0

7

دلیل ریزش امروز بیت‌کوین چه بود؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳)

دلیل ریزش امروز بیت‌کوین (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

اگر بخواهیم دلیل ریزش امروز بیت‌کوین را بررسی کنیم، به اقتصاد کلان می‌رسیم. صبح امروز داده‌های وام مسکن ایالات متحده منتشر شدند. افزایش وام مسکن آمریکا پس از ۴ هفته متوالی کاهش، بازارها را شوکه کرد.

همانطور که می‌داند بازار کریپتو کارنسی نیز اخیرا بیش از پیش، تحت تاثیر عوامل اقتصاد کلان قرار می‌گیرد. در هفته‌های اخیر بارها شاهد واکنش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر، در زمان انتشار داده‌های اقتصادی بوده‌ایم. سوال اینجاست که افزایش وام مسکن چه ارتباطی با بازار رمز ارزها دارد؟

تاثیر افزایش وام مسکن بر دلیل ریزش امروز بیت‌کوین

همانطور که می‌دانید همه بازارهای مالی تشنه کاهش نرخ بهره آمریکا هستند. وقتی نرخ بهره کاهش می‌یابد، مردم راحت‌تر و بیش‌تر وام خواهند گرفت. در این حالت، میزان نقدینگی در بازار افزایش می‌یابد. بخشی از نقدینگی مازاد می‌تواند وارد بازارهای مالی شود و تقاضا را افزایش دهد. افزایش تقاضا همیشه منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. یعنی خریداران بیشتر می‌شوند و قیمت‌ها بالاتر می‌رود.

حالا در نظر بگیرید که وام مسکن افزایش یافته است. این داده‌ها دو تاثیر در پی خواهد داشت:

تاثیر کوتاه‌مدت

در کوتاه مدت، بازارهای مالی تحت فشار قرار می‌گیرند و ریزش می‌کنند. همانطور که امروز علاوه بر بازار کریپتو، شاهد فشار فروش در برخی از شاخص‌های سهام نیز بوده‌ایم.

تاثیر میان‌مدت

در میان مدت، داده‌های این چنینی به فدرال رزرو یادآوری می‌کند که بی‌اعتمادی و عدم مشارکت در اقتصاد و بخش مسکن، رکود بخش مسکن را افزایش می‌دهد. یعنی باید در راستای حفظ اقتصاد، سریع‌تر وارد سیاست‌های تسهیلی شوند و نرخ بهره را کاهش بدهند.

بنابراین داده‌های بخش مسکن، دلیل ریزش امروز بیت‌کوین و ریزش کوتاه مدت بازارها است. این داده‌ها، در میان‌مدت با مجاب کردن FEDبه آغاز روند کاهشی نرخ بهره، روند را بر می‌گرداند.

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای بیت کوین و خرید و فروش بیت کوین کلیک کنید

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)