دانشنامه ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه :

8 دقیقه

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

فهرست

Created with Sketch.

طلا از قدیم‌الایام ارزش داشته و خواهان زیادی دارد. همزمان، تکنولوژی بلاکچین نیز آینده امور مالی است. آیا می‌شود این دو را با یکدیگر ترکیب کرد؟ پاسخ مثبت است. «ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا» دقیقا همین کار را انجام می‌دهند.

حتما شنیده‌اید که می‌گویند ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین بی‌پشتوانه هستند و صرفا بخاطر اعتماد سرمایه‌گذاران ارزش دارند. گاهی افراد بین انتخاب بیت کوین یا طلا گیر می‌کنند؛ اما این بار با دسته‌ای از ارزهای دیجیتال روبه‌رو هستیم که پشتوانه‌ای از جنس ارزشمندترین فلز زردرنگ جهان دارند. در این مقاله از پول نو تصمیم داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را معرفی و مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در این ارزها را بررسی کنیم. توصیه می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارزهای دیجیتال بی‌پشتوانه هستند و به همین خاطر نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند. برای مقابله با این نوسانات، دسته جدیدی از ارزهای دیجیتال به نام استیبل کوین (Stablecoin) به بازار عرضه شدند. استیبل کوین‌ها معمولا پشتوانه‌ای از دلار یا فلزات گرانبها دارند و ارزش آنها به این پشتوانه گره خورده است؛ به همین خاطر، قیمت این ارزها غالبا ثابت است و نوسانات زیادی را تجربه نمی‌کنند.

رفته‌رفته شرکت‌های استیبل کوینی به این فکر افتادند که مزایای فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال را به طلا بیفزایند و نسل جدیدی از ارزها را به بازار عرضه کنند. این ارزها، همان ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا نام دارند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، همانطور که از نامشان مشخص است، پشتوانه‌ای از جنس طلا دارند و به همین خاطر نوعی استیبل کوین محسوب می‌شوند. شرکت‌های ارائه‌کننده این ارزها در ازای هر واحد از این رمز ارزها، مقدار مشخصی طلا در خزانه خود نگه‌داری می‌کنند. بدین ترتیب می‌توان داشتن این ارزها را معادل خرید طلا درنظر گرفت.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا چگونه کار می‌کنند؟

شرکت‌های صادرکننده این دسته از ارزها، مقدار مشخصی طلا را به عنوان پشتوانه هر واحد ارز دیجیتال خود خریداری و در خزانه خود نگهداری می‌کنند. در گام بعد، در ازای مقدار مشخصی طلا، یک توکن صادر می‌شود که مالکیت آن مقدار طلا را نشان می‌دهند. این توکن‌ها در بستر شبکه‌های بلاکچینی که غیرقابل‌تغییر، شفاف و امن هستند عرضه می‌شوند.

جالب است بدانید برخی از این شرکت‌ها قابلیت بازخرید توکن‌های با پشتوانه طلای خود را از مشتریان فراهم کرده‌اند. به این ترتیب، هولدرها می‌توانند توکن‌های خود را به طلای فیزیکی تبدیل کنند.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در سال ۲۰۲۴

حالا که با مفهوم ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در سال ۲۰۲۴ معرفی کنیم. همانطور که بالاتر گفتیم، این ارزها به دلیل اینکه تعادلی بین نوآوری و سیستم مالی سنتی برقرار کرده‌اند، گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران هستند. در حقیقت این ارزها به دنبال آن هستند تا ثبات و اطمینان طلا را با مزایای بلاکچین ترکیب کنند و پل ارتباطی بین دنیای سنتی طلا و دنیای نوین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند. ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مانند هر ارز دیجیتال دیگری می‌توانند در کیف پول‌های کریپتو ذخیره و نگهداری شوند.

