0

2

ریپل با ویژگی جدید خود می‌خواهد بازی را در دنیای کریپتو تغییر دهد!

ویژگی جدید ریپل رونمایی شد
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

شرکت بلاکچین آمریکایی ریپل گام بزرگی در حوزه حضانت ارزهای دیجیتال برداشته و روز پنجشنبه از خدمات جدیدی برای کمک به بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک در ذخیره دارایی‌های دیجیتال به نمایندگی از مشتریان رونمایی کرد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی – شرکت ریپل که مستقر در سان‌فرانسیسکو است، اعلام کرده که قصد دارد مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را معرفی کند تا به مشتریان بانکی و فین‌تکی خود کمک کند که توکن‌های دیجیتال را نگهداری و مدیریت کنند. این اقدامات بخشی از تلاش گسترده‌تر ریپل برای ورود به حوزه حضانت دیجیتال است؛ حوزه‌ای نوپا که تحت بخش جدید Ripple Custody که سال گذشته تأسیس شد، به فعالیت می‌پردازد.

این خدمات جدید شامل تنظیمات عملیاتی و سیاست‌های پیش‌پیکربندی شده، یکپارچه‌سازی با پلتفرم بلاکچین XRP Ledger، مانیتورینگ ریسک‌های پول‌شویی برای حفظ تطابق قانونی، و یک رابط کاربری جدید برای استفاده آسان‌تر می‌شود.

این حرکت به ریپل کمک می‌کند تا از کسب‌وکار اصلی خود که در زمینه تسویه‌حساب‌های پرداختی است، فراتر برود. Ripple Payments، پلتفرم پیام‌رسانی مبتنی بر بلاکچین ریپل است که به بانک‌ها اجازه می‌دهد وضعیت تراکنش‌ها و جابه‌جایی‌های مالی را در یک شبکه توزیع‌شده جهانی به اشتراک بگذارند.

این توسعه نشان‌دهنده اولین اقدام جدی ریپل برای یکپارچه‌سازی محصولات حضانت خود تحت برند Ripple Custody است تا با شرکت‌هایی مانند Coinbase ،Gemini، و Fireblocks که در این حوزه فعال هستند، رقابت کند.

حوزه حضانت دیجیتال، بخشی نوظهور اما رو به رشد در فضای دارایی‌های دیجیتال است. حضانت‌ها نقش مهمی در این بازار ایفا می‌کنند؛ آن‌ها با حفاظت از کلیدهای خصوصی که برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال و تأیید تراکنش‌ها ضروری هستند، به مشتریان کمک می‌کنند. این حضانت‌ها نه تنها دارایی‌های دیجیتال را نگه می‌دارند بلکه در پرداخت‌ها، تسویه‌حساب‌ها، معاملات و اطمینان از رعایت قوانین جهانی مربوط به ارزهای دیجیتال نیز مشارکت دارند.

بر اساس گزارش Boston Consulting Group، پیش‌بینی می‌شود که بازار حضانت ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۶ تریلیون دلار برسد. ریپل اعلام کرده که حضانت دیجیتال یکی از سریع‌ترین بخش‌های رو به رشد این استارتاپ است و مشتریان Ripple Custody امسال بیش از ۲۵۰ درصد رشد کرده و در بیش از ۲۰ کشور فعالیت می‌کنند. این شرکت از بانک‌های معتبری همچون HSBC، شاخه سوئیسی BBVA ،Société Générale و DBS به عنوان مشتریان خود یاد کرده است.

ریپل با شرط‌بندی بر روی اینکه تعداد بیشتری از دارایی‌های واقعی به توکن‌های دیجیتال تبدیل خواهند شد، اعلام کرده که به مشتریان خدمات حضانتی خود اجازه خواهد داد تا دارایی‌های دنیای واقعی مانند ارزهای فیات، کالاهایی نظیر طلا و نفت و حتی املاک و مستغلات را از طریق XRP Ledger توکنیزه کنند.

این شرکت اعلام کرده که یکپارچگی با فناوری XRP Ledger به شرکت‌ها امکان دسترسی به صرافی غیرمتمرکز بومی این پلتفرم را می‌دهد؛ صرافی‌ای که بدون واسطه به تطبیق خریداران و فروشندگان طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال می‌پردازد و امکان معاملات سریع‌تر و با کارمزد کمتر را فراهم می‌کند.

آرون اسلت‌هاف، معاون ارشد محصولات ریپل، در بیانیه‌ای اظهار داشت: «با ویژگی‌های جدید، Ripple Custody قابلیت‌های خود را گسترش می‌دهد تا به شکل بهتری به کسب‌وکارهای رو به رشد کریپتو و فین‌تک با حضانت امن و مقیاس‌پذیر دارایی‌های دیجیتال خدمت‌رسانی کند.»

سال گذشته، ریپل شرکت Metaco را که به دیگر نهادها در ذخیره و مدیریت دارایی‌های دیجیتال کمک می‌کرد، خریداری کرد تا سرویس‌های حضانت دیجیتال خود را راه‌اندازی کند. امسال نیز شرکت Standard Custody & Trust Company را به عنوان یکی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات حضانت دیجیتال به تصاحب خود درآورد.

این اقدام و ویژگی جدید ریپل در شرایطی انجام می‌شود که وضعیت توکن XRP با چالش‌های حقوقی روبه‌رو است. هفته گذشته، قیمت ریپل به شدت کاهش یافت، زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای تجدیدنظر در حکم دادگاه سال ۲۰۲۳ که XRP را به عنوان یک اوراق بهادار نمی‌دانست، درخواست داد.

ریپل که بزرگترین دارنده سکه‌های XRP است، مدت‌هاست که با SEC بر سر اتهام فروش غیرقانونی این رمزارز به عنوان اوراق بهادار مبارزه می‌کند و همچنان تأکید دارد که این رمزارز نباید به عنوان یک اوراق بهادار تلقی شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)