0

0

آغاز تحقیقات از شبکه سلسیوس به دلیل احتمال وقوع کلاهبرداری پانزی (Ponzi Scheme)

شبکه ورشکسته سلسیوس (Celsius Network) که در زمینه ارائه وام‌ ارز دیجیتال فعالیت می‌کند با اتهام اقدام به کلاهبرداری از نوع پونزی رو به رو شده است.

آغاز تحقیقات از شبکه سلسیوس به دلیل احتمال وقوع کلاهبرداری پانزی
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال (Wall Street Journal)، دادگاه آمریکا برای بررسی نحوه عملکرد معاملاتی شبکه سلسیوس یک تیم بازرسی را منصوب کرده است. این تحقیقات در حالی انجام می‌شود که یک قاضی حوزه‌ی ورشکستگی شرکت‌ها به دنبال روشن کردن این موضوع است که آیا فعالیت این شرکت ورشکسته تحت عنوان کلاهبردای پانزی قرار می‌گیرد یا خیر. در ادامه گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال آمده است که شبکه سلسیوس تاکنون به آخرین تحقیقات تعیین‌شده توسط دادگاه واکنشی نشان نداده است.

گریگ پسچه (Greg Pesce) وکیل کمیته طلبکاران افزود که اگرچه دلایلی پشت این تحقیقات وجود دارد، اما هنوز مطمئن نیستند که فعالیت شبکه سلسیوس یک طرح پانزی بوده است یا خیر. او در ادامه صحبت‌هایش گفت:

اگر بخواهم به‌صورت شفاف عنوان کنم، ما هنوز مطمئن نیستیم که آیا این کلاهبرداری توسط سلسیوس صورت گرفته است یا نه. با بررسی‌های اولیه‌ایی که انجام شده هنوز پاسخ دقیقی برای این اتهامات به دست نیامده است.

از سوی دیگر وکلای این شرکت ورشکسته مجدداً تأکید کردند که تحقیقات بازرس شوبا پیلای (Shoba Pillay) می‌تواند «پرهزینه و زمان‌بر» باشد. با این حال قاضی این پرونده اضافه کرد که اگر به بازرس پیلای اجازه ندهید تحقیقات خود را به‌صورت کامل و گسترده انجام دهد، شبکه سلسیوس ممکن است با تحقیقات طولانی و پرهزینه‌ای مواجه شود.

آیا مدیران سلسیوس پول کاربران‌شان را به سرقت برده‌اند؟

همانطور که از گزارش‌ها پیداست، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)  بنیانگذار شبکه سلسیوس پس از پرداخت ۱۰ میلیون دلار مالیات اکنون ۴۴ میلیون دلار دارایی قفل‌شده در این پلتفرم دارد. این برداشت پیش از مسدود شدن حساب‌های مشتریانش توسط شرکت سلسیوس در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شد.

از سوی دیگر گزارش دیگری نشان می‌دهد که نوک گلدشتاین (Nuke Goldstein) مدیر ارشد فناوری شرکت و دانیل لئون (Daniel Leon) یکی از بنیان‌گذاران آن، ۳۰ میلیون دلار از این پلتفرم برداشت کرده‌اند.

بر اساس گزارشی منتشر شده در تاریخ ۱۹ اکتبر امسال، این شرکت ورشکسته فعال در حوزه‌ی وام ارز دیجیتال، حدودا در ۴۰ ایالت در سرتاسر ایالات متحده آمریکا تحت تحقیقات فدرال قرار دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)