پیش بینی قیمت نات کوین؛ آینده قیمت NOT چگونه خواهد بود؟

پیش بینی قیمت آینده نات کوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

نات کوین پر سروصداترین ارز دیجیتال این روزهای بازار رمزارزهاست؛ توکنی که بسیاری گمان می‌کردند بعید است روزی در صرافی‌ها لیست شود و ارزش پیدا کند، حالا به فهرست معاملات صرافی‌های بزرگی از جمله بایننس، بای‌بیت، اوکی‌اکس و کوکوین اضافه شده و در همان روزهای ابتدایی، حجم معاملات ۱ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. حالا با لیست شدن این ارز در صرافی‌های کریپتویی، آینده توکن NOT و پیش بینی قیمت نات کوین به یکی از سوال‌های اصلی جامعه رمزارزها و به خصوص ایرانیان علاقه‌مند به این توکن تبدیل شده است. در همان روز، نات کوین در صرافی پول نو روی شبکه TON قابل معامله شد.

در این مطلب از پول نو قرار است آینده نات کوین را بررسی کنیم و پیش بینی قیمت توکن NOT را زیر ذره‌بین ببریم. توصیه می‌کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

نات کوین چیست؟

نات کوین یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در پیامرسان تلگرام است که با رویکرد جذاب و مرموز خود، بیش از ۳۵ میلیون کاربر را به خود جذب کرد. این پروژه در ابتدا با یک وایت پیپر ۹ صفحه‌ای خالی که در آن هیچ‌چیزی نوشته نشده بود منتشر شد و اولین پیامی که هنگام استارت ربات این بازی به کاربران نمایش داده می‌شد این بود:

این ربات چه کاری انجام می‌دهد؟ احتمالا هیچ چیز.

نام و لوگوی نات کوین از پروژه تون (TON)، ارز دیجیتال بومی تلگرام گرفته شده و دقیقا برعکس آن است. این ارز دیجیتال در ماه‌های گذشته با سیستم Tap-to-Earn منحصر به فرد خود که به کاربران تنها با لمس یک سکه طلایی در بازی، پاداش می‌داد محبوبیت زیادی به دست آورد و حالا با لیست شدن در صرافی‌های معتبر، گام بزرگی برداشته است.

هویت تیم سازنده نات کوین تا حد زیادی مشخص نیست و تنها گفته شده که تیمی به نام اوپن بیلدرز (Open Builders) آن را توسعه داده است، با این حال، گمانه‌زنی‌های مختلفی وجود دارد که پروژه نات کوین تا حد زیادی به تیم توسعه تلگرام نزدیک است.

علیرغم پیش‌بینی‌های منفی بسیاری از افراد از جمله برخی از اینفلوئنسرهای حوزه فناوری در ایران، توکن نات کوین بالاخره در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۲۴ (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)، در صرافی‌های مختلف از جمله بایننس و بای‌بیت عرضه شد و در همان روز نخست به جمع ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار پیوست و تا اوج ۰.۰۱ دلاری افزایش یافت.

در تصویر زیر، فهرست صرافی‌های بزرگی که نات کوین را به لیست معاملات خود اضافه کرده‌اند آمده است:

نات کوین در کدام صرافی ها لیست شده

آیا توکن نات کوین معتبر است؟

اینکه هویت تیم توسعه نات کوین تا حد زیادی ناشناخته است ممکن است زنگ خطری برای پروژه نات کوین باشد. با این حال، تیم توسعه تلگرام از جمله پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل این پیامرسان تاکنون بارها از نات کوین حمایت کرده‌ و آن را موفقیتی خارق‌العاده توصیف کرده‌اند.

دوروف پس از لیست شدن نات کوین در صرافی‌ها در پیامی نوشت:

نات کوین یک برنامه کوچک در بستر تلگرام بود که در عرض چند ماه به ۳۵ میلیون کاربر فعال رسید. این موفقیت خارق‌العاده نشان می‌دهد اکوسیستم تلگرام و TON چقدر برای توسعه‌دهندگان قدرتمند است … به طور ناگهانی، کاربران نات کوین که فقط برای سرگرمی این بازی را انجام می‌دادند ارزهای استخراج شده در این بازی را به پول واقعی تبدیل کردند.

همچنین اخبار پروژه نات کوین در چند وقت اخیر مرتبا در حساب توییتری رسمی تون کوین منتشر شده است. بنابراین، با توجه به این حمایت‌ها می‌توان نات کوین را توکنی معتبر قلمداد کرد.

تاریخچه قیمت نات کوین

تاریخچه قیمت نات کوین

معاملات ارز دیجیتال نات کوین در تاریخ ۱۶ مه سال ۲۰۲۴ و با قیمت اولیه ۰.۰۰۶۱ دلار آغاز شد و استقبال معامله‌گران در همان روز نخست باعث شد تا این ارز دیجیتال، یک اَبَر کندل سبز رنگ ثبت کند و به ۰.۱۴۴۵ دلار برسد که بالاترین قیمت NOT در سه روز گذشته است. علیرغم رشد فوق‌العاده نات کوین، قیمت NOT در همان روز اول کاهش یافت و روز را در حوالی ۰.۰۰۷۶ دلار به پایان رساند.

قیمت نات کوین در تاریخ ۱۷ مه در همان حوالی ۰.۰۰۰۷ دلار نوسان کرد اما دوباره در روز ۱۸ مه گارد نزولی به خود گرفت و به کانال ۰.۰۰۰۶ دلاری رسید. در زمان نگارش این مطلب نیز هر واحد نات کوین با قیمت ۰.۰۰۰۶۰۲ دلار معامله می‌شود.

