0

1

مهم‌ترین صحبت‌های ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴

ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

مطابق برنامه قبلی، دونالد ترامپ در کنفرانس سالانه بیت کوین ۲۰۲۴ حاضر شد. سخنرانی او به دلایل امنیتی با حدود یک ساعت تاخیر همراه بود. در ساعاتی پیش از آن که ترامپ شروع به سخنرانی کند، بیت کوین تا آستانه ۷۰/۰۰۰ دلار صعود کرد. بیت کوین در زمان سخنرانی ترامپ، با وجود حمایت کامل او با فشار فروش همراه شد.

نامزد ریاست جمهوری آمریکا در ابتدای سخنرانی‌اش از برگزارکنندگان کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ قدردانی کرد. او همچنین از افراد سرشناس این حوزه که در کمپین انتخاباتی به او کمک می‌کنند، از جمله برادران وینکلوواس تشکر کرد. پس از آن به اهمیت اول بودن و رهبری ایالات متحده در صنعت کریپتو پرداخت و گفت:

اگر ما این کار را نکنیم، چین این کار را انجام خواهد داد. من می‌خواهم در این صنعت پیشرو باشیم. در زمینه هوش مصنوعی و استخراج کریپتو، نیاز به نیروی الکتریسیته زیادی است. ما این کار را خواهیم کرد! نیروگاه خواهیم ساخت و برخی الزامات دست و پا گیر را حذف می‌کنیم و از سوخت های فسیلی استفاده خواهیم کرد!

اشاره به سوخت‌های فسیلی به ضرر بیت کوین است!

ممکن است یکی از دلایل عدم رشد بیت کوین در زمان شروع سخنرانی، اشاره به استفاده از سوخت‌های فسیلی باشد. اصلاح قیمت‌ها پس از بولران قبلی کریپتو، با صحبت‌هایی پیرامون استخراج بیت کوین و تاثیر استفاده از سوخت‌های فسیلی بر گرم‌تر شدن زمین آغاز شد! در آن دوره، این مساله به شدت زیر ذره بین بود.

به‌هر حال، ادعای مصرف سوخت‌های فسیلی بیشتر برای تولید برق بیشتر، شاید در ابتدا خوب به نظر برسد؛ اما دادن بهانه دوباره‌ای به منتقدان کریپتو در ادامه کار است. احتمالا در صورت روی کار آمدن ترامپ، میان فعالان محیط زیست و او درگیری‌هایی پیش خواهد آمد.

جنگ انتخاباتی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴

رییس جمهور سابق آمریکا در ادامه با اشاره به جنگی که دموکرات‌ها علیه کریپتو به راه انداخته‌اند؛ گفت:

کامالا هریس از جو بایدن بدتر است! او طرفدار کریپتو نیست! بیت‌کوین به معنای آزادی و رهایی از کنترل و اعمال قدرت دولت است. رویکرد بایدن و هریس نسبت به این صنعت، دوستانه نبوده است. ما مشاغل مرتبط با بیت‌کوین را حفظ می‌کنیم و من فورا یک شورای مشورتی در ریاست جمهوری، در رابطه با صنعت کریپتو ایجاد خواهم کرد. باید چارچوب قانونی شفاف داشت، اما قوانین را افراد جامعه کریپتو خواهند نوشت! من محیط را برای شما آسان‌تر میکنم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در این رابطه سخت‌گیری زیادی داشته است. روز اول ریاست جمهوری Gary Gensler را اخراج خواهم کرد!

Gary Gensler رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است و از زمان روی کار آمدن او تا کنون، پروند‌ه‌های بسیاری در SEC، برای فعالان کریپتو باز شده است.

پس از آن، ادعاهایی مبنی بر میزان رشد بیت کوین در زمان ترامپ و بایدن مطرح شد.:

بیت‌ کوین و کریپتو بیشتر از انتظارات شما رشد خواهند کرد. در زمان ۴ سال ریاست جمهوری من، بیت‌ کوین حدودا ۴۰۰۰% رشد داشت!در زمان بایدن، بیت کوین تنها ۵۰% رشد کرده است!

بحث‌های مالیاتی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴

ترامپ تورم را یک مالیات تحمیل شده دانست و گفت:

من مالیات‌ها و هزینه‌های غیر ضروری تحمیل شده بر کسب و کارها، از جمله صنعت کریپتو را حذف خواهم کرد. خصوصا حالا که مردم این کشور تحت فشار تورم هستند.

وعده تبدیل بیت کوین به ذخیره استراتژیک

این وعده را روز قبل از سخنرانی ترامپ، از رابرت اف کندی جونیور هم شنیده بودیم! ترامپ هم در این رابطه گفت:

می‌دانید که دولت آمریکا بزرگ‌ترین هولدر بیت‌ کوین است؟ این بیت کوین‌ها از طریق مصادره به‌دست آمده‌اند! اگر من رییس جمهور شوم، در آمریکا ذخیره استراتژیک بیت کوین خواهیم داشت.

از سال‌ها قبل، صحبت‌هایی بر سر پتانسیل بیت کوین به‌عنوان ذخیره ارزی یک کشور وجود داشت. اما، این اولین باری است که در طول تاریخ پیدایش بیت کوین، نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، وعده تبدیل بیت کوین به ذخیره استراتژیک را می‌دهند! این مساله می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ صنعت کریپتو محسوب شود. در صورت اتفاق افتادن همین یک وعده، قیمت بیت کوین از آنچه اکنون می‌بینید، بسیار متفاوت‌تر خواهد بود!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)