دانشنامه ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه :

7 دقیقه

مقایسه همستر کامبت و نات کوین | آینده کدام بهتر است؟

مقایسه همستر کامبت و نات کوین

فهرست

Created with Sketch.

اگر بگوییم امسال سال بهترین بازی‌ها و ایردراپ‌های تلگرامی بوده، بی‌راه نگفته‌ایم. این انقلاب با نات کوین و ایردراپ موفق آن آغاز شد و نشان داد به سادگی کلیک کردن بر روی صفحه نمایش، می‌توان پول درآورد. پس از نات کوین حالا پروژه‌ها و بازی‌های کلیکی مختلفی به بازار عرضه شده‌اند و هرکدام مدعی هستند در آینده با ایردراپ بازیکنان خود را پولدار خواهند کرد. یکی از این بازی‌ها، همستر کامبت است که مدعی است بزرگترین ایردراپ تاریخ ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد. با توجه به مشخص‌شدن زمان ایردراپ همستر کامبت، تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب از بلاگ پول نو، همستر کامبت و نات کوین را مقایسه کنیم و آینده هرکدام از این بازی‌ها را زیر ذره‌بین ببریم.

همستر کامبت چیست؟

بازی تلگرامی همستر کامبت به عقیده بسیاری جذاب‌ترین بازی سبک تپ تو ارن «Tap to Earn» پس از نات کوین است و با گیم پلی فوق‌العاده خود موفق شده تا بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر مختلف را به خود جذب کند. این بازی کمی از نات کوین پیچیده‌تر است و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارد.

در این بازی مهیج، شما در نقش یک مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال عمل می‌کنید و تمام سعی‌تان بر این است تا پرافیت (Profit) یا همان درآمد خود را افزایش دهید. معیار اصلی ایردراپ همستر نیز همین پرافیت است که در ادامه در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد.

در این بازی شما در وهله اول باید مثل نات کوین روی صفحه نمایش گوشی کلیک کنید تا سرمایه اولیه برای راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتالتان را جمع کنید. پس از کسب این سرمایه اولیه، شما باید آیتم‌های مختلفی را خریداری کنید و به اصطلاح صرافی خودتان را مجهز کنید تا درآمدتان بالاتر برود.

گیم پلی همستر کامبت

هنگامی که برای نخستین بار وارد بازی همستر کامبت می‌شوید، با تصویر یک همستر جذاب و خنده‌دار در وسط صفحه روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید مثل نات کوین با کلیک روی آن سکه جمع کنید. البته، این فقط مربوط به ابتدای بازی است و هرچه میزان سکه‌های شما بالاتر برود، دیگر عملا نیازی به تپ کردن روی صفحه نمایش نخواهید داشت.

بازی همستر کامبت مشابه با سایر بازی‌های کلیکی، بخش‌های مختلفی دارد. یکی از این بخش‌ها، بخش Exchange است که به شما سود ساعتی، تعداد سکه‌ها و موارد دیگر را نشان می‌دهد. بخش اکسچنج همان بخشی است که با کلیک کردن روی صفحه نمایش شما سکه جمع می‌کنید.

مهم‌ترین قسمت بازی همستر کامبت، بخش Mine است. در این بخش شما صرافی خود را در چهار قسمت اصلی بازار (Markets)، روابط عمومی و تیم (PR&Team)، بحش حقوقی (Legal) و بخش ویژه (Specials) توسعه می‌دهید. اصل کاری که شما باید انجام بدید این است که کارت‌های مختلف را خریداری کنید. با خرید هرکدام از این کارت‌ها شما درآمد ساعتی خود را افزایش می‌دهید. در حقیقت هرچه کارت بیشتری خریداری کنید و کارت‌های قبلی خود را ارتقا دهید، دیگر نیازی به تپ کردن روی صفحه نمایش برای جمع‌آوری سکه نخواهید داشت.

بخش بعدی در بازی همستر کامبت، Friends است که مشابه با سایر بازی‌های کلیکی، به دعوت از دوستان اختصاص دارد. قسمت بعدی Earn نام دارد که در آن هرروز تسک‌های مختلفی از جمله دنبال کردن همستر در شبکه‌های اجتماعی مختلف یا مشاهده ویدئوهای یوتیوب کانال همستر گذاشته می‌شود و با انجام آنها می‌توانید سکه بیشتری جمع‌آوری کنید.

قسمت آخر نیز Airdrop نام دارد که به ایردراپ همستر کامبت مربوط است.

