نات کوین (Notcoin) چیست؟ معرفی ایردراپ پرحاشیه تلگرامی؟!

ارزدیجیتال نات کوین چیست
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

10 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

اگر هنوز نمی‌دانید که نات کوین چیست؟ باید بگویم که چندی قبل، یک پروژه کریپتویی با وعده درآمد دلاری در بین مردم جهان شدیدا محبوب شد. نات کوین یک ربات تلگرامی ساده برای کسب توکن بومی بازی، یعنی میم کوین NOT است. با وجود همه گمانه‌زنی‌ها، نات کوین در صرافی‌ها لیست و ایردراپ آن میان بازیکنان توزیع شد. همین مساله باعث شد تا افرادی که از این بازی جا مانده بودند، ابراز تاسف کنند. سپس فاز جدیدی از این بازی آغاز شد که امکان مشارکت بازماندگان بازی را فراهم کرد.

نات کوین اولین ربات تلگرامی کریپتویی بود که در ارزهای دیجیتال تاریخ‌ساز شد. پس از نات کوین، پروژه‌های مشابه بسیاری به بازار آمدند. ارز دیجیتال نات کوین پس از لیست شدن به سرعت شروع به رشد کرد و برای مدتی حجم معاملات نات کوین در میان ۱۰ رمزارز برتر بازار بود.

نات کوین (Notcoin) چیست؟

در آبان سال ۱۴۰۲، مجموعه اوپن بیلدرز (Open Builders) فاز آزمایشی پروژه نات کوین (Notcoin) را آغاز کرد. نات کوین یک مینی اپلیکیشن یا ربات تلگرامی است و از بازی‌های تپ تو ارن (Tap to earn) محسوب می‌شود. توکن بومی این بازی (NOT) از روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ روی بلاکچین تون (TON) عرضه شد و بازیکنان این ربات، در ایردراپ نات کوین شرکت داده شدند. اواخر تیرماه  ۱۴۰۳ پس از یک وقفه دو ماهه، بازی نات کوین از نسخه جدیدی با نام نات کوین اکسپلور (Notcoin Explore) رونمایی کرد. سپس اعلام شد که اهدای توکن دیگری به ارزش ۷ میلیون دلار در پیش است که به کاربران فعال و استیک‌کنندگان NOT اختصاص خواهد یافت.

استخراج آسان، هزینه انتقال کم، جامعه طرفداران گسترده و امکان خرید و فروش در صرافی‌های معتبر، از مزایای نات کوین محسوب می‌شوند. از کاربردهای این ارز می‌توانیم به امکان کسب درآمد با سه روش مختلف اشاره کرد. بازی، استیک کردن و ترید از مدل‌های درآمدی نات کوین هستند. جدول توکنومیکس نات کوین به شرح زیر است:

دسته‌بندیتخصیص توکن
ماینرها۷۸%
صندوق اکوسیستم۹%
مشوق‌های اجتماعی۵%
توسعه پروژه۵%
بایننس لانچ پول۳%

با وجود عملکرد اولیه درخشان، نات کوین رود مپ و وایت پیپر و عملا امکان تحلیل فاندامنتال آن وجود ندارد. این مساله، تاکنون مورد انتقاد بسیاری از فعالان جامعه کریپتو قرار گرفته است.

تیم نات کوین چه کسانی هستند؟

این پروژه برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳ توسط Open Builders معرفی شد. تیم اپن بیلدرز در ادامه فعالیتش اعلام کرد که تا به حال تجربه فعالیت در یک بازی با این مقیاس از کاربران را نداشته است. با این وجود تعداد میلیونی کاربران مینی گیم نات کوین، باعث جلب توجه شبکه TON و مدیرعامل تلگرام (پاول دوروف) شد. سپس با همکاری تلگرام و تون، شرایط برای نات کوین به گونه‌ای رقم خورد که توانست در سبک بازی‌های کلیکی، تاریخ ساز شود. نات کوین در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی ندارد و تنها در توییتر و تلگرام فعالیت می‌کند. همین هم باعث شده تا در پلتفرم‌هایی مثل لینکدین نباشند و اطلاع زیادی از اعضای تیم توسعه‌دهنده آن وجود نداشته باشد.

