0

2

سقوط قیمت همستر کمبات؛ بحران جدید در بازی‌های تلگرامی!

سقوط قیمت همستر کمبات
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به گزارش کریپتونیوز – همستر کمبات که یکی از بازی‌های محبوب تلگرام برای کسب درآمد از طریق بازی (tap-to-earn) است با افت چشمگیر قیمت توکن خود مواجه شده است. در حال حاضر توکن این بازی به کمترین سطح خود یعنی ۰.۰۰۳۹ دلار سقوط کرده است؛ عددی که ۷۰ درصد کمتر از اوج تاریخی ۰.۰۱۳۲ دلاری آن است. ارزش بازار در گردش همستر کمبات به ۲۵۳ میلیون دلار کاهش یافته و ارزش کل آن به ۳۹۴ میلیون دلار رسیده است.

این افت قیمت چشمگیر در حالی رخ داده که توکن همستر کبات در چندین صرافی بزرگ و معتبر از جمله Binance ،OKX ،Bybit و Bitget لیست شده است. این لیست شدن‌ها که معمولاً باعث افزایش ارزش توکن‌ها می‌شود، نتوانست جلو افت قیمت را بگیرد و همچنان شاهد ادامه‌دار بودن روند نزولی این توکن هستیم.

Hamster Kombat تنها قربانی این افت قیمت نیست؛ سایر توکن‌های مشابه هم سرنوشتی مشابه داشته‌اند. نات کوین (Notcoin)، بزرگترین توکن این حوزه که در ماه ژوئن به ۰.۰۲۹ دلار رسیده بود، حالا با افت ۷۴ درصدی به ۰.۰۰۷۴ دلار سقوط کرده است. همچنین کتیزن (Catizen)، که به عنوان بزرگترین توکن بازی‌های تلگرام شناخته می‌شود، ۶۳ درصد از اوج خود پایین‌تر آمده است.

این افت گسترده در بازار توکن‌های «به‌دست‌آور» یا همان (to-earn) نشان‌دهنده بحران عمیق در این حوزه است. پلتفرم‌هایی مانند Decentraland ،The Sandbox و Axie Infinity که روزگاری امیدهای بالایی به آنها بود، حالا به طور قابل توجهی از اوج قیمت خود فاصله گرفته‌اند.

چالش اصلی همستر کمبات اکنون حفظ کاربران و چگونگیِ انگیزه دادن به آنهاست. توسعه‌دهندگان این بازی اعلام کرده‌اند که در صورت نگهداری توکن‌ها توسط کاربران به جای برداشت، آن‌ها در فصل دوم بازی از مزایایی مانند دریافت توکن‌های اضافی بهره‌مند خواهند شد. اما مسئله اصلی اینجاست که تعداد زیادی از توکن‌های Hamster Kombat هنوز قفل شده‌اند و این امر باعث ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص تورم و کاهش ارزش توکن‌ها در آینده خواهد شد.

نمودار قیمت همستر کمبات
نمودار قیمت همستر کمبات

با وجود تمام این مشکلات، تحلیلگران هنوز امید به بازگشت قیمت توکن همستر کمبات دارند. به خصوص اگر قیمت بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها بهبود یابد، احتمال بازگشت قیمت همستر کمبات وجود دارد. همچنین تحلیل‌های فنی نشان می‌دهد که نمودار چهار ساعته این توکن الگویی را نشان می‌دهد که می‌تواند نشانه‌ای از برگشت قیمت باشد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)