0

7

تاثیر انصراف بایدن از انتخابات آمریکا بر قیمت بیت کوین

انصراف بایدن از انتخابات
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

شب گذشته اخباری مبنی بر انصراف بایدن از انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایالات متحده آمریکا منتشر شد. با توجه به موضع ترامپ نسبت به ارزهای دیجیتال، عده‌ای موفقیت او را در راستای منافع کریپتو می‌دانستند. حتی پیش‌بینی می‌شد که با روی کار آمدن ترامپ، قیمت بیت کوین به ۱۰۰هزاردلار برسد.

دلیل استعفای بایدن از انتخابات چه بود

در مناظره اول میان بایدن و ترامپ، بایدن ثابت کرد که توان جسمی کافی برای ریاست جمهوری را ندارد. برخی از سخنان او ناواضح بود و کسی متوجه حرف‌هایش نمی‌شد. فارغ از مناظره، بارها شاهد اشتباهات کلامی و رفتاری رییس جمهور فعلی آمریکا بوده‌ایم. حتی دموکرات‌ها نیز، نسبت به پیروزی بایدن در انتخابات امیدوار نبودند. به‌همین دلیل بارها پیشنهاد شد که از نامزدی انصراف دهد. بایدن در ابتدا مخالف انصراف بود ولی شب گذشته به‌طور رسمی انصراف داد. پیش‌بینی می‌شود که کاملا هریس، جایگزین او باشد.

تاثیر استعفای بایدن بر قیمت بیت کوین

با ریاست جمهوری دموکرات‌ها، جنگ تمام عیاری توسط SEC در مقابل کریپتو به راه افتاد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، بدون تدوین قانون مشخص، بسیاری از ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار خوانده است. خط مشی SEC، پرونده‌های بسیاری را برای صنعت ارزهای دیجیتال باز کرده است. در طرف دیگر ترامپ را داریم که در کمپین انتخاباتی‌اش تا کنون، حمایت همه جانبه‌ای از ارزهای دیجیتال داشته.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که احتمال موفقیت ترامپ در مقابل بایدن بسیار بالاست. حالا با نامزد شدن یک دموکرات دیگر، ممکن است کار برای ترامپ پیچیده‌تر شود. کاملا هریس، معاون بایدن، رقیب سخت‌تری برای ترامپ خواهد بود. حال دو سناریو پیش روی کریپتو قرار دارد:

  • با پیروزی جمهوری خواهان، قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال بهبود پیدا کند.
  • با پیروزی دموکرات‌ها، منتظر سیاست‌های جدید و موضع‌گیری آن‌ها در برابر ارزهای دیجیتال باشیم.

لازم به ذکر است که دموکرات‌ها برای جلب توجه طرفداران کریپتو، در سال آخر ریاست جمهوری، کمی تغییر موضع دادند. تایید ETFهای بیت کوین و اتریوم نتیجه همین تغییر موضع بود. ممکن است در راستای رقابت با ترامپ، شاهد صحبت‌های جدیدی از جانب نامزد دموکرات‌ها باشیم که به نفع کریپتو تمام شود. هر گونه تغییر موضع مثبت آن‌ها می‌تواند خبر خوبی برای خرید بیت کوین تلقی شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)