راهنمای خرید ارز دیجیتال در پول‌ نو

چگونه از صرافی پول نو ارز دیجیتال بخریم؟
شبنم رضا

زمان مطالعه :

4 دقیقه

خرید ارز دیجیتال از صرافی پول نو کار ساده‌ای است. در این پست راهنما، با هم مراحل خرید استیبل کوین تتر (Tether) را به عنوان نمونه طی می‌کنیم و از ورود به حساب کاربری تا مشاهده وضعیت تراکنش همراه شما خواهیم بود.

۱. برای خرید ارز دیجیتال در صرافی پول‌ ­نو، ابتدا باید وارد pooleno.ir شوید و روی گزینه «ورود/ثبت نام» کلیک کنید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال در پول نو نیازی به احراز هویت نیست. اما در صورتی که قصد واریز،‌ برداشت و استفاده از اصلی‌ترین امکانات صرافی را دارید بهتر است حساب خود را با ارسال مدارک هویتی، احراز نمایید. مراحل احراز هویت در پول نو بسیار آسان است و مدارک شما در سریع‌ترین زمان ممکن توسط تیم پشتیبانی تایید خواهند شد. همچنین راهنمای ثبت نام و احراز هویت می‌تواند شما را در انجام این مراحل به صورت کامل راهنمایی کند.

ورود به پول نو

۲. برای ورود به حساب کاربری‌تان شماره تلفن همراهی که با آن ثبت نام کرده‌اید را وارد کنید. سپس در مرحله بعد رمز عبور خود را در کادر مربوطه نوشته، تایید کنید.

۳. در اینجا به صفحه اصلی حساب کاربری خود وارد می‌شوید. برای خرید ارزهای دیجیتال با انتخاب گزینه «خرید/فروش»، به صفحه‌ خرید منتقل خواهید شد.

بعد از ورود به حساب کاربری، از منوی سمت راست گزینه معامله را انتخاب کنید.

۴. بعد از آن صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید از سربرگ خرید توکن مورد نظر خود را انتخاب نمایید. ما مراحل خرید تتر را دنبال می‌کنیم، اما این مراحل برای خرید سایر رمز ارزها نیز به همین شکل است.

۵. بعد از انتخاب تتر در کادر مربوطه، قیمت لحظه‌ای این ارز دیجیتال نمایش داده می‌شود. در کادر تعداد می‌توانید، به اندازه مورد نظرتان تتر خریداری کنید. البته پیش از خرید باید در حساب‌تان موجودی کافی داشته باشید. برای افزایش موجودی حساب، بعد از انتخاب تعداد تترها، روی گزینه «شارژ کیف پول» کلیک کنید.

تعداد و مقدار خرید خود را تعیین کرده و شارژ کیف پول را انتخاب کنید.

۶. در صفحه بعد با انتخاب کارت بانکی که در سایت ثبت کرده‌اید و در صورت نیاز به تغییر مبلغ شارژ حساب آن را وارد کرده، گزینه «درگاه پرداخت» را انتخاب کنید.

شارژ کیف پول در صرافی پول نو

کارت بانکی و مبلغ مورد نظر را تعیین کنید.

۷. در صفحه درگاه پرداخت، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کرده و با تایید پرداخت، تراکنش خود را انجام دهید. در صورتی که اطلاعات حساب شما به درستی وارد شده باشد، خریدتان موفق بوده و به حساب پول نو منتقل می‌شوید.

درگاه پرداخت خرید از صرافی پول نو

در این صفحه با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، سفارش خود را پرداخت کنید.

۸. پیش از منتقل شدن به صفحه خرید تتر، رسید تراکنش شما نمایش داده می‌شود. در این رسید جزئیات تراکنش خود را مشاهده می‌کنید. در این مرحله روی گزینه صفحه خرید کلیک کنید تا به مرحله نهایی خرید منتقل شوید.

رسید خرید توکن‌ها در پول نو

رسید تراکنش شما در این صفحه نمایش داده می‌شود.

۹. در این صفحه مانند مرحله اول، رمز ارز تتر را انتخاب می‌کنیم. با نمایش داده شدن آخرین قیمت خرید این ارز، می‌توانید تعداد تترهای مورد نظر خود را با توجه به شارژ حساب‌ خود، وارد کرده و در نهایت گزینه «خرید» را انتخاب کنید.

