0

0

حمایت ۶۴/۰۰۰ دلاری بیت کوین در لبه پرتگاه

حمایت 64/000 دلاری بیت کوین در لبه پرتگاه
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

بیت کوین در کوتاه مدت، کمی قدرت خود را از دست داده و در نمودار ماهانه ۲.۳% اصلاح را تجربه کرد. به دنبال کاهش جریان ورودی ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده، قیمت در حال اصلاح است. هفته گذشته، ETFهای بیت کوین ایالات متحده روند ورودی خالص مثبت ۲۰ روزه‌اش را شکست. در حال حاضر داده‌ها از سه روز جریان خروجی منفی حکایت دارد. ETFهای آمریکا در ۱۷ ژوئن بیش از ۱۴۵ میلیون دلار خروجی داشتند. حال این پرسش مطرح می‌شود که حمایت ۶۴/۰۰۰ دلاری بیت کوین چه خواهد شد؟

به گفته جاگ کونر، رئیس بخش مشتقات در Bitfinex، دلیل اصلی خروجی‌ها عدم اطمینان و فروش کمتر از هزینه اولیه است.

در اواخر آوریل نیز، شاهد الگوی مشابهی بودیم. درست زمانی که بیت کوین در اوج محدوده کانال ۷۰۰۰۰ دلاری به سر می‌برد، جریان خالص ورودی‌ بیش از ۱ میلیارد دلار بود. پس از آن، خروجی قابل توجهی ایجاد شد که قیمت را وارد کانال ۶۰۰۰۰ دلاری کرد. 

آیا بیت‌کوین حمایت ۶۴/۰۰۰ دلاری را از دست می‌دهد؟

اصلاح بیت کوین به علت داده‌های اقتصاد کلان و تنش‌های ژئوپلیتیکی نیز تعبیر می‌شود.

  • از یک سو پیش‌بینی کاهش نرخ بهره آمریکا تا پایان ۲۰۲۴، از ۳ مرحله به ۲ مرحله رسید. این اتفاق پس از جلسه آخر فدرال رزرو و موضع‌گیری‌های اخیر اعضا رقم خورد. FED برخلاف بانک مرکزی انگلستان و اتحادیه اروپا، هنوز داده‌ها را برای شروع سیاست‌های تسهیلی کافی نمی‌داند.
  • از سمت دیگر صحبت از احتمال یک جنگ تمام عیار میان اسرائیل و لبنان، تنش‌های بیشتری در خاورمیانه ایجاد خواهد کرد. طبق تجربیات قبلی بازار، معمولا فاد ناشی از شروع یک جنگ، در ابتدا باعث اصلاح بازار کریپتو می‌شود.
  • از جهتی دیگر نیز، بیشتر سرمایه‌گذاران ای‌تی‌اف‌های بیت کوین با توجه به داده‌ها، سرمایه‌گذاران خرد هستند. در نبود سرمایه‌گذاران سازمانی این سوال پیش می‌آید که چه چیز مانع از سرمایه‌گذاری آن‌ها شده است؟ شاید همان دو مورد قبل!

درصورت ادامه این اخبار، باید منتظر باشیم و واکنش قیمت را نسبت به حمایت ۶۴/۰۰۰ دلاری، رصد کنیم.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای بیت کوین و خرید و فروش بیت کوین، روی لینک‌ها کلیک کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)