نحوه کسب درآمد در همستر کامبت

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد در بازی همستر کامبت وجود دارد. یکی از این راه‌ها، تپ کردن روی صفحه نمایش و افزایش سکه‌های جمع‌آوری شده است. البته، تیم توسعه همستر کامبت گفته که پرافیت در این بازی اهمیت بیشتری برای ایردراپ آتی دارد. به همین خاطر باید از سکه‌های جمع‌آوری شده برای خرید آیتم‌ها و کارت‌های مختلف و افزایش درآمد ساعتی خود استفاده کنید.

بر اساس اطلاعیه رسمی همستر کامبت، توکن HMSTR این بازی قرار است در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۵ مهر) لیست شود. همانطور که گفتیم، توسعه‌دهندگان همستر گفته‌اند پرافیت در ایردراپ این بازی نقش مهمی دارد. با این حال، این بازی چند وقت پیش بخشی تحت عنوان دستاوردها (Achievements) اضافه کرد و در آن فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد سکه، تعداد افراد دعوت شده، پرافیت، تعداد آیتم ارتقا یافته و حتی تعداد ویدیوی یوتیوب مشاهده شده آورده شده است. توصیه می‌کنیم در واپسین روزهای باقی مانده تا تاریخ ایردراپ همستر، با توجه به فاکتورهای گفته‌شده در بخش دستاوردها استراتژی بازی خود را تغییر دهید تا حداکثر ایردراپ ممکن را دریافت کنید.

مزایای همستر کامبت

بازی همستر کامبت مزایای مختلفی دارد، از جمله:

  • گیم‌پلی مهیج و اعتیاد آور
  • امکان کسب درآمد از راه‌های مختلف
  • امکان دعوت از دوستان به بازی و ریفرال‌گیری
  • مشخص بودن زمان ایردراپ (۲۵ سپتامبر ۲۰۲۴)
  • مارکتینگ قوی
  • جامعه قوی

معایب همستر کامبت

  • عدم مشخص بودن توکنومیک
  • تیم توسعه ناشناس
  • تعداد کاربران زیاد برای ایردراپ و سهم کمتر هر فرد نسبت به سایر بازی‌ها

نات کوین چیست؟

بازی تلگرامی نات کوین زمستان سال گذشته در پیامرسان تلگرام راه‌اندازی شد و حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرد. بسیاری از افراد و اینفلوئنسرهای معروف در آن زمان نسبت به بازی نات کوین و اینکه اصلا توکن‌های آن تبدیل به ارز دیجیتال و پول شود شک داشتند و وقت گذاشتن روی آن را بیهوده می‌دانستند. با این حال، نات کوین چند ماه بعد با ایردراپ خود مشت محکمی بر دهان منتقدین خود کوبید و نشان داد حتی با یک ضربه ساده روی صفحه نمایش نیز می‌توان پول به دست آورد.

نسخه بتای پروژه نات کوین در نوامبر سال گذشته (آبان ۱۴۰۲) راه‌اندازی شد و خیلی زود آوازه آن در دنیای کریپتو پیچید. در این بازی، کاربران با یک سکه بزرگ در وسط صفحه نمایش روبه‌رو بودند که با کلیک بر آن می‌توانستند امتیاز جمع کنند. علاوه بر این، امکان خرید آیتم‌های مختلف برای افزایش سرعت دریافت امتیاز نیز وجود داشت. همچنین کاربران می‌توانستند با دعوت از دوستان و انجام تسک‌های خاص، نات کوین بیشتری در این بازی بگیرند.

علیرغم تمام شک و شبهه‌ها نسبت به نات کوین، ایردراپ این پروژه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه انجام و این توکن در صرافی‌های بزرگی از جمله بایننس لیست شد.

پس از ایردراپ این توکن و پایان فاز استخراج، حالا مدل نات کوین تغییر کرده و به مدل کاوش برای کسب درآمد (Explore to Earn) تبدیل شده است. در این مدل بازیکنان با کاوش پروژه‌های وب ۳ مختلف و انجام تسک‌های آنها توکن NOT دریافت می‌کنند.

گیم پلی نات کوین

نسخه جدید نات کوین اواخر تیر ۱۴۰۳ راه‌اندازی شد. همانطور که گفتیم، در این نسخه نات کوین پروژه‌های مختلفی را معرفی می‌کند که کاربران با انجام تسک‌های مربوط به آنها، توکن NOT دریافت می‌کنند. این پروژه‌ها در قالب استخر (Pool) وارد مینی اپلیکیشن نات کوین شده و کاربران در آنها عضو می‌شوند و بر اساس سطح خود پاداش می‌گیرند. کاربران در این بازی سه سطح دارند: سطح برنز (Bronze)، سطح طلایی (Gold) و سطح پلاتینوم (Platinum)

کاربران باید در قالب اشتراک سه‌ماهه، شش‌ماهه یا یک ساله این سطوح را خریداری کنند و به کسب درآمد نات کوینی بپردازند.

