0

2

آیا بیت کوین به زیر ۴۸هزار دلار سقوط خواهد کرد؟

ریزش بازار بیت کوین
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

بیت کوین در ساعات اخیر با موج فروش سنگینی همراه شد. عرضه بیش از حد، باعث شد تا برای لحظاتی قیمت به ۴۹/۴۰۰ دلار برسد. طبق داده‌ها ریزش بازار باعث لیکویید شدن ۱/۰۳ میلیارد دلار در فیوچرز شد. از این میزان، ۸۹۳ میلیون دلار متعلق به پوزیشن‌های Long و الباقی در پوزیشن‌های Short بوده است.

با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار، ارزش بازار کریپتو ۱۷% ریزش داشت. با کاهش قیمت‌های اخیر، تسلط بیت کوین به ۵۸% رسیده است.

ریزش بیت کوین
ریزش بیت کوین

دلایل سقوط بیت کوین چه بود؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث ریزش بازار کریپتو بود، فاد ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیک است. با افزایش تهدیدهای ایران و اسرائیل علیه یکدیگر، بسیاری از سرمایه‌گذاران از بازار خارج شدند. افزایش‌ درگیری‌ها در خاورمیانه تاثیر مستقیمی بر نفت و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

پس از ترور اسماعیل هنیه (رهبر حماس) در ایران؛ مقامات ایران وعده یک پاسخ درخور و کامل را داده‌اند. شب گذشته اخباری به نقل از بلینکن منتشر شد که پیش‌بینی می‌شود ایران حمله خود را از روز دوشنبه (امروز) آغاز خواهد کرد. پیش از این در روز جمعه نیز، خبرهایی مبنی بر حمله ایران در بامداد شنبه منتشر شده بود.

افزایش نیروها و ادوات جنگی ایالات متحده در منطقه و وضعیت آماده باش اسرائیل، ترس از وقوع این جنگ را افزایش می‌دهد.

ریزش تا کجا ادامه خواهد داشت؟

از نظر تکنیکالی محدوده ۴۸/۰۰۰ می‌تواند حمایت خوبی برای بیت کوین باشد. اما همچنان اخبار جدیدی از آغاز یا پایان درگیری ایران و اسرائیل در دسترس نیست. در چنین مواقعی توصیه می‌شود که آگاهانه تصمیم بگیرید. یعنی اگر سابقه فعالیت در بازارهای پر تلاطمی مثل وضعیت حال حاضر را ندارید، وارد معاملات اهرم دار نشود. برای هولدرها و تریدرهای اسپات نیز، توجه به خبرها ضروری است. تا زمانی که اخبار قطعی درباره تنش‌ها منتشر نشود، شایعات می‌تواند احساسات معامله‌گران را درگیر کند. توصیه می‌شود که نه برای خرید و نه برای فروش، تحت تاثیر سایر معامله‌گران قرار نگیرید. منطق خودتان و تجزیه و تحلیلی که روی چارت و اخبار دارید، در پیش بگیرید.

خرید و فروش فوری بیت کوین

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)