تحلیل تکنیکال اتریوم خرداد ۱۴۰۱

تحلیل اتریوم آرشیو تیر ۱۴۰۱
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

13 دقیقه
فهرست عنوان ها

تحلیل زیر به‌روز نیست، برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌های اتریوم، تحلیل امروز اتریوم (آپدیت روزانه) را دنبال کنید.

اتریوم بعد از بیت کوین، محبوب‌ترین رمز ارز بازار کریپتوکارنسی است که علاوه بر ارزش بازار بسیار بالا، دامیننس اتر نیز حجم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. ما در مجموعه مقالات تحلیلی پول نو به بررسی رمز ارزهای مطرح بازار پرداخته و با استفاده از ابزارهای تکنیکال مختلف سعی می‌کنیم روند این دارایی‌های دیجیتال را پیش بینی کنیم. مقاله پیش رو شامل تحلیل‌های روزانه اتریوم در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ است.

تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم امروز به بالای محدوده ۱۱۰۰ دلار رسیده و با قیمت ۱۱۵۷ دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد بعد از ریزش‌های چند روز گذشته بالاخره حداقل در کوتاه مدت این ارز دیجیتال متمایل به حرکات صعودی شده است.

تحلیل چهار ساعته اتریوم

همچنین امروز سلطه (Dominance) اتر به ۱۵.۱ درصد رسیده و یک بازیابی محدود را تجربه کرده است. در تحلیل امروز سعی می‌کنیم روند کوتاه مدت اتریوم را پیش بینی کنیم.

در تایم فریم چهار ساعته اتریوم با قدرت زیاد محدوده مقاومتی نزدیک خود یعنی EMA را شکسته و در حال تثبیت کندل ۴ ساعته بالای این محدوده است. ناحیه میانگین متحرک نمایی ۱۲ و ۲۴ روزه در تایم فریم ۴ ساعته اصلی‌ترین مقاومت اتریوم بود.

فعلا به نظر می‌رسد روند کوتاه مدت اتریوم فاز صعودی به خود گرفته است و در تایم فریم روزانه نیز قیمت آن در کف حمایتی قرار دارد. به نظر می‌رسد فعلا برای یک رشد دائمی قدرت اتریوم کافی نیست، اما همین رشدهای کوچک هم می‌توانند به روند اتریوم کمک کنند.


تحلیل اتریوم در تایم فریم هفتگی ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

روز گذشته اتفاقات جذابی در بازار ارزهای دیجیتال افتاد، بیت کوین بار دیگر به بالای محدوده مهم ۲۰ هزار دلار برگشت و اتریوم هم به خوبی توانست خود را تا منطقه ۱۱۵۰ دلار بالا بکشد. در حال حاضر اتریوم با کمی اصلاح، با قیمت ۱۰۷۰ دلار معامله می‌شود.

تحلیل فیبوناچی اتریوم

هرچند دامیننس اتر رشد چندانی نسبت به روز گذشته از خود نشان نداده است، اما همین برگشت قیمت به بالای حمایت ۱۰۰۰ دلار نشانه بسیار خوبی برای این ارز دیجیتال است.

یکی از دلایل تکنیکالی که می‌توان برای رشد اخیر اتریوم نام برد، هم‌پوشانی دو سطح فیبوناچی‌های هفتگی اتریوم است که یک ناحیه حمایتی فوق‌العاده قدرتمند برای این ارز دیجیتال به وجود آورد.

اتریوم به خوبی بعد از نفوذ به این ناحیه حمایت شد و این محدوده به نوعی زهر ریزش‌های بسیار شدید اتریوم را به خوبی گرفت. هرچند هنوز نمی‌توان گفت روند نزولی به اتمام رسیده اما این رشد اخیر می‌تواند بازی را به نفع اتریوم عوض کند. انتظار می‌رود در روزهای آتی، با تغییر احساسات بازار شرایط برای ETH و سایر آلت کوین‌ها کمی بهتر شود.


تحلیل اتریوم ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

در مجموعه تحلیل‌های اتریوم در پول نو چندین بار اشاره کردیم که به نظر می‌رسد قدرت حمایت این ارز دیجیتال به طور چشمگیری در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. هر چند قیمت آن ریزش کرده، اما حجم خرید گاوها (Bulls) چندان افزایشی نداشته است.

تحلیل امروز اتریوم

اتریوم دیروز حمایت بسیار مهم ۱۰۰۰ دلاری را از دست داد و حتی تا محدوده ۸۷۰ دلار هم سقوط کرد! در حال حاضر این ارز دیجیتال با قیمت ۹۵۵ دلار معامله می‌شود. همچنین دامیننس اتر در بازار کریپتوکارنسی به کمترین سطوح خود یعنی ۱۴.۲ درصد رسیده است.

اتریوم در تایم فریم روزانه یک کانال نزولی پر اعتبار و بلند مدت دارد که کف آن به دلیل ریزش‌های چند هفته گذشته شکسته شد. به قدری شتاب ریزش اتریوم زیاد بوده که در حال حاضر قیمت این رمز ارز در حال نزدیک شدن به کف کانال پایینی است.