۱۰. اکنون تترهای شما خریداری شده‌اند و می‌توانید موجودی این رمز ارز را در کیف پول‌تان در پول نو مشاهده نمایید. برای دیدن موجودی تترهای خود در صفحه اصلی حساب کاربری، از منوی سمت راست صفحه گزینه «کیف پول» را انتخاب کنید.

دارایی دیجیتال شما در کیف پول‌تان قابل مشاهده است.

همانطور که مشاهده کردید، خرید ارز های دیجیتال از صرافی پول نو به راحتی قابل انجام است. توکن‌های خریداری شده شما در کیف پول داخلی صرافی قابل مشاهده هستند.

برای فروش توکن‌هایتان، راهنمای فروش ارز دیجیتال در پول نو را دنبال کنید.

سطوح کاربری در پول نو

بدانید و آگاه باشید!

پس از اعمال تغییراتی در زیرساخت‌های صرافی پول نو، سطوح کاربری صرافی پول نو دستخوش تغییراتی شده و اکنون به جای سطح ۱ و ۲، حساب‌های کاربری در ۳ سطح «آنی»، «سریع» و «حرفه‌ای» فعال خواهند بود که در تصویر زیر، امکانات مختلف این سطوح را ملاحظه می‌فرمایید.

سطوح کاربری پول نو

خوشبختانه در تمامی سطوح کاربری پول نو، امکان خرید، فروش و تبدیل رمزارز وجود دارد. اگر تصمیم به واریز یا برداشت تومان ندارید، می‌توانید سطح آنی را انتخاب کنید. ساخت این نوع حساب، به تنها ۳۰ ثانیه زمان نیاز داشته و برای دسترسی به امکانات آن، کافیست کد ملی خود را ثبت کنید.

لازم به ذکر است که اگر پیش از تغییرات حسابی با سطح کاربری ۱ را در اختیار داشتید، اکنون آن اکانت به حساب سطح سریع تغییر یافته است. این یعنی برخلاف گذشته (حساب کاربری سطح یک)، برای واریز رمزارز، نیازی به ارتقای حساب و احراز هویت تصویری نخواهد بود.

البته که برای برداشت رمزارز و برخورداری از دیگر امکانات پول نو، به معامله گران حرفه‌ای توصیه می‌شود تا حساب کاربری خود را به سطح حرفه‌ای ارتقا دهند.

کارمزد صرافی پول نو

در هر دو سطح کاربری سریع و حرفه‌ای، کارمزد تراکنش‌های صرافی پول نو به شرح زیر است (از تاریخ 1 مرداد 1402):

  • کارمزد شاپرک برای تراکنش‌هایی با ارزش 600هزار تومان و کمتر: 120 تومان
  • کارمزد شاپرک برای تراکنش‌هایی با ارزش بیش از 600هزار تومان: 0.0002 درصد ارزش تراکنش (متغیر تا 4هزار تومان)
  • واریز وجوه آنی و پایا: 0.02درصد ارزش تراکنش؛ متغیر از 100 تا 500 تومان
  • تولید شناسه واریز: 500 تومان
  • واریز با استفاده از شناسه: 250 تومان (به ازای هر 1 میلیون تومان)
35
اشتراک در
اطلاع از
guest
35 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
6 روز قبل

سلام
لطفا خرید به شیوه سفارس با تعیین قیمت توسط مشتری را اضافه کنید
به عنوان.مثال بنده میخام خرید با تعیین یک قیمت خاص انجام بدم که وقتی ارز به اون قیمت رسید برام خرید انجام بشه

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
6 روز قبل
پاسخ به  امیر

سلام امیر عزیز، ممنون از پیشنهادتون
انشالله در آپدیت‌های آینده سایت این قابلیت رو اضافه خواهیم کرد.

رقیه جعفری
رقیه جعفری
26 روز قبل

من هیچ آشنایی با این اپلیکیشن ندارم

رقیه جعفری
رقیه جعفری
26 روز قبل

سلام چطور میتونم خرید کنم
لطفا راهنمایی بفرمایید

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
26 روز قبل
پاسخ به  رقیه جعفری

سلام دوست عزیز
دقیقا در کدوم مرحله به مشکل خوردین؟ بفرمایین تا راهنماییتون کنیم.
آیا مراحل ثبت نام رو انجام دادین و فقط برای خرید مشکل دارین؟

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

35

14

نظر مخاطبان (35)