نحوه کسب درآمد در نات کوین

برای کسب درآمد در مینی اپلیکیشن نات کوین ابتدا ربات آن به آدرس @notcoin_bot را لانچ کنید و وارد این بازی شوید. پس از ورود به بازی، شما در سطح پایه یعنی برنز قرار دارید و پاداش پایه دریافت می‌کنید. اما می‌توانید برای دسترسی به استخرهای بیشتر و دریافت NOT بالاتر، سطوح بازی خود را ارتقا کنید.

خرید سطح در بازی نات کوین با توکن NOT یا توکن استارز انجام می‌شود. در صورتی که توکن استارز کافی ندارید، می‌توانید از طریق بازار غیرمتمرکز تلگرام به نام فرگمنت آن را خریداری کنید.

در ادامه شما می‌توانید به استخرهای مختلف بپیوندید و با انجام تسک‌های آنها، تا زمانی که استخر فعالیت می‌کند، توکن NOT استخراج کنید.

مزایای نات کوین

بازی نات کوین مزایای مختلفی دارد، از جمله:

  • اعتبار بالای این پروژه
  • لیست بودن ارز دیجیتال آن در صرافی‌های معتبری از جمله بایننس، بای‌بیت و …
  • امکان دعوت از دوستان و کسب درآمد از طریق ریفرال‌گیری
  • مارکتینگ قوی
  • جامعه قوی

معایب نات کوین

  • پیچیدگی مدل جدید بازی (کاوش برای کسب درآمد) برای کاربران معمولی
  • گیم پلی نه چندان جذاب

مقایسه همستر کامبت و نات کوین

نات کوین و همستر کامبت دو بازی پرطرفدار تلگرامی هستند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. این بازی‌ها در حال حاضر دو مدل کسب درآمد مختلف دارند و از جمله موفق‌ترین مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی محسوب می‌شوند. در این قسمت به مقایسه شباهت‌ها و تفاوت‌های همستر کامبت و نات کوین می‌پردازیم:

شباهت‌های همستر کامبت و نات کوین

  • مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی: هم همستر کامبت و هم نات کوین در بستر پیامرسان تلگرام عرضه شده‌اند و از محبوب‌ترین مینی اپلیکیشن‌های تلگرامی هستند.
  • تمرکز بر جامعه: هر دو بازی همستر کامبت و نات کوین بر جامعه و گسترش آن متمرکزند.
  • امکان ریفرال‌گیری: هم در همستر کامبت و هم در نات کوین امکان کسب درآمد بیشتر از طریق دعوت از دوستان و ریفرال‌گیری وجود دارد.
  • عرضه توکن در بستر شبکه TON: نات کوین توکن خودش را در شبکه TON عرضه کرده و همستر کامبت نیز در صفحه‌ای که هنگام راه‌اندازی بازی نشان داده می‌شود می‌گوید قصد دارد توکنش را در این شبکه راه‌اندازی کند.

تفاوت‌های همستر کامبت و نات کوین

  • تفاوت مدل کسب درآمد پروژه‌ها: مدل کسب درآمد همستر کامبت در حال حاضر تپ تو ارن و مبتنی بر ارتقا آیتم‌های مختلف است با این حال نات کوین مدل کسب درآمد خود را به دیسکاور تو ارن تغییر داده است.
  • عرضه توکن: نات کوین در ماه اردیبهشت با موفقیت توکن NOT را به بازار عرضه کرد اما هنوز توکن همستر عرضه نشده و قرار است در تاریخ ۵ مهر این اتفاق رخ دهد.
  • تعداد کاربران: تعداد کاربران همستر کامبت به مراتب بیشتر از نات کوین است.
  • احتمال پایین بودن پاداش ایردراپ همستر: با توجه به اینکه همستر کامبت تعداد کاربران بسیار زیادی دارد و بخش زیادی از آنها عملا در یک سطح هستند، احتمال می‌رود ایردراپ این بازی در مقایسه با نات کوین ارزش دلاری کمتری داشته باشد.
ویژگی‌هاشباهت‌های همستر و نات کوینتفاوت‌های همستر و نات کوین
بستر عرضهتلگرام
امکان ریفرال‌گیریامکان کسب درآمد با ریفرال
عرضه توکن در شبکه TONعرضه روی بستر شبکه TONنات کوین عرضه شده اما همستر هنوز عرضه نشده
مدل کسب درآمدهمستر کامبت: تپ تو ارن و ارتقا آیتم‌ها
نات کوین: دیسکاور تو ارن
تاریخ عرضه توکننات کوین: ۲۷ اردیبهشت
همستر کامبت: ۵ مهر
تعداد کاربرانکاربران همستر کامبت بیشتر از نات کوین است
ارزش ایردراپارزش ایردراپ همستر کامبت احتمالاً کمتر از نات کوین است
تفاوت های همستر کامبت و نات کوین