کف این کانال حمایت ۸۰۰ دلاری است که یک محدوده روانی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد قیمت بتواند بعد از برخورد به این محدوده کمی رشد به بازار پس بدهد. فعلا نزدیک‌ترین حمایت اتریوم همین محدوده ۸۰۰ دلار است.


تحلیل اتریوم ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم و سایر آلت کوین‌ها با ریزش‌های اخیر به کف‌های حمایتی تاریخی خود رسیده‌اند. در حال حاضر اتریوم با قیمت ۱۰۷۷ دلار معامله می‌شود که جزو محدوده حمایتی هزار دلار به حساب می‌آید. این ناحیه حمایتی از اعتبار بالایی برخوردار است و نقطه حساسی در چارت اتریوم است.

در تحلیل‌های گذشته اتریوم در پول نو به افت تدریجی دامینسس این ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی اشاره کرده بودیم. جالب است بدانید که در حال حاضر سلطه این رمز ارز به ۱۴.۷ درصد رسیده است.

آیا حمایت ۱۰۰۰ دلاری می‌تواند قیمت اتر را بار دیگر به سقف‌های بالاتر برساند؟ به نظر می‌رسد حجم معاملات این ارز دیجیتال در حال حاضر کمی از گذشته بالاتر رفته است. البته این به این معنی نیست که گاوهای بازار هم حجم معاملات خود را بالاتر برده‌اند.

بر اساس باند بولینگر، اتریوم در پایین‌تر محدوده فعلی خود معامله می‌شود. هرچند حمایت فعلی یک محدوده قوی محسوب می‌شود، اما به نظر می‌رسد اتریوم به تنهایی و بدون اینکه ابتدا بیت کوین فاز صعودی بگیرد نتواند رشد خوبی از خود ارائه کند.

در نهایت مهم‌ترین شاخص فعلا قیمت بیت کوین است. اگر بیت کوین بیشتر از این ریزش کند، حتی احتمال از دست رفن حمایت ۱۰۰۰ دلاری اتریوم نیز دور از تصور نخواهد بود.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم در حال حاضر بعد از ریزش‌های چند روز گذشته تقریبا در مرز ۱۱۰۰ دلار معامله می‌شود. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در یک هفته اخیر این ارز دیجیتال بیش از ۳۷ درصد ریزش را تجربه کرده است.

همچنین در حال حاضر دامیننس اتریوم به یکی از پایین‌ترین سطوح خود در چند ماه اخیر یعنی ۱۵ درصد رسیده است. اما سرنوشت قیمت این ارز دیجیتال در کوتاه مدت چگونه خواهد شد؟

تحلیل کوتاه مدت اتریوم

بعد از ریزش‌های روزهای گذشته بیت کوین، اتریوم به دلیل اینکه وضعیت تکنیکالی نامناسبی داشت، ریزش‌های شدیدی را تجربه کرد و حتی قیمت آن به مرز ۱۰۰۰ دلار هم رسید.

همانطور که چارت ۴ ساعته اتریوم قابل مشاهده است، اتریوم بعد از شکستن کانال اصلی خود به سمت پایین، پر شتاب‌تر ریزش کرده و تا کف کانال پایینی رسیده است. خوشبختانه با اینکه قیمت به درون کانال بعدی نفود کرده، اما آن را به سمت پایین نشکسته است.

فعلا همه چیز بستگی به افزایش حجم خرید این رمز ارز دارد، اگر گاوها (Bulls) بتوانند روند اتریوم را بار دیگر در دست بگیرند، قیمت می‌تواند از همین محدوده بازیابی شود. هرچند فعلا کمی زود است، اما در غیر اینصورت ممکن است با افزایش قدرت فروش، کف این کانال نیز از دست برود.


تحلیل اتریوم ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

به طور کلی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم جزو دارایی‌های پر ریسک محسوب می‌شوند. با افزایش نرخ بهره در آمریکا و سیاست‌های ضد تورمی دولت این کشور، ارزش دلار و دارایی‌های سنتی مانند طلا و نفت و … تقویت شده است. در نتیجه سرمایه‌ها از بازار کریپتوکارنسی به سمت بازارهای کم ریسک‌تر سرازیر شده است.

امروز بعد از مدت‌‌ها و در کمال تعجب ارزش بازار (Market Cap) کریپتوکارنسی از ۱ تریلیون دلار ریزش کرده و به ۹۶۴ میلیارد دلار رسیده است. همچنین قیمت بسیاری از رمز ارزها مانند بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین تا سطوح حمایتی بسیار پایین‌تری عقب نشینی کرده است.

حمایت اتریوم

در حال حاضر اتریوم در محدوده ۱۲۲۲ دلار معامله می‌شود. حتی به دلیل شتاب سریع ریزش‌ها، کندل امروز مرز ۱۰۰۰ دلار را هم لمس کرد. اما سرنوشت قیمت اتریوم به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

فعلا حمایتی که اتریوم روی آن فرود آمده، حمایت خوبی است که از اعتبار بالایی هم برخوردار است. بنابراین باید انتظار کف سازی اتریوم در این محدوده را داشت. همچنین برای اینکه این ارز دیجیتال بتواند به صورت پایدار رشد کند، باید بتواند خط تریگر نزولی خود را به سمت بالا بشکند.