چه عواملی روی قیمت نات کوین تاثیر می‌گذارند؟

اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند روی قیمت نات کوین تاثیر بگذارد، عرضه و تقاضا و تب و تاب سرمایه‌گذاران است. در حال حاضر هیجانات زیادی برای توکن نات کوین وجود دارد و باقی ماندن این هیجانات فعلا در کوتاه‌مدت نوسانات قیمت NOT را تضمین می‌کند.

علاوه بر این، بازی نات کوین در مدت زمان کم فعالیت خود بیش از ۳۵ میلیون کاربر را به خود جلب کرد و پس از آن نیز تصمیم گرفت تا توکن‌های خود را به شیوه‌ای عادلانه، بین ماینرها تقسیم کند. در حقیقت هیچ پیش فروش یا فروش خصوصی برای سرمایه‌گذاران بزرگ در پروژه نات کوین وجود نداشته و این یکی از نکات مهم این پروژه است.

علاوه بر موارد بالا، فعالیت‌های تیم توسعه نات کوین، رفتار نهنگ‌ها و وضعیت کلی بازار نیز می‌توانند بر قیمت NOT اثرگذار باشند.

پیش بینی قیمت نات کوین

در این بخش پیش بینی تحلیلگران وب‌سایت دیجیتال کوین پرایس (DigitalCoinPrice) از قیمت نات کوین در سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۳ را بررسی می‌کنیم. پیش از پرداختن به این پیش بینی، توجه داشته باشید که نات کوین یک ارز دیجیتال تازه‌وارد به بازار کریپتو است و احتمالا تا زمان پیدا کردن قیمت واقعی خود، نوسانات زیادی را تجربه خواهد کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ماهیت نوسانی دارد و مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند؛ یعنی همانقدر که احتمال سود بردن دارید، ممکن است متضرر شوید و پول خود را از دست بدهید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم پیش از سرمایه‌گذاری، حتما تحلیل نات کوین را بررسی کرده و از ریسک‌های سرمایه‌گذاری در آن آگاه شوید.

تحلیلگران دیجیتال کوین پرایس انتظار دارند قیمت نات کوین در سال ۲۰۲۴ نهایتا تا ۰.۰۱۳۴ دلار رشد کند. این تحلیلگران پیش بینی می‌کنند قیمت توکن NOT تا ماه آگوست (مرداد) بیش از ۵۳% رشد کند و به ۰.۰۱۳۳ دلار برسد. در نهایت احتمالا سال ۲۰۲۴ برای نات کوین در حوالی ۰.۰۱۳۲ دلار به پایان خواهد رسید.

بر اساس این پیش بینی، قیمت نات کوین در سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۰.۰۱۵۶ دلار برسد و پس از آن در سال ۲۰۲۶ تا ۰.۰۲۱۶ دلار افزایش یابد. پیش بینی قیمت نات کوین برای سال ۲۰۳۰، ۰.۰۴۵۱ دلار است. انتظار می‌رود قیمت نات کوین تا سال ۲۰۳۳، به ۱۲ سنت برسد.

سالحداقل قیمت (دلار)میانگین قیمت (دلار)حداکثر قیمت (دلار)
۲۰۲۴۰.۰۰۵۹۰.۰۱۲۱۰.۰۱۴۵
۲۰۲۵۰.۰۱۴۲۰.۰۱۶۴۰.۰۱۶۹
۲۰۲۶۰.۰۱۹۵۰.۰۲۲۷۰.۰۲۳۵
۲۰۲۷۰.۰۲۵۵۰.۰۲۹۸۰.۰۳۰۰
۲۰۲۸۰.۰۲۵۵۰.۰۲۹۸۰.۰۳۰۰
۲۰۲۹۰.۰۳۱۴۰.۰۳۵۴۰.۰۳۶۱
۲۰۳۰۰.۰۴۴۸۰.۰۴۷۸۰.۰۴۹۰
۲۰۳۱۰.۰۵۹۴۰.۰۶۲۳۰.۰۶۴۰
۲۰۳۲۰.۰۸۳۸۰.۰۸۶۲۰.۰۸۷۳
۲۰۳۳۰.۱۱۰.۱۲۰.۱۲

در نمودار زیر پیش بینی بالا به تصویر کشیده شده است:

نمودار پیش بینی قیمت نات کوین

آیا نات کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

به نظر می‌رسد نات کوین نیز مثل میم کوین‌ها به تب و تب جامعه وابسته باشد. علیرغم پیش بینی‌های مثبت در مورد قیمت نات کوین، دهان این توکن هنوز به اصطلاح بوی شیر می‌دهد و فعلا نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر قطعی کرد. تیم توسعه نات کوین هنوز هیچ کاربردی برای این توکن ارائه نکرده و فعلا معاملات NOT بر اساس هیجانات صورت می‌گیرد.

صحبت کردن در مورد آینده نات کوین هنوز زود است. با این حال، با سرمایه‌گذاری منطقی و تحلیل توکن NOT می‌توان به خوبی از نوسانات نات کوین سود کسب کرد. توصیه می‌کنیم پیش از تخصیص سرمایه به نات کوین، در مورد آن به طور کامل تحقیق کنید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

10

نظر مخاطبان (0)