البته در بلاگ بلاک چین TON، یک مقاله درباره بازی نات کوین وجود دارد. در این مقاله اشاره شده که تیم توسعه نات کوین، تیم شناخته‌شده‌ای نیست و پیش از این هم هیچ فعالیت خاص و قابل توجهی نداشته است. نات کوین در ابتدا، به عنوان یک میم کوین توسعه داده شده و هیچ ایده‌ای درباره آینده آن حتی نزد تیم سازنده وجود نداشت. با وجود انتظارات پایین سازندگان این بازی، تنها پس از دو ماه از تولید آن، تعداد پلیِرهای آن در دنیا میلیونی شد!

یکی از موضوعات جالب درباره پروژه نات کوین، این است که تیم سازنده آن، نات کوین را با عنوان «تقریبا هیچ چیز (Probably Nothing)» معرفی می‌کنند! البته این نوعی شعار تبلیغاتی مرتبط با نام «NOT» بود.

ارزش نات کوین
در تصویر هدر پیج توییتر نات کوین، جمله “Probably Nothing” دیده می‌شود.

نات کوین اکسپلور چیست؟

فاز جدید ربات تلگرامی نات کوین، نات کوین اکسپلور(Notcoin Explore) نام دارد و با ورژن قبلی متفاوت است. این نسخه در اواخر تیرماه راه‌اندازی شد و به‌جای مدل درآمدی تپ تو ارن، از مدل کاوش برای درآمد کاوش برای کسب درآمد (Explore-to-earn) استفاده کرده است. پیشنهاد ویژه‌ یا همان Special Offer در نات کوین اکسپلور، شامل معرفی ایردراپ‌های جدید است. پروژه‌ها در قالب استخر (Pool) وارد مینی گیم نات کوین اکسپلور می‌شوند و کاربران با انجام تسک‌ها می‌توانند در هر استخر عضو شوند. هر چه فعالیت گیمرها بیشتر باشد؛ نات کوین بیشتری پاداش می‌گیرند.

کاربران در این ورژن، کاربران سه سطح کاربری دارند:

  • سطح برنز (Bronze)
  • سطح طلایی (Gold)
  • سطح پلاتینوم (Platinum)

ضریب پاداش پایه استخر برای هر سطح متفاوت است.

در فاز قبلی، سکه‌ها از طریق کلیک کردن و انجام تسک‌های روزانه افزایش می‌یافت. تسک‌ها شامل بازدید پروژه‌های Web 3 بود و دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی آن‌ها بود. اما اکنون رابط کاربری ربات کاملا متفاوت است.

آموزش کسب درآمد از نات کوین اکسپلور

برای کسب درآمد از نات کوین اکسپلور و هم چنین کسب نات کوین رایگان باید در ابتدا وارد بات تلگرامی آن شوید. سپس با عضویت در استخرهایی که در بخش قبلی گفته شد، به انجام تسک‌ها بپردازید. انجام تسک‌ها مستلزم انجام کارهایی مثل عضویت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، فالو کردن پروژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی، مشارکت و انجام فعالیت در اپلیکیشن آن پروژه می‌شود.

نات کوین اکسپلور
نات کوین اکسپلور

ورود به ربات نات کوین اکسپلور

نات کوین اکسپلور بات جدیدی ندارد و بر روی همان نسخه قبلی پیاده‌سازی شده است. اگر از کاربران قدیمی نات کوین هستید، کافی‌ ست وارد بات قدیمی شوید. اگر به‌تازگی‌ می‌خواهید با جامعه نات کوین بپیوندید، کافی‌ست وارد لینک ربات تلگرامی نات کوین اکسپلور شوید.

سطح‌بندی در نات کوین جدید و پاداش هر سطح

در نات کوین اکسپلور سطوح کاربری از طریق بازی ارتقا پیدا نمی‌کنند. بازی جدید  شامل ۳ سطح برنز، طلا و پلاتین است. سطوح کاربری از طریق اشتراک سه‌ماهه، شش‌ماهه و یا یک‌ساله خریداری می‌شود. هرچه سطح بالاتری بخرید، ضریب پاداش استخر شما بیشتر می‌شود و این ضریب‌ها به صورت زیر است:

  1. سطح برنز (Bronze): پاداش پایه
  2. سطح طلایی (Gold): هزار برابر پاداش پایه
  3. سطح پلاتینیوم (Platinum): پنج هزار برابر پاداش پایه

پروژه نات کوین چه پشتوانه‌ای دارد؟

باید به این موضوع اشاره کرد که نات کوین پروژه چندان پیچیده‌ای نیست. برای تولید یک بازی ساده کلیکی و چند آیکون، هزینه آنچنان زیادی صرف نشده است. این شاید یکی از دلایل اصلی تیم نات کوین برای توسعه این بازی توسط خودشان و بدون احتیاج به سرمایه‌گذار بوده باشد. اولین و بزرگ‌ترین پشتوانه نات کوین، جامعه کاربران آن بود. کاربران میلیونی نات کوین توانستند مجموعه‌های بزرگی را با این پروژه همراه کنند.

