تحلیل تکنیکال شیبا اینو SHIB (آپدیت امروز) + ویدیو

تحلیل تکنیکال شیبا
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

7 دقیقه

توکن شیبا اینو با نماد SHIB یک ارز رمز نگاری شده غیرمتمرکز است که توسط فردی به اسم Ryoshi ساخته شد. این ارز دیجیتال که در بازار کریپتوکارنسی شهرت زیادی دارد، یکی از میم‌ کوین‌های مطرح است. این رمز ارز بر اساس ارزش بازار جزو توکن‌های برتر مارکت بوده و حجم معاملات بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. شیبا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ یکی از ارزهای فوق العاده نوسانی و پر سود بازار بود. در ادامه با تحلیل شیبا همراه پول نو باشید.

این مقاله در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰3 آپدیت شد

تحلیل ویدیویی شیبا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شیبا محدوده حمایتی مهمی را که انتظار برگشت قیمت از آن را داشتیم شکست، اما اکنون به یک ناحیه بسیار مهم رسیده است. آیا امکان رشد مجدد شیبا وجود دارد و چه تارگت‌های پیش روی قیمت آن هستند؟ در این ویدیو سعی می‌کنیم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.


تحلیل شیبا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

شیبا در دو سه روز اخیر ریزش بسیار سنگینی را تجربه کرده و قیمت آن شدیدا افت داشته است. اما آیا امکان بازگشت دوباره شیبا و رشد آن وجود دارد؟ یا باید منتظر ریزش بیشتر SHIB باشیم؟

تحلیل هفتگی شیبا

با نگاهی به چارت هفتگی شیبا متوجه می‌شویم که قیمت اکنون به یک ناحیه مهم برخورد کرده و به آن واکنش نیز نشان داده است. این ناحیه یک فیلیپ زون است که اگر به گذشته چارت نگاه کنیم قبل‌تر هم بازار به آن چندین بار برخورد داشته است.

با رشد اخیر شیبا، این محدوده که ابتدا به عنوان مقاومت کاربرد داشته، به اصطلاح فیلیپ شده و اکنون توانسته بعد از ریزش دیشب بازار، بعنوان یک حمایت قدرتمند ظاهر شود که فعلا جلوی ریزش بیشتر بازار را گرفته است.

فعلا که بازار بالای این ناحیه معامله می‌شود، اما باید ببینیم با باز شدن کندل هفتگی جدید در روز دوشنبه، چه اتفاقی خواهد افتاد. بنظر شما شیبا ریزش بیشتری را تجربه می‌کند یا می‌تواند از قیمت فعلی با قدرت حمایت شود؟


تحلیل شیبا ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

شیبا فعلا طبق تحلیل پیش رفته و به سطح مورد نظر ما واکنش نشان داده است. البته برای خرید باید دنبال تاییدیه‌های بیشتر هم باشیم و به همین دلیل در تحلیل امروز شیبا به سراغ تایم فریم‌های پایین‌تر رفته‌ایم.

تحلیل شیبا

اگر به تایم فریم ۴ ساعته شیبا نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که قیمت به خوبی در ناحیه فعلی فشرده شده و یک الگوی مثلث تشکیل داده است.

در حال حاضر از آنجایی که قیمت به بیس دیمند روزانه هم برخورد کرده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم،، بازار از سقف این الگو خارج و به سمت تارگت‌های بالاتر حرکت کند.

البته هرچند سناریو نزولی فعلا کمرنگ‌است، اما در صورت شکست کف الگو، می‌توانیم انتظار ریزش بیشتر بازار و باطل شدن تحلیل فعلی را داشته باشیم.


تحلیل شیبا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

شیبا در دو سه هفته اخیر فاز اصلاحی به خود گرفته، اما اکنون با رسیدن به یک محدوده مهم به نظر می‌رسد امکان رشد دوباره و شروع یک حرکت صعودی در چارت آن وجود داشته باشد. در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

همانطور که به وضوح در چارت قابل مشاهده است، روند صعودی قبلی اکنون حدود ۵۰ درصد اصلاح شده است و در عین حال بازار به یک بیس Demand روزانه بسیار مهم برخورد کرده است.