به نظر می‌رسد فعلا صحبت کردن از روند صعودی در چارت اتریوم کمی زود باشد، اما به دلیل اینکه حمایت فعلی اتریوم قوی است، امکان رشد موقت آن وجود دارد.


تحلیل اتریوم ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتالی است که برخلاف انتظار فعالان بازار کریپتوکارنسی، یکی از بیشترین ریزش‌ها را تجربه کرده و شدیدا از نظر قیمتی آسیب دیده است. چند حمایت مهم این رمز ارز پشت سر هم از دست رفته‌اند و در حال حاضر قیمت آن در حدود ۱۳۶۰ دلار است.

سلطه (Dominance) اتریوم هم شدیدا کاهش پیدا کرده و به ۱۶ درصد رسیده است. اما آیا ریزش‌های بیشتری در کار هستند و ریزش‌های اتریوم چه زمانی متوقف خواهند شد؟ تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال را در پول نو بخوانید.

تحلیل اتریوم امروز

همانطور که در چارت اتریوم هم به خوبی قابل مشاهده است، قیمت بعد از اینکه حمایت ۱۷۰۰ دلار را از دست داده، چند حمایت مهم از جمله حمایت روانی ۱۵۰۰ دلار را هم به سمت پایین شکسته است. در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت این رمز ارز، در همین محدوده ۱۳۰۰ دلار قرار دارد.

همچنین بر اساس اندیکاتور RSI اتریوم به محدوده فروش شدید (Over sold) رسیده است. هر چند فعلا نمیتوان حرفی از صعود زد، اما انتظار می‌رود در صورتی که وضعیت بیت کوین کمی بهتر شود، اتریوم هم بتواند مقداری قیمت خود را بازیابی کند.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

دیروز و امروز از سخت‌ترین روزها برای بازار کریپتوکارنسی و علی الخصوص اتریوم بود. همانطور که در تحلیل روز گذشته نیز اشاره کردیم، حمایت ۱۷۰۰ دلاری اتریوم از دست رفت و بعد از آن قیمت تا حدود ۱۴۴۰ دلار ریزش کرده است.

البته فقط اتریوم نیست که یک حمایت مهم را از دست داده، بسیاری از آلت کوین‌ها نیز تا محدوده‌ کف حمایتی خود ریزش کرده‌اند و برخی کارشناسان درباره ریزش‌های بیشتر هم هشدار داده‌اند.

تحلیل ریزش‌های اتریوم

اتریوم همانطور که در نمودار آن مشخص شده، یک الگوی مثلث در چارت ۴ ساعته تشکیل داده بود، اما متاسفانه این مثلث به سمت پایین شکسته شده و باعث افزایش شتاب ریزش‌های این ارز دیجیتال شد.

از طرف دیگر در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم می‌توان چند کانال پیدا کرد که کانال اصلی قیمت به سمت پایین شکسته شده و قیمت اتریوم تقریبا تا میانه‌های کانال پایین ریزش کرده است.

در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت اتریوم در همین محدوده ۱۴۰۰ دلار بوده، اما یک حمایت قوی‌تر در ناحیه روانی ۱۳۰۰ دلار مشاهده می‌شود. اخرین بار که قیمت اتریوم در این ناحیه قرار داشت، مارچ سال ۲۰۲۱ بود.


تحلیل اتریوم ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم بعد از ریزش‌های چند روز اخیر، محدوده حمایتی بسیار مهم خود در قیمت ۱۷۰۰ دلار را که یک حمایت روانی نیز محسوب می‌شود، از دست داد. در حال حاضر قیمت این رمز ارز حدود ۱۶۶۸ دلار است.

در چند روز گذشته شتاب ریزش بیت کوین افزایش یافته و همین موضوع منجر به کاهش قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال بازار شد. اتریوم هم به دلیل وضعیت بحرانی چارت خود، ریزش بسیار شدیدی را تجربه کرد که منجر به از دست رفتن حمایت مهم ۱۷۰۰ دلار شد.

باند بولینگر اتریوم

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر، اتریوم تا کف باند ریزش کرده و حتی موج قبلی آن به میانه کانال نیز نرسیده است. از نظر پرایس اکشنی، این مسئله خود یک دلیل برای ضعیف دانستن موج فعلی اتریوم است.

باند بولینگر یک اندیکاتور روند محسوب می‌شود و بر اساس این اندیکاتور، همانطور که به وضوح می‌توان در چارت مشاهده کرد، روند اتریوم کاملا نزولی بوده و مشخص نیست این رفتار قیمتی چه زمانی تغییر خواهد کرد.

باید در نظر داشت که اتریوم شدیدا از بیت کوین تاثیر می‌پذیرد، در نتیجه در صورت رشد بیت کوین می‌توان انتظار افزایش قیمت اتریوم و برگشتن کندل آن به بالای حمایت ۱۷۰۰ دلار داشت.


تحلیل اتریوم ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم، همانطور که در تحلیل روزهای گذشته اشاره کردیم، برخلاف بیت کوین چندان وضعیت تکنیکالی خوبی ندارد و مقاومت‌های زیادی در سر راه آن قرار دارد. در گزارش امروز بازار، تحلیل اتریوم را در پول نو بخوانید.