از جمله بهترین رمز ارزهای با پشتوانه طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پکس گلد (PAXG)
  • تتر گلد (XAUT)
  • گلد کوین (GFC)
  • کینسیس گلد (KAU)
  • ملد گلد (GOLD$)
  • تی گلد (TXAU)

در ادامه، به تفکیک هرکدام از این ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

پکس گلد (PAXG)

پکس گلد (PAXG) استیبل کوینی با پشتوانه طلاست که هر واحد آن، با یک اونس از این فلز زرد رنگ برابری می‌کند. این استیبل کوین، مبتنی بر استاندارد ERC-20 و در شبکه اتریوم عرضه شده است. بر اساس وب‌سایت رسمی پکس گلد، هر واحد از این ارز دیجیتال پشتوانه‌ای از یک اونس تروی (t oz) از یک شمش طلای London Good Delivery دارد که در صندوق‌های امن دارای گواهی LBMA در لندن نگهداری می‌شوند.

این توکن توسط شرکت آمریکایی پکسوس (Paxos) عرضه شده که مجوزهای لازم را از سازمان خدمات مالی ایالت نیویورک اخذ کرده است. این باعث می‌شود تا توکن PAXG یکی از مطمئن‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا برای سرمایه‌گذاری باشد. علاوه بر این، شرکت پکسوس کارمزد کمی بابت توکن PAXG دریافت کرده و عملا هیچ هزینه اضافی برای نگه‌داری از ذخایر طلا از مشتریان خود نمی‌گیرد.

در کنار بهره بردن از مزایای سرمایه‌گذاری در طلا، امکان استفاده از ارز دیجیتال پکس گلد در پلتفرم‌های مختلف وجود دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استیکینگ آن، درآمد منفعل کسب کنند. علاوه بر این، امکان تبدیل ارز دیجیتال PAXG به معادل شمش طلای لندن آن وجود دارد.

تتر گلد (XAUT)

تترگلد استیبل کوین با پشتوانه طلا شرکت تتر است و همانند پکس گلد هر توکن آن توسط یک اونس تروی از یک شمش طلای استاندارد لندن پشتیبانی می‌شود. هدف اصلی تتر گلد، سرمایه‌گذاری مستقیم روی طلا و ترکیب آن با مزایای فناوری بلاکچین است.

این ارز دیجیتال تا حد زیادی به سایر محصولات شرکت تتر از جمله استیبل کوین USDT شباهت دارد. با این حال، از برخی جنبه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، ارز دیجیتال XAUT به جای اینکه مستقیما توسط خود شرکت تتر عرضه شود، توسط زیرمجموعه آن به نام تتر گلد (به نام Tether Gold) عرضه می‌شود.

مشابه با پکس گلد، سرمایه‌گذاران می‌توانند با پرداخت کارمزد و رعایت شرایط بازخرید، توکن‌های XAUT خود را با معادل طلای آن جایگزین کنند. همچنین، هولدرها می‌توانند از شرکت تتر گلد بخواهند تا به جای دریافت فیزیکی طلا، آن را به نمایندگی از آنها به فروش برساند و درآمد حاصل را به حسابشان واریز کند. البته برای باز خرید طلای فیزیکی، هولدرها باید حداقل ۴۳۰ واحد توکن XAUT در اختیار داشته باشند.

شمش‌های مربوط به هر واحد تتر گلد در خزانه این شرکت به آدرس‌های بلاکچینی هولدرهای توکن XAUT اختصاص می‌یابد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در وب‌سایت شرکت مربوطه در بخش رهگیری، مشخصات طلای پشتوانه کوین‌های خود را مشاهده کنند.

از جمله مزایای تترگلد می‌توان به قابلیت تقسیم‌پذیری، حمل و نقل آسان آن در مقایسه با طلا، معاملات ۲۴ ساعته و ذخیره‌سازی آسان آن اشاره کرد. در حال حاضر توکن‌های XAUT در بستر شبکه اتریوم و با استاندارد ERC20 عرضه شده‌اند اما شرکت تتر گلد قصد دارد این توکن را در سایر بلاکچین‌ها نیز صادر کند.