در ادامه با جلب توجه بنیاد TON و پلتفرم تلگرام، ورق برای نات کوین برگشت! دیگر علاوه بر گیمرها، یک شبکه بلاک‌چین معتبر و یک پلتفرم اجتماعی محبوب از آن حمایت می‌کرد. حتی مدیر عامل تلگرام درباره نات کوین این‌گونه اظهار نظر کرد:

نات‌کوین فوراً از نظر حجم معاملات به ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان تبدیل شد و به ارزش بازار تقریباً ۷۰۰ میلیون دلار رسید. یعنی صدها میلیون دلار ارزش برای کاربران تلگرام، در این مینی گیم از ناکجاآباد ایجاد شد. ما اکنون شاهد یک موج بزرگ از مینی اپلیکیشن‌های جدید هستیم که روی تلگرام و TON ساخته می‌شوند.

اهداف پروژه نات کوین چیست؟

نات کوین در ابتدا با هدف ارائه یک بازی تلگرامی ساده به بازار آمد. اما پس از آن‌که همکاری نات کوین با بنیاد تون و تلگرام آغاز شد، روال کار تغییر کرد. نات کوین دیگر یک بات ساده نبود و کاربران می‌توانستند به آسانی کسب درآمد کنند. شاید گره زدن دنیای کریپتو با دنیای واقعی، مهم‌ترین رسالتی بود که این پروژه انجام داده است. بسیاری از کسانی‌که پیش از این تجربه هیچ گونه فعالیتی را در دنیای شگفت‌انگیز رمزارزها نداشتند، به واسطه نات کوین با کریپتو کارنسی‌ آشنا شدند.

حجم معاملات میم کوین NOT توانست برای مدتی به ۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان تبدیل شود. اکنون نیز، ارائه استخرهای مختلف در ورژن جدید، آشنایی کاربران با پروژه‌های وب ۳ را رقم می‌زند. در مجموع می‌توان ادعا کرد که موارد زیر، اهداف محقق شده نات کوین هستند:

  • ارائه یک بازی ساده
  • رسیدن به کاربران میلیونی
  • رسیدن به کاربرانی در همه گروه‌های سنی
  • جلب توجه شرکت‌های معتبر
  • تاریخ‌سازی در مدل درآمدی کلیکی
  • ایردراپ موفق
  • رسیدن به ۱۰ ارز برتر در حجم معاملات
  • آشنا کردن بسیاری از کاربران آماتور با ارزهای دیجیتال

چگونه در نات کوین ثبت نام کنیم؟

بازی نات کوین تنها در تلگرام قابل اجراست. برای همین هم فقط به یک اکانت تلگرامی نیاز دارید. با جستجوی آیدی «notcoin_bot» در تلگرام، ربات این بازی را پیدا خواهید کرد. بعد از آن تنها لازم است با استارت کردن ربات، به صفحه اصلی بازی دسترسی داشته باشید. در این فرایند هیچ ثبت نامی نیاز نیست و به راحتی به مینی اپلیکیشن نات کوین، دسترسی خواهید داشت.

چگونه با وجود پایان استخراج، نات کوین دریافت کنیم؟

در ابتدا نات کوین سکه‌ای بود که در بازی‌ای با همین نام، با کلیک کردن به شما داده می‌شد. بعد از تمام شدن آن مرحله، کاربران در  ایردراپ NOT شرکت داده شدند و استخراج به آن شیوه تمام شد. پس از آن استیکینگ نات کوین آغاز شد. در این مرحله، بازیکنان نات کوین‌ها را درون بازی استیک می‌کردند تا توکن بیشتری پاداش بگیرند. اکنون در فاز جدید این بازی، با شرکت در استخرهای ورژن نات کوین اکسپلور، توکن NOT دریافت می‌کنید.