بعد از این برخورد شاهد واکنش قدرتمند بازار به بیس بوده‌ایم و بعد از تاچ دوم هم شیبا با قدرت حمایت شده است. اکنون انتظار داریم شیبا اینو بتواند حداقل تا سقف قبلی خود رشد کند.

البته سناریو نزولی را هم نباید فراموش کنیم. در صورتی که شیبا زیر بیس نفوذ کند، سناریو فعلی باطل خواهد بود و احتمال ریزش بیشتر آن وجود خواهد داشت.


تحلیل شیبا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

پیش از این در تحلیل ویدیویی شیبا اشاره کرده بودیم که احتمال رشد بیشتر این رمز ارز وجود دارد و در روزهای اخیر همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده 64 هزار دلار، این اتفاق به وقوع پیوست.

تحلیل امروز شیبا

حتما به خاطر دارید که گفتیم هنگامی که شیبا بتواند خط روند نزولی خود در تایم فریم هفتگی را به سمت بالا بشکند، ما از شروع روند صعودی آن اطمینان پیدا می‌کنیم. اکنون با نگاهی به چارت هفتگی این میم کوین متوجه می‌شویم که این هفته سناریو مورد نظر ما اتفاق افتاده است.

باید در نظر داشته باشیم که کندل هفتگی انتهای یکشنبه بعدی بسته خواهد شد و تا آن موقع ممکن است بازار ریزش کرده و نتواند بالای این خط روند تثبیت کند. البته این سناریو بسیار غیرمحتمل است و احتمال بسیار زیاد کندل هفتگی بالای این ناحیه بسته خواهد شد.

بعد از کلوز کندل هفتگی بالای ترند لاین، دو راه داریم: راه اول این است که بلافاصله وارد شویم و سودهای احتمالی را بدست بیاوریم، با این حال این ورود کمی تهاجمی‌ست چرا که حد ضرر بزرگ‌تری دارد. اما راه دوم این است که منتظر پول بک بازار به خط روند باشیم و بعد از آن با اطمینان بیشتر و حد ضرر کوچک‌تری خرید کنیم.


تحلیل شیبا ۳ اسفند ۱۴۰۲

شیبا در روزهای اخیر بیشتر فاز نزولی داشته، اما چارت روزانه آن چندان اطلاعات خاصی در اختیار ما قرار نمی‌دهد. به همین دلیل در تحلیل امروز شیبا به سراغ تایم فریم ۴ ساعته آن می‌رویم.

همانطور که در چارت مشخص است، قیمت شیبا اخیرا به یک بیس دیمند ۴ ساعته برخورد کرده و به خوبی به این ناحیه واکنش نشان داده است.

اکنون انتظار داریم این فاز صعودی آغاز شده بتواند حداقل تا محدوده مقاومتی مشخص شده در چارت ادامه داشته باشد و در صورتی که ممنتوم حرکت بالا باشد،‌ حتی امکان شکست سقف فعلی نیز وجود خواهد داشت.

تحلیل شما از وضعیت فعلی شیبا چیست؟ بنظرتان این رمز ارز می‌تواند در روزهای پیش رو با قدرت به سمت سقف قبلی خود حرکت کند؟ منتظر خواندن نظرات‌تان هستیم.


تحلیل شیبا در تایم فریم ۴ ساعته ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

شیبا دیروز کمی ریزش کرد و به نظر می‌رسد احتمال ریزش بیشتر آن در کوتاه مدت وجود داشته باشد. اما چه سطوحی برای خرید شیبا مناسب هستند؟ در این تحلیل با ما همراه باشید.

تحلیل شیبا

اگر به چارت ۴ ساعته شیبا نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بازار به یک بیس سوپلای ۴ ساعته برخورد کرده است و ریزش اخیر دقیقا به همین دلیل بوده است.