تحلیل ایچیموکو اتریوم

در تحلیل‌های گذشته تمام سطوح تکنیکالی ابر ایچیموکو را با هم بررسی کردیم و معنی هر کدام را یاد گرفتیم. اتریوم در حال حاضر با دو سطح تکنیکالی ابر ایچیموکو درگیر شده و علاوه بر آن خود محدوده ابر نیز به عنوان یک مقاومت بسیار مهم سر راه این ارز دیجیتال قرار دارد.

قیمت اتریوم در حال حاضر در محدوده ۱۷۹۷ دلار قرار دارد. این ارز دیجیتال در کوتاه مدت باید دو سطح EMA ایچیموکو را به سمت بالا بشکند تا کمی فاز صعودی به خود بگیرد. در صورتی که اتریوم یک روند صعودی را به این شکل آغاز کند، باید منتظر رفتار آن در زمان برخورد با محدوده ابر ایچیموکو باشیم.

محدوده مقاومتی فعلی اتریوم ممکن است یک تله خرسی (Bearish Trap) نیز باشد. در این صورت به دلیل ضعف گاوها (Bulls) در حمایت از قیمت اتریوم، احتمال افزایش شتاب ریزش‌های آن وجود دارد. نزدیک‌ترین حمایت این رمز ارز در محدوده ۱۷۰۰ دلار است.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم در حال حاضر با قیمت ۱۸۰۵ دلار معامله می‌شود. بعد از ریزش‌های روز گذشته این ارز دیجیتال، امروز توانست با برخورد به کف حمایتی خود به خوبی حمایت شود و خود را به قیمت فعلی رساند. در تحلیل امروز علاوه بر بررسی تایم فریم ۴ ساعته اتریوم، سعی خواهیم کرد روند کوتاه مدت آن را نیز پیش بینی کنیم.

تحلیل اندیکاتوری اتریوم

اما پیش از آن باید اشاره کنیم که بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در حال حاضر سلطه (دامیننس) اتریوم بر کل رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی در حدود ۱۷.۵ درصد برآورد شده است.

اتریوم نیز مشابه بیت کوین در یک محدوده رنج گیر افتاده است و در حال نوسان بین دو منطقه قیمتی است. برای اینکه این ارز دیجیتال بتواند رشد منطقی‌ای را در پیش بگیرد باید خط تریگر نزولی خود را به سمت بالا بشکند.

در صورتی که شاهد شکسته شدن این خط تریگر در چارت اتریوم باشیم، انتظار می‌رود این ارز دیجیتال بعد از آن یک روند صعودی تازه را در کوتاه مدت آغاز کند، اما اگر خرس‌ها (Bears) روند اتریوم را بار دیگر در دست بگیرند، از دست رفتن کف حمایت نیز دور از انتظار نخواهد بود.


تحلیل اتریوم ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

بنابر داده‌های کوین مارکت کپ، اتریوم در هفت روز گذشته چیزی بیشتر از ۱۱ درصد دچار ریزش شده است. این ارز دیجیتال همچنین امروز با ریزش‌های بیت کوین، کاهش قیمتی را تا محدوده ۱۷۵۰ دلار تجربه کرد.

امروز سلطه (Dominance) اتریوم نسبت به ارزهای دیجیتال بازار کریپتوکارنسی حدود ۱۷.۵ درصد است. همچنین ارزش کل بازار رمز ارزها امروز نزدیک به ۵ درصد ریزش کرده که مارکت کپ اتریوم را هم تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیل کانال اتریوم

از قبل هم اشاره کردیم بودیم که موج فعلی اتریوم یک موج ضعیف است. در نتیجه تمایل آن بیشتر به سمت ریزش است تا صعود. اما آیا بالاخره اتریوم یک روند صعودی تازه را آغاز خواهد کرد؟

جواب این سوال این است که اتریوم برای اینکه بخواهد یک موج صعودی جدید و قدرتمند را شروع کند، باید بتواند سقف کانال نزولی فعلی خود را به سمت بالا بشکند. در صورت وقوع این اتفاق انتظار می‌رود اتریوم بتواند موج صعودی جدیدی را شروع کند.

اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد ریزش‌ها به حمایت میانی کانال واکنش نشان داده و شدت آن‌ها تا حدودی کاهش یافته است. در نهایت اگر ریزش‌ها ادامه دار باشند، حمایت اصلی اتریوم در کف کانال فعلی است.


تحلیل اتریوم ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

ما بارها در تحلیل‌های روزانه پول نو درباره تاثیر پذیری شدید اتریوم از حرکات بیت کوین صحبت کرده‌ایم. این ارز دیجیتال محبوب همواره با رشد یا کاهش قیمت بیت کوین، دستخوش نوسان همسو با آن می‌شود.

در حال حاضر نیز قیمت اتریوم بعد از رشد اخیر بیت کوین، از حمایت ۱۸۰۰ دلار به سرعت به قیمت ۱۸۸۰ دلار رسیده است. همچنین امروز دامیننس اتریوم، در حدود ۱۷.۸ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال است.