گلد کوین (GLC)

هر توکن GLC پشتوانه‌ای از یک هزارم یک اونس طلا دارد، به عبارت دیگر، پشتوانه ۱۰۰۰ گلد کوین معادل یک اونس طلاست و به همین خاطر در برابر نوسانات به خوبی عمل می‌کند.

از جمله مزایای گلد کوین می‌توان به معاملات شبانه‌روزی، ذخیره‌سازی آسان، تراکنش‌های محرمانه، نقدینگی بالا و قابلیت بازخرید آن اشاره کرد. این توکن در حال حاضر در شبکه اتریوم و مبتنی بر استاندارد ERC20 عرضه شده است.

کینسیس گلد (KAU)

کینسیس گلد با نماد KAU یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاست. هر واحد از این ارز دیجیتال با یک گرم طلای خالص پشتیبانی می‌شود و در خزانه این شرکت با آدرس بلاکچینی مربوط به خریدار ذخیره می‌شود. این ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا هر زمان و در هر نقطه‌ای از جهان که بخواهند، به معامله طلا بپردازند.

سرعت تراکنش‌های کینسیس گلد ۲ تا ۳ ثانیه است تا ۰.۰۰۰۰۱ واحد قابلیت تقسیم‌پذیری دارد. ضمنا سرمایه‌گذارانی که حداقل ۱۰۰ واحد از این ارز دیجیتال (۱۰۰ گرم طلای پشتوانه) را دارند می‌توانند توکن‌های خود را بازخرید و به طلای فیزیکی تبدیل کنند.

ملد گلد (GOLD$)

در وب‌سایت رسمی ملد گلد این پاراگراف نوشته شده است:

ما به ثبات طلا به عنوان یک دارایی اعتقاد داریم و از نقش آن به عنوان ارز جهانی آینده دفاع می‌کنیم. به همین دلیل است که به دنبال ارائه یک راه‌حل مبتنی بر فناوری قوی هستیم که می‌تواند کاربرد طلا را برای مشاغل و افراد مختلف، به طور یکسان بهبود بخشد و تقویت کند.

این ارز دیجیتال در شبکه الگورند عرضه شده و به دنبال تغییر نحوه خرید و فروش طلا و ادغام در زنجیره تامین این فلز ارزشمند است. هر واحد ملد گلد با یک گرم طلا پشتیبانی می‌شود و امکان بازخرید آن و دریافت طلای فیزیکی نیز توسط سرمایه‌گذاران وجود دارد.

تی گلد (TXAU)

تی گلد یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاست که در شبکه اتریوم و پالیگان عرضه شده است. هر واحد TXAU با یک گرم شمش طلای استاندارد لندن برابر است و قابلیت بازخرید آن نیز توسط سرمایه‌گذاران وجود دارد. نکته جالب اینجاست که ۵۰% از کارمزد تراکنش‌های مربوط به توکن تی گلد بین هولدرهای توکن AurusX که توکن بومی شرکت صادرکننده تی گلد است توزیع می‌شود.

تی گلد نیز مشابه با سایر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، قابلیت حمل و نقل بسیار آسانی دارد و بسیار نقدینه است. علاوه بر این، می‌توان این ارز دیجیتال را به واحدهای کوچکتری تقسیم کرد؛ به این ترتیب سرمایه‌گذاران کوچک نیز می‌توانند با هر مقدار سرمایه‌ای در طلا سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این، با توجه به فعالیت شبانه‌روزی بازار کریپتو، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال تی گلد در هر زمان وجود دارد.

