0

4

دلیل کاهش قیمت بیت‌کوین؛ نبرد انتخاباتی بایدن و ترامپ

دلیل کاهش قیمت بیت‌کوین
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

روز گذشته لیدر بازار ارزهای دیجیتال تا آستانه ۷۰/۰۰۰ دلار صعود کرد. ساعاتی بعد شاهد فشار فروش سنگین و ریزش قیمت تا محدوده ۶۵/۹۰۰ دلار بودیم. جالب است بدانید که دلیل کاهش قیمت بیت‌کوین به‌طور مستقیم از نبرد انتخاباتی ترامپ و بایدن سرچشمه می‌گیرد!
درست در زمانی که حال و هوای بازار با وعده‌های جذاب دو نامزد انتخاباتی ایالات متحده (دونالد ترامپ و رابرت اف کندی جونیور) در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴، صعودی بود؛ دولت آمریکا ۲ میلیارد دلار بیت کوین انتقال داد و فشار فروش سنگینی را به بازار وارد کرد.

دلیل کاهش قیمت بیت‌کوین چه بود؟

بیت کوین‌هایی که انتقال داده شده بود، از بازار Silk Road یا جاده ابریشم ضبط شده است. جاده ابریشم یک بازار آنلاین فعال در دارک وب بود که خدمات غیر قانونی ارائه می‌داد. پرداخت‌های Silk Road از طریق بیت کوین صورت می‌گرفت تا مشتریان ناشناس باقی بمانند. دولت بایدن ۵۰۶۷۶ عدد از بیت کوین‌های Silk Road را در سال ۲۰۲۲، به ارزش فعلی ۳.۴ میلیارد دلار، ضبط کرده است.

انتقال بیت کوین توسط دولت آمریکا
انتقال بیت کوین توسط دولت آمریکا

ممکن است فروش این حجم از بیت کوین‌های دولت آمریکا، آن هم در این مقطع و پس از گذشت ۳ سال از زمان ضبط کردن آن‌ها، ناشی از نبرد انتخاباتی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها باشد. کاربران این رفتار را اثباتی بر ادعای ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ خواندند. دونالد ترامپ در سخنرانی‌اش، بایدن را دشمن بیت کوین خواند و به درگیری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار با شرکت‌های کریپتویی استناد کرد. او همچنین وعده داده بود که اگر انتخاب شود، دولت آمریکا حتی یک عدد از بیت کوین‌هایش را نخواهد فروخت!

کاترین چن، رئیس VIP و مؤسسه بایننس، گفت که توجه اخیر ترامپ و سایر مقامات ارشد ایالات متحده به بیت کوین، نشانه مثبتی برای دارایی های دیجیتال در سراسر جهان است. چن گفت:

آنچه که به وضوح معنادار است؛ این است که سیاستمداران و رهبران برجسته صنعت به صراحت مواضع خود را بیان می کنند. آن‌ها ارزش بیت کوین را در نظام مالی تشخیص می‌دهند و مشخص می‌کنند که رمزارزها در دستور کار آنها مقرار دارند.

حالا باید منتظر ماند و دید که موازنه قدرت در آمریکا، چه اثرات دیگری بر قیمت بیت کوین می‌گذارد. آیا ترامپ باعث افزایش تقاضا برای خرید بیت کوین می‌شود؟ و یا بایدن موج فروش خود را ترویج خواهد داد…

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)