به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران بازار کریپتوکارنسی، اتریوم بعد از بیت کوین، بیشترین حجم معامله گران را به خود اختصاص داده است. جدای از درستی یا نادرستی این ادعا، چیزی که فعلا به چشم می‌خورد این است که گویا گاوهای (Bulls) این ارز دیجیتال کم آورده‌ و این خرس‌ها (Bears) هستند که فعلا روند اتریوم را در دست گرفته‌اند.

بنابراین تمایل چارت اتریوم نیز به وضوح به سمت ریزش متمایل است تا صعود و گرفتن قله‌های قیمتی جدید. رشد اخیر آن نیز تنها به دلیل صعود بیت کوین بود. البته اگر اتریوم بتواند خود را تا بالای محدوده ۲۲۰۰ دلار برساند، می‌توانیم دوباره شاهد از سر گرفتن روندهای تازه صعودی در چارت آن باشیم.

در غیر اینصورت، اگر بیت کوین از محدوده فعلی ریزش کند، شتاب ریزش‌های اتریوم نیز شدیدا رو به افزایش خواهد گذاشت. در نتیجه اولین حمایت آن محدوده ۱۸۰۰ و سپس ۱۷۰۰ دلار خواهد بود.


تحلیل اتریوم ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم روز گذشته با افزایش شتاب ریزش‌های بیت کوین، یک کندل نزولی پر قدرت به ثبت رساند که باعث شد قیمت این ارز دیجیتال از محدوده ۲۰۲۰ دلار به ۱۸۲۰ دلار برسد. اما غیر از ریزش بیت کوین چه دلیل تکنیکالی دیگری می‌توان برای این ریزش پیدا کرد؟ با پول نو همراه باشید.

تحلیل ریزش های اتریوم

غیر از تاثیر بیت کوین بر کاهش قیمت اتریوم، یک دیگر از دلایل ریزش روز گذشته، مقاومت مینوری اتریوم در محدوده ۲۰۲۰ دلار بوده است. بعد از برخورد قیمت با این سطح مقاومتی، شتاب ریزش‌ها افزایش پیدا کرده و باعث از دست رفتن روند صعودی این ارز دیجیتال شده است.

در حال حاضر نزدیک‌ترین حمایت اتریوم محدوده ۱۷۰۰ دلار است، بنابراین احتمال کاهش قیمت تا این محدوده وجود دارد. شاخص RSI اتریوم نیز برخلاف بیت کوین و بایننس کوین، چندان از محدوده فروش سنگین بازیابی نشده است.

فعلا نمی‌توان برای اتریوم یک روند صعودی دیگر متصور شد، مگر اینکه بیت کوین از همین محدوده به سمت بالا برگردد که البته بعید به نظر می‌رسد. در حال حاضر احساس حاکم بر سرمایه‌گذاران بازار کریپتوکارنسی، ترس شدید است. در نتیجه به نظر می‌رسد تا شاهد بازیابی این شاخص در بازار نباشیم، یک روند صعودی پایدار را در چارت هیچکدام از ارزها مشاهده نکنیم.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم بعد از رشدهای اخیر در حال حاضر یک اصلاح قیمت را تجربه می‌کند. این ارز دیجیتال که دیروز به ۲۰۰۰ دلار رسیده بود، در حال حاضر با قیمت ۱۹۳۰ دلار معامله می‌شود. همچنین قابل ذکر است که سلطه اتریوم بر بازار کریپتوکارنسی امروز به ۱۸ درصد رسیده است.

تحلیل کانال اتریوم

در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم می‌توان یک کانال صعودی ترسیم کرد که به خوبی نقاط برگشت قیمت این ارز دیجیتال را به ما نشان می‌دهد. همانطور که در چارت قابل مشاهده است، اتریوم بعد از اینکه کانال قبلی را از دست داد تا کف کانال بعدی ریزش کرد.

در حال حاضر این ارز دیجیتال حدودا تا سقف کانال خود پیش رفته و در حال حمله به این سقف است. در صورتی که اتریوم بتواند بار دیگر وارد کانال بالایی شود، می‌توان امیدوار بود که یک رشد نسبتا پایدار را آغاز کند.

اما در صورتی که شتاب ریزش‌ها از همین ناحیه افزایش پیدا کرده و قیمت ریزش کند، اولین حمایت اتریوم در میانه کانال و حمایت بعدی در کف کانال خواهد بود.


تحلیل اتریوم امروز (۱۰ خرداد ۱۴۰۱)

بازار ارزهای دیجیتال پر از سورپرایز‌های بزرگ برای معامله‌گران است. در چند روز گذشته نیز بیت کوین و اتریوم برخلاف انتظار تحلیلگرها، توانستند رشدهای جذابی را تجربه کرده و کل شاخص بازار را نیز همراه خود بالا بکشند.

اتریوم در سه روز گذشته فاز صعودی به خود گرفته و در حال حاضر با قیمت ۱۹۷۰ دلار معامله می‌شود. دلایل رشد این رمز ارز را در تحلیل‌های گذشته بررسی کردیم و امروز نیز با نگاهی به چارت آن سعی می‌کنیم هدف قیمتی اتریوم را پیش بینی کنیم.