دیگر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

ارزهای دیجیتالی که بالاتر بررسی کردیم، معروف‌ترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا هستند. با این حال، شمار این ارزها به این لیست محدود نیست و تعداد بیشتری از آنها در بازار وجود دارد که برخی از آنها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

متا گلد (MetaGold)

متا گلد یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاست. البته این ارز دیجیتال نسبت به سایر ارزهای با پشتوانه طلا آنچنان معروف نیست و به همین خاطر چندان توصیه نمی‌شود. بر اساس وایت پیپر این پروژه، هدف اصلی توکن MetaGold ارائه جایگزینی غیرمتمرکز و دیجیتالی برای طلای سنتی است. توکن‌های متا گلد نماینده گواهی‌های دیجیتالی سپرده‌های طلایی هستند که در یک خزانه امن و بیمه‌شده توسط تیم توسعه نگهداری می‌شوند. این توکن در حال حاضر در شبکه BNB اسمارت چین و با استاندارد BEP20 وجود دارد.

پرث مینت گلد (PMGT)

پرث مینت گلد یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بود و یکی از معدود ارزهای دیجیتالی محسوب می‌شد که توسط دولت تایید شده است. این توکن با نسبت ۱:۱ با شمش‌های طلا پشتیبانی می‌شد و طرفداران زیادی داشت. با این حال، پروژه پرث مینت گلد در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۳ رسما فعالیت ارز دیجیتال PMGT را متوقف کرد.

دیجیکس گلد (DGX)

مورد بعدی در لیست ما، ارز دیجیتال دیجیکس گلد است. این ارز دیجیتال توسط دیجیکس دائو (DigixDAO) عرضه شده و پشتوانه‌ای از شمش‌های طلای استاندارد لندن دارد. مشابه با سایر ارزهای با پشتوانه طلا، امکان معاملات ۲۴ ساعته توکن DGX و تقسیم کردن آن به واحدهای کوچکتر نیز وجود دارد. این ارز دیجیتال در حال حاضر در شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 وجود دارد.

کش تلکس (CTLX)

کش تلکس دیگر ارز دیجیتال با پشتوانه طلاست که پشتوانه‌ای شامل طلا، نقره، الماس و املاک دارد. هر توکن CTLX معادل یک گرم طلاست.

AABB گلد توکن (AABBG)

ارز دیجیتال AABBG در سال ۲۰۲۱ و توسط شرکت اشیا برادبند (Asia Broadband) راه‌اندازی شد و یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاست. بر اساس وب‌سایت رسمی این پروژه، ارز دیجیتال AABBG توسط ۳۰ میلیون دلار طلا پشتیبانی می‌شود و هر واحد آن معادل ۰.۱ گرم طلاست و قیمت آن مشابه با قیمت طلا تغییر می‌کند.

پیمان (PMN)

پیمان یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلای ایرانی است که توسط شرکت ققنوس راه‌اندازی شده و در شبکه ققنوس که سازوکاری مشابه با بلاکچین استلار دارد فعالیت می‌کند. این ارز دیجیتال با یک سوت طلای ۲۴ عیار برابر است و توسط چهار بانک معتبر ایرانی ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان پشتیبانی می‌شود.

توکن‌های دارای پشتوانه چه رمز ارزهایی هستند؟

توکن‌های دارای پشتوانه، نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آن‌ها به یک دارایی فیزیکی یا یک ارز فیات (مانند دلار آمریکا) گره خورده است. این به معنای آن است که برای هر توکن صادر شده، مقدار مشخصی از دارایی پشتوانه در یک حساب امن نگهداری می‌شود. این نوع توکن‌ها به عنوان یک پل ارتباطی بین دنیای سنتی مالی و دنیای نوظهور ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند و به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند تا به دارایی‌های سنتی مانند طلا و نقره به صورت دیجیتال دسترسی داشته باشند.

ویژگی های ارز دیجیتال با پشتوانه طلا 

  • نسبت یک به یک: معمولا هر توکن به مقدار مشخصی طلا (مثلا یک گرم یا یک اونس) مرتبط است.
  • شفافیت: اطلاعات مربوط به میزان طلای ذخیره شده و آدرس محل نگهداری آن به صورت عمومی قابل مشاهده است.
  • قابلیت تبدیل: در برخی موارد، دارندگان این ارزهای دیجیتال می‌توانند آن را به طلای فیزیکی تبدیل کنند.
  • ثبات نسبی: ارزش این توکن‌ها معمولا با قیمت طلای جهانی همبستگی دارد و در نتیجه نوسانات کمتری را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال تجربه می‌کنند.

مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مزایای زیادی به همراه دارد. در حقیقت این ارزها، مزایای فناوری بلاکچین و کریپتوکارنسی‌ها را با ثبات طلا ترکیب کرده‌اند و بسیار هم موفق بوده‌اند. از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبات قیمت: ارزش این ارزها به قیمت جهانی طلا گره خورده است. طلا همواره به عنوان یک دارایی امن و پناهگاهی در برابر تورم شناخته می‌شود و ثبات خوبی دارد.
  • ارزش ذاتی: طلای فیزیکی از دیرباز به عنوان یک ذخیره ارزش شناخته شده است و این ویژگی به توکن‌های دارای پشتوانه طلا نیز منتقل می‌شود.
  • مالکیت کسری: طلا را می‌توان به بخش‌های کوچکتر تقسیم کرد اما قابلیت تقسیم‌پذیری آن در مقایسه با نسخه‌های دیجیتالی آن پایین‌تر است. در حقیقت، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را می‌توان به واحدهای بسیار کوچک تقسیم کرد. این یعنی سرمایه‌گذاران با هر وسع مالی می‌توانند این ارزها را خریداری کنند.
  • دسترسی آسان: سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی و از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال، به این نوع ارزها دسترسی پیدا کنند.
  • راحتی و امنیت: این توکن‌ها به شما امکان می‌دهند تا به صورت ۲۴ ساعته و از هر نقطه از جهان به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. همچنین، استفاده از فناوری بلاک چین باعث افزایش امنیت تراکنش‌ها می‌شود.
  • تنوع در سرمایه‌گذاری: این ارزها به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند تا بخشی از پورتفولیو و تخصیص سرمایه خود را به طلا اختصاص دهند بدون اینکه نیاز به نگهداری فیزیکی طلا داشته باشند.
  • ادغام با دیفای: برخی از توکن‌های دارای پشتوانه طلا با پروتکل‌های دیفای ادغام شده‌اند و می‌توان از آنها برای کسب سود بیشتر استفاده کرد.

تفاوت‌ها و شباهت‌های رمز ارزهای دارای پشتوانه با رمز ارزهای بدون پشتوانه

وجه اشتراک ارزهای دیجیتال با و بدون پشتوانه، استفاده از فناوری بلاکچین است. در دو جدول زیر، شباهت‌ها و تفاوت‌های این ارزها را با هم مقایسه می‌کنیم:

شباهت‌ها

  • استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری مشابه
  • انتقال به صورت دیجیتالی
  • بازدهی بالا و سوددهی قابل توجه

تفاوت‌ها

رمزارزهای با پشتوانهرمزارزهای بدون پشتوانه
قیمت و ارزش وابسته به طلا یا ارز فیاتارزش وابسته به عرضه و تقاضا در بازار
ثبات بیشترنوسان بیشتر
مناسب برای حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر تورممناسب برای پرداخت‌ها، استفاده در قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز

مواردی که قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا باید در نظر بگیرید

پیش از هر نوع سرمایه‌گذاری مواردی وجود دارند که باید رعایت کرد. این در رابطه با ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا نیز صدق می‌کند. توصیه می‌شود موارد زیر را حتما پیش از سرمایه‌گذاری در این ارزها مدنظر قرار دهید:

ریسک طرف مقابل  (Counterparty Risk)

  • اعتبار صادرکننده: اطمینان حاصل کنید که شرکتی که این توکن‌ها را صادر می‌کند، دارای سابقه‌ای قوی و قابل اعتماد است.
  • شفافیت ذخایر: بررسی کنید که آیا این شرکت به صورت شفاف میزان طلای ذخیره شده را گزارش می‌دهد یا خیر.
  • نظارت بر ذخایر: مطمئن شوید که ذخایر طلا توسط یک شرکت شخص ثالث مستقل مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

کارمزد بازخرید

  • هزینه تبدیل به طلا: برخی از شرکت‌ها برای تبدیل توکن به طلای فیزیکی، کارمزد قابل توجهی دریافت می‌کنند.
  • مدت زمان بازخرید: مدت زمانی که ممکن است طول بکشد تا درخواست بازخرید شما پردازش شود را بررسی کنید.