اکنون از آنجایی که غیر از یک خط روند صعودی کم اعتبار ناحیه‌ مهمی زیر قیمت وجود ندارد، به نظر می‌رسد احتمال ریزش بیشتر آن در چند روز آینده وجود داشته باشد.

در صورت ریزش بیشتر شیبا، این رمز ارز می‌تواند تا ناحیه حمایتی مشخص شده در چارت سقوط کند. این ناحیه می‌تواند برای خرید کوتاه مدت مناسب باشد، البته همه این‌ها بستگی به وضعیت کلی بازار نیز خواهد داشت.


تحلیل شیبا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲

شیبا در روزهای اخیر همزمان با رشد بیت کوین توانسته به خوبی رشد کند و به نظر می‌رسد احتمال ادامه صعود آن همچنان وجود داشته باشد. در ادامه با پول نو همراه باشید.

همانطور که در تایم فریم روزانه شیبا قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال بعد از رشد اخیر خط روند نزولی خود را شکسته و به این ناحیه پول بک نیز زده است.

تارگت اولیه قیمت در بیس سوپلای روزانه خواهد بود که همانطور که مشخص است، بازار دفعه قبل با برخورد به این محدوده ریزش شدیدی را تجربه کرده بود. بنابراین این بار هم باید حواس‌مان به ناحیه مورد نظر باشد.

این در حالی‌ست که اگر بازار بار دیگر ریزشی شده و به زیر خط روند شکسته شده برگردد، این سناریو باطل خواهد شد یا برای مدت طولانی تری به تعویق خواهد افتاد.


تحلیل شیبا در تایم فریم هفتگی آپدیت ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

شیبا در روزهای اخیر همچنان در حال درجا زدن است و تغییرات قیمتی چندانی را تجربه نکرده است. به همین دلیل بهتر است به سراغ تایم فریم‌های بالاتر برویم. در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

تحلیل شیبا

همانطور که در چارت هفتگی شیبا قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال خط روند هفتگی خود را شکسته و مدتی است در حال تکمیل پول بک به این سطح است. جدای از این می‌بینیم که در یک ساختار بلند مدت بازار هنوز در کف قیمتی خود قرار داشته و جای رشد بسیار زیادی دارد.

به طور کلی به نظر می‌رسد شیبا بتواند در بلند مدت خود را به تارگت قیمتی مشخص شده که یک فیلیپ زون است رسانده و در صورت شکست آن حتی رشد بسیار بیشتری را هم تجربه کند.

تحلیل شما از وضعیت بلند مدت شیبا چیست؟ بنظرتان این رمز ارز می‌تواند در هفته‌های پیش رو رشد بیشتری را تجربه کند یا باید منتظر ریزش آن باشیم؟


تحلیل شیبا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲

شیبا در روزهای اخیر به وضوح فاز نزولی به خود گرفته و به نظر می‌رسد احتمال ریزش بیشتر آن وجود داشته باشد. در تحلیل امروز با بررسی چارت SHIB همراه پول نو باشید.

همانطور که در چارت شیبا قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال در چند روز گذشته در حال ریزش بوده است و اکنون به یک ناحیه حمایتی نزدیک شده است و می‌توانیم از این ناحیه انتظار رشد آن را داشته باشیم.

ناحیه مورد نظر جایی‌ست که قیمت شیبا قبل از این چندین بار به آن واکنش نشان داده و رشد کرده است. بنابراین این بار هم می‌توان انتظار رشد قیمت را داشت. البته به دلیل برخوردهای مختلف از نظر پرایس اکشن احتمال شکست سطح نیز بالا است.

در صورت شکست سطح، قیمت می‌تواند سقوط شدیدی را تجربه کند. البته وضعیت تکنیکالی بیت کوین نیز در این میان بسیار تاثیرگذار است.