تحلیل اتریوم

از نظر فاندامنتالی اتریوم به این دلیل رشد کرد که بیت کوین توانست سقف مثلث خود را به سمت بالا بشکند، در غیر اینصورت فاز اتریوم بیشتر نزولی به نظر می‌رسید. همانطور که همیشه اشاره کردیم، اتریوم به شدت از بیت کوین تاثیر می‌گیرد و یک رمز ارز مستقل نیست.

فعلا بر اساس اندیکاتور ایچیموکو، اتریوم توانسته از محدوده رنج خود خارج شود و تا مرز مقاومت ۲۰۰۰ دلار رشد کرده است. فعلا دو مقاومت برای این رمز ارز قابل تصور است، اولی همین مقاومت روانی دو هزار دلار و دومی محدوده ابر ایچیموکو است.

بنابراین اتریوم برای اینکه بتواند به یک رشد پایدار برسد باید ابتدا مقاومت ۲ هزار دلاری را شکسته و سپس خود را بالای محدوده ابر ایچیموکو برساند. فعلا باید در روزهای آینده ببینیم آیا مقاومت روانی فعلی شکسته خواهد شد یا نه.

تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۹ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم دومین رمز ارز بازار، پس از ریزش‌های چند روز گذشته، بار دیگر یک روند صعودی تازه را آغاز کرده است. اما آیا این روند ادامه دار خواهد بود؟ پاسخ این سوال در چارت اتریوم نهفته است. با پول نو همراه باشید.

در حال حاضر اتریوم حدود ۱۸.۱ درصد از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال را در دست دارد. همچنین قیمت این رمز ارز در حال حاضر در حدود ۱۹۱۱ دلار معامله می‌شود.

آنالیز اتریوم

اتریوم در حال حاضر یک خط روند صعودی و یک خط روند نزولی را در چارت خود تشکیل داده است. یکی از دلایل رشد قیمت اتریوم در کندل امروز و روز گذشته، برخورد قیمت با خط روند صعودی است.

فعلا اتریوم با مقاومت خود درگیر شده و امکان ریزش آن وجود دارد. اما در صورتی که اتریوم بتواند در بالای این ناحیه کندل تثبتی به ثبت برساند، می‌تواند یک رشد با تداوم‌تری داشته باشد.

در صورتی که این ارز دیجیتال ناحیه مقاومتی خود را به سمت بالا بشکند، خط روند نزولی اتریوم پیش روی رشد قیمت آن قرار می‌گیرد. در نتیجه به نظر می‌رسد مسیر اتریوم برای شروع یک رالی صعودی جدید کمی دشوار خواهد بود.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته امروز (۷ خرداد ۱۴۰۱)

اتریوم با کاهش قیمت بیت کوین در چند روز گذشته تا حمایت ۱۷۰۰ دلار ریزش کرد. همچنین دامیننس این ارز دیجیتال در حال حاضر حدود ۱۷.۸ درصد از حجم کل بازار است. همانطور که در تحلیل روزهای قبل اشاره کردیم، دامیننس اتر روز به روز در حال کاهش است به طوری که کمتر از ۴ روز پیش این عدد ۱۹ درصد بود.

اتریوم در حال حاضر در قیمت ۱۷۶۰ دلار معامله می‌شود. با از دست رفتن محدوده رنج و شکسته شدن کف این ناحیه، همانطور که انتظار می‌رفت قیمت با شتاب بسیار زیادی ریزش کرد. یکی از دلایل اصلی این ریزش‌ها حمایت ضعیف گاوها (Bulls) بازار از این رمز ارز است.

حمایت و مقاومت اتریوم

اتریوم فعلا تا کف حمایتی مهم خود ریزش کرده و نسبت به بیت کوین وضعیت بدتری دارد. احتمال می‌رود در صورتی که حجم خرید اتریوم در این کف حمایتی افزایش پیدا نکند، حتی منطقه ۱۵۰۰ دلار اتریوم نیز لمس شود.

در حال حاضر یک سناریو دیگر نیز برای اتریوم قابل تصور است. اینکه این ارز دیجیتال از همین محدوده حمایتی یک روند صعودی تازه را آغاز کند. در این صورت همانطور که در چارت به وضوح قابل مشاهده است، اولین منطقه مقاومتی این ارز دیجیتال عدد ۱۹۰۰ دلار و سپس ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

در هر صورت به نظر می‌رسد فعلا اتریوم بیشتر تمایل به ریزش داشته باشد تا صعود، اما تغییر روند این ارز دیجیتال تا حدی به بیت کوین نیز وابسته است، در نتیجه ممکن است با رشد بیت کوین، اتریوم نیز فاز صعودی به خود بگیرد.


تحلیل اتریوم ۵ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم دومین ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی، چند هفته‌ای است که در حال تجربه ریزش‌های ویرانگر است و معامله‌‌گران و سرمایه‌گذاران خود را بسیار خسته کرده است. اما در چارت این ارز دیجیتال شاهد یک سری تحرکات مثبت هستیم که قصد داریم در گزارش امروز آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

اتریوم امروز با کاهش قیمت در مرز ۱۹۰۰ دلار معامله می‌شود و سلطه (Dominance)‌‌ آن بر بازار ارزهای دیجیتال نیز با چند درصد کاهش در حدود ۱۸.۶ درصد از تسلط بازار را در دست دارد.