ربات تلگرامی نات کوین

ربات نات کوین در تلگرام، جایی‌ست که می‌توان بازی نات کوین را در آن انجام داد. این ربات با آیدی notcoin_bot@ در تلگرام قابل جست و جو است.

ربات تلگرامی نات کوین گزینه‌های مختلفی را پیش رویتان می‌گذارد. از طریق گزینه «Notcoin Cummunity» می‌توانید به کانال تلگرامی این بازی دسترسی داشته باشید. همچنین از طریق «Notcoin on X» هم به صفحه این بازی در توییتر یا X هدایت خواهید شد. در نهایت با گزینه «Play» هم می‌توانید بازی نات کوین را انجام دهید.

اگر بخواهیم از نقش نات کوین در اکوسیستم تون صحبت کنیم، باید بگوییم که ادغام نات کوین با اکوسیستم تون یعنی بهره‌مندی دو طرف از نقاط قوت یکدیگر. یعنی زیرساخت، جامعه قوی، مقیاس‌پذیری و امنیت. از یک طرف، شبکه تون یک پلتفرم بلاک‌ چین غیرمتمرکز است که برای ارائه مقیاس‌پذیری، امنیت و کارایی بالا ایجاد شده و می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه پشتیبانی کند. از طرف دیگر، جامعه طرفداران نات کوین همگی به شبکه تون اضافه شدند تا این شبکه نیز، در تعداد کاربران خود رکوردهای جدیدی را ثبت کند.

چگونه نات کوین رایگان بیشتری دریافت کنیم؟

در نات کوین اکسپلور در استخرهای متنوع مشارکت داشته باشید تا بتوانید از همه پروژه‌ها نات کوین دریافت کنید. بهتر است سطوح کاربری بالاتری را برای خود فعال کنید تا ضریب پاداش استخر بالاتر برود. هرچه فعالیت شما در پروژه‌ها بیشتر باشد، توکن بیشتری دریافت خواهید کرد.

استیک نات کوین چیست؟

برای استیکینگ نات کوین، کاربران توکن‌های NOT خود را برای مدت معینی مثلا ۳۰ روز قفل می‌کنند. هدف از استیکینگ، کمک به امنیت و پایداری شبکه است. کاربران در ازای این عمل، مقداری پاداش دریافت می‌کنند. همچنین این روش به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا با کاهش عرضه، ارزش آن را حفظ کنند. قفل کردن توکن‌ها در سه سطح برنز، نقره‌ای و طلایی انجام می‌شود. هرچه سطح بالاتر باشد، پاداش دریافتی بیشتر خواهد بود.

نقاط ضعف و معایب نات کوین

نات کوین شاید به خودی خود نقطه ضعفی نداشته باشد! اگر آن را یک بازی کلیکی ساده برای دریافت توکن نات در نظر بگیریم، نقطه ضعف خاصی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

اما اگر بخواهیم آن را به چشم یک پروژه کریپتویی نگاه کنیم، سه نقطه ضعف در نات کوین دیده می‌شود:

  • نداشتن وایت پیپر مشخص
  • ابهام درباره تیم سازنده
  • نداشتن نقشه راه قابل دفاع برای آینده

نقاط قوت و مزایای نات کوین

یکی از نقاط قوت اصلی بازی نات کوین، رابط کاربری بسیار ساده آن است. این بازی تنها چند صفحه دارد . در هر صفحه، بخش‌ها به صورت مجزا و تفکیک‌شده دیده می‌شوند. آیکون‌های مینیمال، قابل فهم و ساده باعث شده اند تا این بازی خیلی ساده و راحت باشد!

از دیگر نقاط قوت این بازی می‌توان به اعتیادآور بودن آن اشاره کرد! اگر وعده‌هایی مثل «میلیونر شدن با نات کوین!» را فاکتور بگیریم، کلیک کردن روی یک آیکون ساده برای به دست آوردن توکن NOT، خیلی جذاب به نظر می‌رسد! سایر مزایای نات کوین شامل موارد زیر می‌شود:

  • نوسان قیمتی جذاب
  • کسب درآمد لاری
  • حجم معاملات بالا
  • جامعه طرفداران گسترده
  • حمایت شبکه تون
  • حمایت مدیرعامل تلگرام

آموزش فروش نات کوین

برای فروش نات کوین‌هایتان کافی‌ست در یک صرافی معتبر مانند صرافی ارز دیجیتال پول نو ثبت نام کنید. سپس با چند کلیک ساده می‌توانید نات کوین‌هایتان را بفروشید. کافی‌است اول توکن‌های NOT به صرافی واریز شود. سپس از طریق دستور فروش به سادگی آن‌ها را به تومان تبدیل کنید و برداشت بزنید. اما پیش از آن می‌بایست ربات نات کوین را به کیف پول خود وصل کنید تا NOTها را به کیف پول خود بریزید.

