0

1

آیا جریان ورودی ETFها آربیتراژ است؟

جریان‌ ورودی ETFها عمدتاً آربیتراژ است.
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

 رائول پال، مدیرعامل ریل ویژن (Real Vision)، مدعی شد که جریان ورودی ETFها، ممکن است از معاملات آربیتراژ باشد. پال در ۱۱ ژوئن، در یک پست شبکه‌ اجتماعی X به داده‌های ارائه شده توسط تام دانلیوی (تحلیلگر ارزهای دیجیتال و شریک MV Capital) اشاره کرد و گفت: 

اکثریت قریب به اتفاق جریان‌های ورودی ETFها می‌تواند معاملات آربیتراژ باشد. سرمایه‌گذاران خرد، محرک کلیدی ETF بیت‌کوین نیستند و اکثر ورودی‌ها از معاملات آربیتراژ می‌آیند.

داده‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ ای‌تی‌اف بیت‌کوین برتر ایالات متحده، صندوق‌های تامینی هستند که سرمایه آن‌ها از سوی سرمایه‌گذاران مختلف نهادی و فردی می‌آید. طبق داده‌ها، این ۸۰ شرکت مجموعاً حدود ۱۰.۲۶ میلیارد دلار سهام بیت‌کوین دارند. این میزان تقریباً دو سوم از ۱۵.۴۲ میلیارد دلار ورودی خالصی است که از زمان راه‌اندازی ETF بیت‌کوین در ۱۱ ژانویه ثبت شده.

با این حال، برخی با ادعای پال مخالفند و معتقدند که به استثنای Grayscale Bitcoin Trust) GBTC)، ده صندوق ETF بیت کوین ایالات متحده روی هم ۴۲ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارند.

جوزف بی، معامله‌گر کریپتو، می‌گوید: 

جریان‌های ورودی اخیر را مطمئناً می‌توان به معاملات پایه نسبت داد. اما معاملات پایه از نظر عددی، کمتر از ۱۵% از کل جریان ورودی ETFها را تشکیل می‌دهد.

پال مدعی شد که از قبل می‌دانست که جریان ورودی ETFها عمدتاً آربیتراژ است. این همان کاری است که صندوق‌های تامینی اصلی لیست شده انجام می‌دهند و آنها واقعاً ریسک‌پذیر نیستند. آن‌ها معامله‌گرانی هستند که بر اساس جهت پیش‌بینی‌شده قیمت بیت‌کوین، تصمیم می‌گیرند.

آربیتراژ چیست؟ در این مورد؛ معاملات آربیتراژ شامل شناسایی فرصت‌های کوتاه مدت، با پیدا کردن اختلاف بین قیمت بیت کوین در ETF اسپات و قیمت لحظه‌ای بیت کوین در صرافی‌هاست.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)