تحلیل شیبا ۸ بهمن ۱۴۰۲

شیبا در روزهای اخیر به خوبی بازیابی شده است و به نظر می‌رسد احتمال رشد بیشتر این ارز دیجیتال وجود داشته باشد. اکنون در تحلیل امروز سعی می‌کنیم با بررسی چارت این رمز ارز ، اهداف قیمتی آن را پیش بینی کنیم.

همانطور که در تایم فریم ۴ ساعته شیبا قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال درون یک کانال نزولی در حال معامله است و به نظر می‌رسد در صورتی که بتواند سقف کانال را بشکند، شاهد رشد بیشتر SHIB باشیم.

این در حالی است که برگشت قیمت و ریزش شیبا به سمت کف کانال و شکست آن به سمت پایین، باید انتظار ریزش بیشتر قیمت را داشته باشیم.

البته بطور کلی فعلا سناریو صعودی در کوتاه مدت پررنگ‌تر است، اما باید سناریو نزولی را نیز در نظر داشته باشیم. شما هم تحلیل‌های خود را با ما در میان بگذارید.


تحلیل شیبا ۱ بهمن ۱۴۰۲

شیبا اینو در دو روز اخیر کمی رشد کرده است و در حال پیشروی طبق تحلیل قبلی ما که در تایم فریم هفتگی بود، است. با این حال در تحلیل امروز می‌خواهیم سری به تایم‌های پایین‌تر این رمز ارز هم بزنیم، پس با ما همراه باشید.

در تایم فریم روزانه شیبا چندین بار به یک خط روند صعودی برخورد کرده و حتی به درون آن نفوذ کرده است. با این حال هردفعه حمایت شده و به سمت بالا حرکت کرده است. اما آیا این خط روند شکسته نخواهد شد؟

شیبا یک مقاومت استاتیک در محدوده قرمزرنگ تشکیل داده که این ناحیه می‌تواند اولین تارگت کوتاه مدت بازار در صورت ادامه وضعیت صعودی باشد، با این حال همانطور که می‌بینیم قیمت اکنون بار دیگر شدیدا به خط روند صعودی نزدیک شده است.

از آنجایی که تعداد برخورد به این خط روند زیاد بوده و نقدینگی هم زیر این ترند لاین جمع شده است، انتظار داریم بازار نهایتا برای جمع کردن این نقدینگی به سمت پایین‌ حرکت کند و ریزش بیشتری را تجربه نماید.


آیا بدون تحلیل می‌توان روی شیبا سرمایه گذاری کرد؟

ارزهای دیجیتالی مانند شیبا اینو به عقیده برخی، به خاطر میم کوین بودن و قیمت پایین ارزش تحلیلی ندارند و تنها باید به دید بلند مدت و سرمایه گذاری آن‌ها را خریداری کرد. هر چند این عقیده چندان هم نامتعارف نیست، اما باید در نظر داشته باشیم که رمز ارزی مانند SHIB یک ارز بسیار نوسانی است و به طور مثال ممکن است در تایم فریم روزانه شیبا نوسانات قیمتی شدیدی را شاهد باشیم.

علاوه بر این شیبا اینو یک دارایی تحلیل پذیر هم هست. به این معنی که در تایم فریم‌های روزانه و ساعتی و با دید بلند مدت و کوتاه مدت هم می‌توان شیبا را تحلیل کرد. همچنین ابزارهایی مانند فیبوناچی و حتی خط روند بر قیمت شیبا تاثیرگذار هستند.

با انواع تحلیل شیبا بیشتر آشنا شوید

به طور کلی دو تحلیل کلی می‌توان از بازار و به طور خاص از یک دارایی مانند شیبا ارائه کرد. در اینجا به طور نمونه این دو تحلیل را بر اساس شیبا بررسی می‌کنیم، اما این الگو روی سایر دارایی‌ها نیز به همین شکل برقرار است:

  • تحلیل تکنیکال شیبا

در تحلیل تکنیکال، با استفاده از مجموعه ابزارهای مختلفی مانند حمایت، مقاومت، خط روند و با استفاده از اندیکاتورهایی مانند MACD و ابر ایچیموکو به تحلیل نمودار شیبا اینو می‌پردازیم. این تحلیل در انواع تایم فریم‌ها قابل اجرا است و از اعتبار بالاتری نسبت به تحلیل فاندامنتال برخوردار است.

