0

2

بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین (۳۰ مرداد)

مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

سخنرانی جروم پاول (ریاست فدرال رزرو) در جکسون هول، یکی از مهم‌ترین رویدادهای موثر بر قیمت بیت کوین است. مدت زمان زیادی است که بازارهای مالی در انتظار کاهش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا به سر می‌برند. با توجه به این‌که بسیاری معتقدند پاول اقتصاد آمریکا را با چالش مواجه کرده است، فشارها برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر بسیار است.

احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا و شایعات مربوط به چین

از یک جهت خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر و سخنرانی آتی جروم پاول در نشست جکسون هول، و از جهت دیگر شایعات مبنی بر برداشت محدودیت بیت کوین توسط چین؛ کمی امید به بازار تزریق کرد. توجه داشته باشید که با وجود همه این گمانه‌زنی‌های مثبت فاندامنتالی، ETFهای بیت کوین و اتریوم کم‌ترین حجم معاملات را به ثبت رسانده‌اند!

درگیری‌های اسرائیل و غزه؛ روسیه و اوکراین

اگر بخواهیم در مورد تنش‌های ژئوپلیتیک صحبت کنیم، برخلاف فضای خوش‌بینی ایجاد شده برای آتش‌بس اسرائیل و غزه، اخبار نشان می‌دهد که طرفین هنوز به توافق مشترکی نرسیده‌اند و همچنان درگیری‌های موضعی خود را پیش می‌برند. تا جایی‌که برخی از تحلیلگران خوشبینی‌ها را بخشی از پروپاگاندای ایالات متحده می‌دانند. در روزهای اخیر، روسیه و اوکراین نیز وارد فاز جدیدی از درگیری‌ها شدند. کاخ کرملین پس از نفوذ نیروهای اوکراینی در خاک روسیه، دیگر احتمال توافق با اوکراین را غیر ممکن اعلام کرد. نگرانی‌ها از پاسخ احتمالی روسیه نیز، همچنان بر بازارهای مالی سایه می‌افکند.

بنابراین نوسان‌هایی که گاه قیمت بیت کوین را به سمت صعود با امید کاهش نرخ بهره می‌کشاند و گاه به سمت ریزش با احتمال جنگ‌های گسترده؛ کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. زیرا هر دو فاز اخبار برای بازارها اهمیت ویژه‌ای دارد. در این بین، هر کدام از موارد فاندامنتالی که فروکش کند، راه را برای جهت دیگر باز خواهد کرد. توجه و دنبال کردن این عوامل بنیادین در روزهای آتی برای همه معامله‌گران کریپتو ضرورت دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)