تاریخ بروز رسانی :
۱۰
آبان
۱۴۰۳
این سریال بلاکچینی بر اساس یکی از بازیهای اتریوم ساخته میشود!
زمان مطالعه :
1 دقیقهفهرست
رولند امریش، کارگردان سرشناس فیلمهای پرفروش مانند “روز استقلال” و “روز پس از فردا”، در حال توسعه یک سریال تلویزیونی جدید با الهام از بازی بلاکچینی Space Nation Online است. این سریال، که قرار است در سال ۲۰۲۷ با هشت قسمت به نمایش درآید، به عنوان یک پیشدرآمد (Prequel) برای بازی آنلاین و پرطرفدار MMORPG معرفی شده که بر پایه شبکه اتریوم و فناوری Immutable zkEVM ساخته شده است. این پروژه، نخستین قدم امریش و همکار تهیهکنندهاش، مارکو وبر، برای گسترش این داستان علمی-تخیلی به یک جهان داستانی گستردهتر است که الهام از “جنگ ستارگان” و ایجاد یک IP (مالکیت معنوی) چندرسانهای است.
بازی Space Nation Online در فضایی داستانی جریان دارد که در آن، تمدن بشری پس از نابودی منظومه شمسی توسط بیگانگان، به کهکشانی دوردست نقل مکان کرده و تلاش میکند تا تمدنی جدید بنا کند. اما سریال تلویزیونی این داستان را از زاویهای متفاوت روایت میکند. طبق توضیحات امریش، داستان سریال درباره دختری است که برخلاف اکثریت، تصمیم دارد روی زمین بماند و به جای فرار، از سیاره در برابر حمله بیگانگان دفاع کند. این دشمنان ناشناخته، با نیرویی بسیار بزرگتر و مهیبتر از آنچه که بشر تصور میکرده به زمین نزدیک میشوند. این پیچیدگیها و تنشهای داستانی میتواند مخاطبان را درگیر یک دنیای جدید و پیچیده کند.
بازی Space Nation Online به عنوان اولین گام برای ایجاد یک IP چندرسانهای توسط امریش و تیمش معرفی شده است که بر روی بلاکچین اتریوم بنا شده است. این بازی به مدت ۱۲ هفته به صورت Soft Launch در دسترس کاربران قرار گرفته تا تیم توسعه بتواند با محدود کردن تعداد بازیکنان، اقتصاد درونبازی را تثبیت کرده و بازخوردها را دریافت کند. این فرآیند نشان میدهد که Space Nation تنها یک بازی ساده نیست؛ بلکه تلاشی است برای خلق یک جهان داستانی گسترده با قابلیتهای رشد و گسترش در رسانههای مختلف، از جمله تلویزیون و کالاهای دیجیتال مانند NFT.
مارکو وبر در گفتوگو با Decrypt اشاره کرد که فضای داستانی این سریال و بازی شباهتهایی با مفهوم “کشتی نوح” دارد. تصمیمگیری برای ماندن روی زمین و دفاع یا مهاجرت و نجات، نقطه اصلی درام داستان است. اما این انتخابها برای همه یکسان نیست؛ تنها کسانی که پول و قدرت دارند میتوانند به سفینههای نجات دسترسی پیدا کنند، در حالی که بخش عمدهای از مردم مجبور به ماندن و مقابله با حمله بیگانگان هستند.
اگرچه امریش به صورت عمومی در حوزه بلاکچین و رمزارزها تازهکار به نظر میرسد، او قبلاً از این فناوری به صورت خصوصی استفاده کرده است. امریش در مصاحبهای با Decrypt گفت: “من بیتکوین زیادی دارم و به آینده بلندمدت آن ایمان دارم.” او افزود که نوسانات قیمت بیتکوین برایش نگرانکننده نیست و به عنوان یک سرمایهگذار HODL به نگهداری بلندمدت این ارز دیجیتال اعتقاد دارد. جالب اینکه، طبق توافق انجامشده برای Space Nation، امریش و اعضای تیم بخشی از توکن OIK را که به زودی معرفی میشود، به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.
در تاریخ ۱۰ نوامبر، تیم Space Nation یک کالکشن NFT شامل یکی از کشتیهای موجود در بازی را عرضه خواهد کرد که به دست امریش طراحی شده است. این اقدام بیشتر به منظور سنجش علاقه کاربران به داراییهای دیجیتال بدون کاربرد (بدون Utility) انجام میشود. اگر این اقدام موفقیتآمیز باشد، تیم برنامه دارد تا سالانه چندین کالکشن NFT دیگر نیز عرضه کند. این تجربه به امریش و تیم Space Nation کمک میکند تا میزان علاقه کاربران به فضای NFT و استفادههای مختلف بلاکچین را بهتر درک کنند.
فرایند توسعه سریال تلویزیونی Space Nation اخیراً آغاز شده و تیم تولیدکنندگان در حال حاضر به دنبال استخدام نویسندگان برای نوشتن فیلمنامهها هستند. انتظار میرود که تا یک سال دیگر چند فیلمنامه نوشته شده و پیشتولید به مرحله اجرا برسد. برنامه این است که سریال در نهایت با اتفاقاتی پایان یابد که به آغاز بازی Space Nation Online ختم شود؛ با این حال، امریش امکان ساخت فصلهای بیشتری را نیز در نظر دارد، به شرط آنکه فصل اول با استقبال مواجه شود.
این پروژه تنها گامی در دنیای بلاکچین و دنیای بازیهای دیجیتال نیست، بلکه تلاشی است برای ادغام دنیای رسانهای با فناوریهای جدید و ارائه مفاهیمی جدید به مخاطبان. اگر Space Nation موفق شود، میتواند به عنوان نقطه عطفی در تلفیق جهانهای داستانی چندرسانهای و بلاکچین مطرح شود و امریش و تیمش را به جمع پیشروان این حرکت در سینما و تلویزیون بکشاند.
چنانچه به مشاوره رایگان علاقهمندید، پرسشها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آمادهایم!
نظر بدهید
0