همستر کامبت بهتر است یا نات کوین؟

انتخاب بهترین از بین همستر کامبت و نات کوین واقعا دشوار است. هرکدام از این بازی‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند و از جهات مختلفی نسبت به یکدیگر برتری دارند. استراتژی بازی همستر کامبت نسبت به سایر بازی‌های تلگرامی از جمله نات کوین بی‌نظیر است. همین استراتژی باعث شده تا در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر مشغول بازی کردن همستر کامبت باشند. با این حال، نات کوین با مدل جدید اکسپلور تو ارن خود با نوآوری جدیدی به بازار آمده و باز هم تمام توجهات را به خود جلب کرده است.

در حال حاضر هنوز برای شرکت در ایردراپ همستر کامبت فرصت باقی مانده و حتی در همین مدت کم نیز می‌توان با استراتژی درست، سود کمی از این بازی گرفت. مشخص نیست که نات کوین باز هم فاز ایردراپ دیگری برگزار کند اما فعلا کسب درآمد از بازی نات کوین، از طریق عضویت در استخرهای مختلف و انجام تسک‌های آن است.

به طور کلی انتخاب بین همستر کامبت و نات کوین به خود کاربر بستگی دارد. اگر فعلا فرصت انجام تسک‌های مختلف نات کوین را ندارید یا مدل جدید این بازی برای شما پیچیده است، توصیه می‌کنیم از واپسین روزهای شرکت در ایردراپ همستر کامبت استفاده کنید.

مقایسه قیمت آینده همستر کامبت با نات کوین

توکن همستر کامبت هنوز رسماً به بازار عرضه نشده و صرفا نسخه‌ای از آن در بازار پیش عرضه صرافی‌های مختلف در حال معامله شدن است. به همین خاطر نمی‌توان چندان روی قیمت در بازار پیش عرضه حساب کرد. بر اساس داده‌های صرافی بای‌بیت، در حال حاضر توکن HMSTR در بازار پیش عرضه این صرافی با عرضه فرضی ۱۰ میلیارد واحدی با قیمت ۰.۰۹۴ دلار معامله می‌شود. با توجه به لیست نشدن توکن همستر کامبت، پیش‌بینی قیمت HMSTR تا حد زیادی دشوار است. با این حال، تحلیلگران وب‌سایت کوین کدکس معتقدند قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ می‌تواند تا اوج ۰.۸۶ دلاری نیز صعود کند.

در جدول زیر پیش بینی قیمت همستر کامبت در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ آورده شده است:

بالاترین قیمتپایین‌ترین قیمتسال
۰.۸۶۰.۱۸۲۰۲۵
۰.۴۸۰.۱۵۲۰۲۶
۰.۳۴۰.۱۶۲۰۲۷
۰.۵۸۰.۲۴۲۰۲۸
۱.۱۷۰.۴۷۲۰۲۹
۰.۷۵۰.۴۶۲۰۳۰
پیشبینی قیمت همستر کامبت

در سمت مقابل اما توکن NOT نات کوین با موفقیت لیست شده و در حال حاضر در صرافی‌های مطرحی مثل بایننس معامله می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، قیمت نات کوین ۰.۰۰۸۱۷۵ دلار است.