چشم‌انداز نظارتی

  • تغییرات مقررات: قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تغییر هستند و حتما پیش از سرمایه‌گذاری باید به آنها توجه کنید. در سال‌های اخیر، قوانین مختلفی در رابطه با استیبل کوین‌ها و ارزهای با پشتوانه تصویب شده‌اند.
  • مالیات: قوانین مالیاتی مربوط به ارزهای دیجیتال در هر کشور متفاوت است. قبل از سرمایه‌گذاری، از قوانین مالیاتی کشور خود آگاه شوید.

پوشش و تضمین

  • تضمین بیمه: برخی از شرکت‌ها، ذخایر طلای خود را بیمه می‌کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، سرمایه‌گذاران زیان نبینند.
  • تضمین بازخرید: برخی از شرکت‌ها تضمین می‌کنند که در هر زمان و به هر مقدار، توکن‌های شما را به طلای فیزیکی تبدیل خواهند کرد.

نحوه خرید ارزهایی که پشتوانه طلا دارند به چه صورت است؟

مشابه با سایر ارزهای دیجیتال، خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا نیز در صرافی‌های کریپتویی انجام می‌شود. در حال حاضر صرافی‌های مختلفی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را ارائه می‌کنند و هرکدام ویژگی‌های خود را دارند. صرافی پول نو اما بهترین انتخاب برای خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاست.

برای خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا از صرافی پول نو کافی است در این پلتفرم حساب کاربری ایجاد کنید و پس از احراز هویت و شارژ ریالی حساب خود، به خرید و فروش این دسته از رمز ارزها بپردازید.

مزایای خرید از پول نو:

  • کاربری آسان: رابط کاربری ساده و روان
  • امنیت بالا: استفاده از فناوری‌های امنیتی پیشرفته
  • تنوع توکن‌ها: دسترسی به طیف گسترده‌ای از توکن‌های دارای پشتوانه طلا
  • پشتیبانی قوی: پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته

جمع‌بندی بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

ارزهای دیجیتال با پشتوانه، دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که ارزش آنها به یک دارایی دیگر، مثل ارزهای فیات یا فلزات گرانبها گره خورده است. گروهی از این ارزها، ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا هستند که مشابه یک پل، دنیای مالی سنتی را به دنیای نوین ارزهای دیجیتال متصل می‌کنند. طیف گسترده‌ای از رمز ارزهای با پشتوانه طلا در بازار وجود دارند و به همین خاطر شاید انتخاب بهترین آنها چالش برانگیز باشد. در این مقاله از پول نو سعی کردیم تا بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را به شما معرفی کنیم. چنانچه سوالی در رابطه با این ارزها همچنان در ذهن شما باقی مانده است، در قسمت کامنت آن را بپرسید.

سوالات متداول در مورد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

آیا ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بهتر از طلا است؟

هر دو دارایی مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب بین آن‌ها به اهداف سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. از جمله مزایای ارزهای با پشتوانه طلا می‌توان به حمل و نقل آسان، نگهداری ساده، معاملات ۲۴ ساعته و تقسیم‌پذیری بالا اشاره کرد.

آیا قیمت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا همیشه ثابت است؟

خیر، ارزش این توکن‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قیمت طلا در بازار جهانی، نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و تقاضا برای این توکن‌ها قرار دارد.

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا کدام است؟

انتخاب بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا تا حدودی چالش برانگیز است، با این حال، پکس گلد، تتر گلد، گلد کوین، کینسیس گلد، ملد گلد و تی گلد از ارزهای معروف هستند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

4

نظر مخاطبان (0)