  • تحلیل فاندامنتال شیبا

شیبا اینو به عنوان یک دارایی دیجیتال تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند تورم، جنگ، پذیرش یا عدم پذیرش در کشورها یا صرافی‌های مختلف و بی‌شمار عوامل دیگر است. به تحلیل و بررسی مجموعه این عوامل که می‌توانند روی قیمت یک دارایی تاثیر بگذارند، تحلیل فاندامنتال گفته می‌شود. تحلیل فاندامنتال از اعتبار پایین‌تری نسبت به تحلیل تکنیکال برخوردار است.

آیا شیبا اینو یک میم کوین است؟

میم کوین‌ها امروزه بازار خاص خود را تشکیل داده‌اند و برخی از آن‌ها نیز مانند دوج کوین و همین شیبا اینو به اقبال بسیار خوبی در میان فعالان بازار کریپتوکارنسی دست پیدا کرده‌اند. در اینکه شیبا یک میم کوین است شکی نیست، اما اخیرا تیم توسعه دهنده آن در حال بسط بیشتر کارکردهای شیبا است. مثلا شیبا اینو به متاورس هم راه پیدا کرده و دنیای متاورسی خود را به نام شیباورس خلق کرده است. علاوه بر این اخیرا شاهد راه اندازی بلاک چین لایه دو SHIB یعنی شیباریوم نیز بوده‌ایم. بنابراین مجموعه این موارد باعث می‌شود که SHIB بتواند در طول زمان ارزش خود را حفظ کند.

اندیکاتورهای پرسود شیبا

هرچند به زعم پرایس اکشن کارها، استفاده از اندیکاتورها بی‌فایده است، اما شخصی سازی این شاخص‌ها می‌تواند برای ما بسیار کمک کننده باشد. در ادامه اندیکاتورهای مهمی که در تحلیل شیبا کاربرد دارند را مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

اندیکاتور باند بولینگر در چارت شیبا

بولینگر باند یکی از اندیکاتورهای قدرتمندی است که استراتژی‌های پول‌سازی را می‌توان با استفاده از آن طراحی کرد. باند بولینگر در تحلیل شیبا نیز کاربرد دارد و سطوح مختلف آن به عنوان حمایت و مقاومت کاربرد دارند.

اندیکاتور MACD در چارت شیبا

استفاده از مکدی می‌تواند ممنتوم رشد یا ریزش بازار و تغییر در آن را به ما نشان دهد. همچنین واگرایی‌ها یکی از پایه‌های تحلیل به حساب می‌آیند و آشنایی با آن‌ها به ما در تحلیل روند شیبا کمک خواهد کرد.

اندیکاتور ایچیموکو در چارت شیبا

ایچیموکو یکی دیگر از اندیکاتورهای بسیار قدرتمند بازار است که در چارت شیبا و تحلیل این ارز دیجیتال نیز کاربرد دارد. ایچیموکو نواحی مختلفی دارد و یکی از پیشرفته‌ترین اندیکاتورهای بازار به حساب می‌آید. این نواحی می‌توانند در تعیین حمایت‌، مقاومت و روند شیبا برای ما مفید واقع شوند.

12
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هوشنگ
هوشنگ
21 روز قبل

به گفتگو بپیوندید

هوشنگ
هوشنگ
21 روز قبل

تکمیل شد

msi
msi
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر الان میشه فلوکی روخرید و تا بعد عید رشد صعوی اونقدر داره ک سود بالای بدست اورد؟

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

12

102

نظر مخاطبان (12)