0

5

پیش‌بینی غول سرمایه‌گذاری؛ کاهش احتمال رکود آمریکا و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

پیش‌بینی کاهش احتمال رکود آمریکا
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به گزارش کوین تلگراف، گلدمن ساکس احتمال رکود آمریکا را نسبت به پیش‌بینی قبلی‌اش کاهش داد. از نظر این کمپانی حالا دیگر احتمال رکود به ۲۰٪ رسیده است. این مساله چه معنایی برای بازارهای مالی و بیت کوین خواهد داشت؟ برای درک بهتر این مساله و پیش‌بینی آینده بازار، چند نکته را به زبان ساده بررسی می‌کنیم.

چرا کاهش نرخ بهره آمریکا برای بازارهای مالی مهم است؟

نرخ بهره همواره بر بازارهای اثر می‌گذارد. کاهش نرخ بهره باعث دریافت وام بیشتر توسط مردم و نهادها می‌شود. دریافت وام حجم نقدینگی میان مردم را افزایش می‌دهد. وقتی پول نقد بیشتر باشد، بخشی از آن وارد بازارهای مالی می‌شود. ورود نقدینگی به بازارها، تقاضا را بیشتر می‌کند. افزایش تقاضا نیز، قیمت‌ها را بالا می‌برد و منجر به رشد خواهد بود.

چرا در سال‌های اخیر نرخ بهره کاهش نیافت؟

پس از کشف واکسن کرونا، تورم رو به افزایش بود. زیرا بسته‌های معیشتی زیادی توسط دولت به مردم پرداخت شد. نقدینگی زیاد بود و حالا فدرال رزرو باید این نقدینگی را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کرد. در دوره افزایش نرخ بهره با هدف جمع‌آوری نقدینگی از سطح کشور، بیشتر بازارهای مالی از جمله بیت کوین و ارزهای دیجیتال با ریزش مواجه شدند. حالا حدود یک سال است که چشم همه بازارهای مالی به دنبال کاهش نرخ بهره آمریکاست. فدرال رزرو در هر جلسه‌ای که در طول یک سال اخیر برگزار شد، کاهش نرخ بهره را به مشاهده ثبات در تورم و داده‌های اقتصادی مساعد بیشتر موکول می‌کرد.

گزارش گلدمن ساکس درباره احتمال رکود آمریکا

اقتصاددانان غول سرمایه گذاری جهانی گلدمن ساکس با استناد به داده‌های خرده فروشی و بیکاری اخیر، احتمال رکود اقتصادی سال آینده در ایالات متحده را ۲۰% دانست. در گزارش ۱۷ آگوست گلدمن ساکس به مشتریانش، اعلام شد که این احتمال نسبت به تخمین قبلی ۴۵ درصدی آن‌ها، ۲۵% کاهش یافته است. سپس درباره کاهش نرخ بهره مدعی شدند:

اطمینان بیشتری داریم که فدرال رزرو ایالات متحده، در زمان نشست خود در ماه سپتامبر، نرخ بهره را ۰.۲۵٪ کاهش خواهد داد. یک شگفتی نزولی دیگر در داده‌های مشاغل ۶ سپتامبر، می‌تواند باعث کاهش ۰.۵٪ شود!

تاثیر کاهش احتمال رکود آمریکا بر قیمت بیت کوین

مارکوس تیلن (رئیس تحقیقات ۱۰x) گفته است که معامله‌گران بیت کوین می‌توانند از کاهش نرخ استقبال کنند. وقتی فدرال رزرو در جولای ۲۰۱۹ نرخ بهره را کاهش داد، قیمت بیت کوین در یک رالی کوتاه‌مدت ۲۰% افزایش یافت. اما هنوز ممکن است رکود در راه باشد، زیرا احتمال رکود کاهش یافته اما همچنان وجود دارد. در صورت وقوع رکود اقتصادی، انتظار داریم که قیمت بیت کوین کاهش یابد.

با این حال، برخی از اقتصاددانان کاهشی در احتمال رکود آمریکا نمی‌بینند. مثلا؛ احتمال رکود آمریکا از نظر اقتصاددان‌های بانک جی‌پی مورگان تا پایان سال ۲۰۲۵، بدون تغییر در ۴۵% باقی مانده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)