تحلیل اتریوم

در حال حاضر دو خط روند مهم در چارت اتریوم قابل مشاهده است. با ریزش‌های پر شتاب هفته‌های اخیر، اولین خط روند با قدرت به سمت پایین شکسته شد و کف قیمتی، خط روند دوم را تشکیل داد. اکنون دو خط روند ارزشمند در نمودار اتریوم وجود دارند که شاخص‌هایی مثبت برای بالا رفتن قیمت این رمز ارز محسوب می‌شوند.

خط روند بالا به این دلیل ارزشمند است که چون هنوز اتریوم پول‌بک خود را به این سطح شکسته شده انجام نداده است، بنابراین امکان رشد قیمت تا محدوده آن هنوز وجود دارد. از طرف دیگر خط روند صعودی دوم می‌تواند به این هدف اتریوم کمک کند.

به این معنی که قیمت در حال نزدیک شدن به خط روند پایینی است در نتیجه با برخورد به آن می‌تواند به سمت خط روند بالایی با قدرت پرتاب شود. حتی این امکان نیز وجود دارد که قیمت این ارز دیجیتال برای یک بازه چند هفته‌ای نیز بین این دو خط روند نوسان کند.

البته این تحلیل به هیچ وجه سیگنالی برای خرید اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتال نیست و باید دقت داشته باشید که هیچ تحلیلی قطعی نیست و ممکن است خط روند دوم اتریوم نیز در برخورد بعدی از دست برود.


تحلیل اتریوم ۴ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم امروز بر خلاف بیت کوین تفاوت قیمتی معناداری نسبت به روز گذشته ندارد. همچنین دامیننس یا سلطه آن در بازار ارزهای دیجیتال، در حال کاهش است. امروز این رمز ارز حدود ۱۸.۹ درصد از سلطه بازار کریپتوکارنسی را در دست دارد. به نظر می‌رسد گاوهای (Bulls) بازار، چندان به اتریوم امیدوار نیستند چرا که در نقاط حمایتی مینوری حجم خریدها افزایش پیدا نکرده است.

اتریوم البته از نظر فاندامنتالی در حال حاضر مستعد یک رالی صعودی بسیار جذاب است، زیرا بنابر اظهارات بنیانگذار این شبکه یعنی ویتالیک بوترین، در تابستان ۲۰۲۲ قرار است اتریوم ۲ به طور کامل اجرایی شود. بنابر پیش بینی کارشناسان بازار، انتظار می‌رود اتریوم با نزدیک شدن به این تاریخ سقف‌های تاریخی جدید ثبت کند.

تحلیل ایچیموکو اتریوم

البته این یک نگاه میان مدت محسوب می‌شود و در حال حاضر بر اساس داده‌های تکنیکالی، چارت اتریوم چندان موقعیت مناسبی ندارد. علاوه بر خستگی سرمایه گذاران و گاوهای بازار، اندیکاتوری مانند ابر چیموکو نیز فاصله زیاد اتریوم تا مقاومت‌اش را به ما یادآور می‌شود.

علاوه بر این مقاومت مهم روزانه، در تایم فریم‌های پایین‌تر نیز موانع بسیاری سد راه اتریوم هستند. در حال حاضر خوشایند‌ترین اتفاقی که می‌تواند برای این ارز دیجیتال بیفتد این است که محدوده رنج را به سمت بالا شکسته و یک روند پر قدرت صعودی را شروع کند.

بنابراین مهم‌ترین شاخصی که در حال حاضر باید در ایچیموکو در نظر گرفت این است که خط میانگین متحرک ۹ روزه آن، به سمت بالا متمایل شود. در غیر اینصورت با ادامه نوسان اتریوم در یک بازه کوچک، ممکن است کف حمایتی آن از دست رفته و قیمت اتریوم کاهش چشمگیری پیدا کند.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۳ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم بعد از درگیری با منطقه مقاومتی باند بولینگر در روز گذشته، نهایتا نیرو خود را از دست داد و دچار ریزش شد. شتاب این ریزش نسبتا زیاد بوده و قیمت این ارز دیجیتال را به نرخ فعلی یعنی ۱۹۸۵ دلار رسانده است.

در حال حاضر اتریوم مانند روز گذشته حدود ۱۹ درصد از سلطه بازار ارزهای دیجیتال را در دست دارد. ریزش‌های شدید در تایم فریم ۴ ساعته اتریوم فعلا در محدوده حمایتی آن کمی شتابش کمتر شده ولی از نظر تحلیل پرایس اکشن، هنوز اتریوم مستعد ریزش است.

تحلیل پرایس اکشنی اتریوم

اتریوم نیز مانند بیت کوین چند روزی است که در یک محدوه رنج (Range-Bound) در حال نوسان است. البته باید در نظر داشت که هر وقت یک دارایی معاملاتی مانند ارزهای دیجیتال در یک محدوده رنج گیر می‌افتد، انتظار می‌رود که بعد از خروج از آن یک حرکت پر شتاب را آغاز کند. حال باید دید خروج اتریوم از این منطقه صعودی خواهد بود یا نزولی.