جدول زیر طبق نظر تحلیلگران ای‌ام‌بی کریپتو از قیمت نات کوین در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ آورده شده است:

بالاترین قیمتپایین‌ترین قیمتسال
۰.۰۱۱۰.۰۰۷۹۲۰۲۴
۰.۰۱۲۰.۰۰۸۶۲۰۲۵
۰.۰۱۴۰.۰۰۹۷۲۰۲۶
۰.۰۱۷۰.۰۱۱۲۰۲۷
۰.۰۱۸۰.۰۱۲۲۰۲۸
۰.۰۲۴۰.۰۱۶۲۰۲۹
۰.۰۲۵۰.۰۱۶۲۰۳۰
پیشبینی قیمت نات کوین

آینده نات کوین (Not Coin)

نات کوین اولین بازی سبک تپ تو ارن بود و انقلاب بازی‌های تلگرامی را آغاز کرد. در حقیقت، کاری که نات کوین کرد را می‌توان با بیت کوین سال ۲۰۰۹ مقایسه کرد. به همین خاطر، نات کوین، بیت کوین بازی‌های تلگرامی محسوب می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های مختلف، با توجه به نزدیکی نات کوین با تیم توسعه تلگرام و شبکه TON، انتظار می‌رود تا زمانی که اکوسیستم تون به رشد ادامه دهد، نات کوین نیز سوار بر این موج صعود کند. البته، شایان ذکر است نات کوین هنوز کاربردی برای دنیای واقعی ارائه نکرده و فعلا معاملات و تب‌وتاب آن صرفا بر اساس هیجانات بازار صعودی کنونی است. به همین خاطر فعلا می‌توان گفت تا زمانی که این تب‌وتاب وجود دارد، نات کوین نیز به رشد قیمت ادامه خواهد داد.

باید در ادامه دید توسعه‌دهندگان نات کوین چه فکری برای آینده این پروژه می‌کنند و چه کاربردهایی را به آن اضافه خواهند کرد. بنابراین، به طور خلاصه می‌توان آینده نات کوین را در ارتباط با دو عامل زیر دانست:

۱. گسترس اکوسیستم تون و به کار گرفته‌شدن نات کوین در پروژه‌های مختلف

۲. ایجاد کاربردهای واقعی و ارزش افزوده برای این توکن

آینده همستر کوین

مشابه با نات کوین، آینده همستر کوین و بازی همستر کامبت نیز به رشد و توسعه اکوسیستم تون و ایجاد کاربردهای واقعی برای این پروژه و ارز دیجیتال آن بستگی دارد. البته توسعه‌دهندگان همستر در گفتگویی اعلام کرده‌اند که قصد دارند پس از ایردراپ این پروژه، اقتصادی بر حول محور توکن HMSTR بسازند و از این توکن در سایر پروژه‌ها نیز استفاده کنند.

جمع‌بندی

نات کوین و همستر کامبت دوتا از معروف‌ترین بازی‌های تلگرامی هستند که در ماه‌های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. ارز دیجیتال بازی نات کوین در ماه اردیبهشت عرضه شد اما این بازی همچنان با مدل کسب درآمد منحصر به فرد دیگری در حال فعالیت است. ایردراپ همستر نیز نزدیک است و در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۵ مهر) انجام خواهد شد.

علیرغم تفاوت‌های نات کوین و همستر کامبت، آینده این دو بازی تا حد زیادی به آینده شبکه تون و گسترش اکوسیستم آن بستگی دارد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان این بازی‌ها باید برای پایدار ماندن ارزش توکن‌هایشان در سال‌های آتی، حتما کاربردهای واقعی و ارزش افزوده برای آنها ایجاد کنند.

در حال حاضر، هنوز امکان شرکت در ایردراپ همستر و کسب درآمد از آن وجود دارد. نات کوین نیز فعلا با مدل جدید خود، به کاربران سود می‌رساند. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه فرصت کسب درآمد از این دو بازی معروف را از دست ندهید.

سوالات متداول

کدام از بین نات کوین و همستر کامبت بهتر است؟

انتخاب بهترین از بین نات کوین و همستر کامبت دشوار است. هر دو پروژه، بازی‌های محبوبی هستند که ویژگی‌های بسیاری دارند. با این حال، توکن نات کوین عرضه شده و فعلا تا انجام شدن ایردراپ همستر، خبری از توکن این پروژه نیست.

ایردراپ همستر کامبت کی انجام می‌شود؟

به گفته توسعه‌دهندگان، ایردراپ همستر کامبت در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۵ مهر) انجام خواهد شد.

کجا نات کوین بخریم؟

شما می‌توانید در صرافی پول نو، به خرید و فروش نات کوین بپردازید.

کجا همستر کامبت بخریم؟

پس از لیست شدن همستر کامبت، شما می‌توانید در صرافی پول نو به خرید و فروش نات کوین بپردازید.

آینده نات کوین و همستر کامبت چگونه خواهد بود؟

آینده نات کوین و همستر کامبت به گسترش اکوسیستم تون و ایجاد کاربردهای واقعی برای این پروژه‌ها بستگی دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)