تریدرهای کوتاه مدت در دو پله می‌توانند روی خرید اتریوم پوزیشن بگیرند. اولین پله که اخذ شده و توانسته قیمت را کمی بالا ببرد، اما در صورت ریزش بیشتر است که پله دوم فعال خواهد شد. در صورتی که حجم خریدها نیز افزایش پیدا کند، اولین محدوده مقاومتی اتریوم، سقف ذکر شده خواهد بود.

در صورتی که تریدرها پوزیشن‌های خود را ببندند، یعنی تریدرهای کوتاه مدت نیز روند اتریوم را نزولی می‌بینند؛ در نتیجه قیمت می‌تواند از کف حمایتی این منطقه خارج شده و با شتاب بسیار زیادی حمایت‌‌های سد راه خود را بشکند. در این صورت اولین منطقه حمایتی اتریوم قیمت ۱۸۰۰ دلار خواهد بود.


تحلیل اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته ۲ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم یک بازیابی قیمت بسیار جذاب را در روز گذشته از محدوده ۱۹۷۰ دلار تا ۲۰۴۰ دلار تجربه کرده است. این ارز دیجیتال امروز با یک تغییر محدود، ۱۹ درصد سلطه بازار را در دست خود گرفته، اما در حال حاضر درگیر مقاومت شده است.

در تحلیل روز گذشته پول نو، با استناد به چارت تکنیکال این ارز دیجیتال در تایم فریم روزانه، نزدیک‌ترین مقاومت آن یعنی ناحیه میانگین متحرک نمایی ۱۲ و ۲۴ روزه را پیدا کردیم. اتریوم بعد از رشدهای قیمتی دیروز، در حال حاضر با این مقاومت درگیر شده و کمی دچار ریزش شده است.

تحلیل ۴ ساعته اتریوم

با بررسی بیشتر اتریوم در تایم فریم‌های پایین‌تر مانند ۴ ساعته، در می‌یابیم که در حقیقت این محدوده، سقف اندیکاتور باند بولینگر نیز به حساب می‌آید. در نتیجه اگر اتریوم بتواند این سقف را به سمت بالا بشکند، همزمان خیال معامله‌گران از شکسته شدن مقاومت EMA نیز راحت خواهد شد.

اتریوم برای اینکه بتواند از باند بولینگر با موفقیت خارج شود، کمی نیاز به کمک گاوها (Bulls) بازار کریپتوکارنسی دارد. در صورتی که خریداران بتوانند قیمت اتریوم را در محدوده ۲۱۰۰ دلار تثبیت کنند، این ارز دیجیتال کاملا از باند بولینگر خارج شده و می‌تواند یک رشد ادامه‌دار و جذاب را به سرمایه گذاران عرضه کند.

هرچند نمی‌توان امکان ریزش دوباره اتریوم و برگشت آن به میانه و حتی کف باند بولینگر را فعلا منتفی دانست. در صورتی که بالای این کانال شاهد کندل تثبیتی نباشیم، یا قیمت از همینجا با شتاب بیشتری ریزش کند، حمایت‌های کوتاه مدت بعدی اتریوم به ترتیب در قیمت ۲۰۰۰ و ۱۹۴۰ دلار خواهد بود.


تحلیل اتریوم ۱ خرداد ۱۴۰۱

اتریوم امروز در قیمت ۱۹۷۵ دلار معامله می‌شود و در حدود ۱۸.۹ درصد از سلطه بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار خود دارد. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در هفته‌های گذشته روند دامیننس اتریوم نزولی بوده و در عین حال Dominance بیت کوین نیز روز به روز در حال کاهش است. ریزش دامیننس اتریوم و بیت کوین می‌تواند پتانسیل رشد سایر آلت کوین‌های بازار کریپتوکارنسی را افزایش دهد.

فعلا به دلیل ترس شدید (Extreme Fear) که در بازار حس می‌شود، نمی‌توان از یک رشد پایدار در چارت اتریوم صحبت کرد، زیرا با افزایش چند درصدی قیمت سریعا شاهد افزایش حجم فروش و کاهش قیمت هستیم.

به هر صورت علاوه بر شاخص ترس و طمع، در حال حاضر اتریوم درگیر مقاومت میانگین متحرک نمایی (EMA) نیز هست، در نتیجه دو مانع یکی فاندامنتال و دیگری تکنیکال سد راه این ارز دیجیتال قرار دارد.

محدوده مقاومتی میانگین متحرک روزانه اتریوم، شامل دو EMA با فواصل زمانی ۱۲ و ۲۴ روزه است. در صورتی که اتریوم به قیمت ۲۰۸۰ دلار برسد، با این مقاومت درگیر خواهد شد. اگر در بالای این ناحیه یعنی در قیمت تقریبی ۲۴۰۰ دلار شاهد یک کندل تثبیتی روزانه باشیم، می‌توانیم بار دیگر امکان رشد پایدار این ارز دیجیتال را محتمل بدانیم.

اما بر عکس، اگر اتریوم بعد از درگیری با مقاومت فاز نزولی به خود بگیرد، حمایت ۱۸۰۰ دلاری این ارز، می‌تواند بار دیگر لمس شود. در صورتی که این حمایت جواب ندهد، اتریوم ممکن است تا ۱۷۰۰ و سپس محدوده ۱۵۰۰ دلار سقوط کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)