 نصب کیف پول تون کوین

کیف پول‌های متعددی برای شبکه تون وجود دارند. پرطرفدارترین آن‌ها تون کیپر است. علاوه بر این هنگام استفاده از تون کیپر، از نظر تحریم ایران به چالش نمی‌خورید. کافی ست نرم افزار تون کیپر را روی موبایل خود نصب کنید. هنگام نصب، حتما ۱۲ کلمه رمز را در یک جای مطمئن نگهداری کنید. در غیر این صورت امکان از دست رفتن دارایی‌ شما وجود دارد. همچنین می‌بایست در این مرحله رمز ورود به کیف پول را تعیین کنید.

خرید تون کوین برای پرداخت کارمزد

وقتی یک رمزارز روی یک شبکه بلاک چین فعالیت دارد، برای انتقال نیاز به ارز آن شبکه دارد. برای انتقال نات کوین روی شبکه  تون نیز، لازم است تا کمی تون کوین داشته باشید. شما می‌توانید به آسانی از صرافی ارز دیجیتال پول نو تون کوین بخرید و به کیف پولتان بریزید.

اتصال ربات نات کوین به کیف پول تون کیپر برای برداشت

پس از نصب تون کیپر و ورود به ربات نات کوین، باید مراحل زیر را طی کنید:

  •  روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید.
  • از بین کیف پول‌هایی که نشان داده می‌شود، Tonkeeper را انتخاب کنید.
  • روی گزینه open Wallet in telegram بزنید.
  • پس از باز شدن ولت تون کیپر، رمز ورود خود را وارد کنید.
  • گزینه Connect Wallet را بزنید تا ربات نات کوین به تون کیپر وصل شود.

نحوه خرید نات کوین

برای خرید نات کوین، ابتدا در صرافی ارز دیجیتال پول نو ثبت نام کنید. مبلغی که می‌خواهید با آن نات کوین بخرید را به کیف پولتان در اکانت پول نو واریز کنید. روی ارز نات کوین کلیک کنید و پس از انتخاب گزینه خرید، مبلغ معامله را تعیین کنید. سپس می‌توانید نات کوین‌های خود را برداشت کنید.

اعتبار پروژه نات کوین چقدر است؟

چندین مورد وجود دارند که به پروژه نات کوین اعتبار می‌بخشند. اولین و مهم‌ترین چیزی که موجب اعتبار نات کوین شد، تعداد میلیونی کاربران آن بود. حمایت شبکه تون و پلتفرم تلگرام، به اعتبار پروژه افزود. پس از رویداد ایردراپ، نات کوین دیگر از مرحله “اعتبار دارد یا ندارد” گذر کرد و به یک پروژه کریپتویی تبدیل شد. خرید و فروش نات کوین اکنون در بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا در دسترس است.

آینده نات کوین چیست؟

گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد آینده نات کوین وجود دارد. عده‌ای با اشاره به رشد چشمگیر میم‌کوین محبوب نا و رکورد‌زنی در حجم معاملات و رسیدن به ۱۰ ارز برتر در همین زمینه، آن‌را پر از پتانسیل می‌بینند. عده‌ دیگری با اشاره به تعداد عرضه، وایت پیپر و نقشه راه نامشخص، از این رمزارز انتقاد می‌کنند.

البته باید بدانید که فعلا نات کوین با دو روش استیکینگ و توکن‌سوزی، عرضه و تقاضا را کنترل کرده است. برخی از کارشناسان نیز برای آینده نات کوین پیش‌بینی‌هایی داشته‌اند. این پیش‌بینی‌ها را می‌توانید در مقاله آینده نات کوین بلاگ پول نو، مطالعه کنید.

چگونه در دام کلاهبرداری مرتبط با نات کوین نیفتیم؟

برای این‌که در دام کلاهبرداری‌های مرتبط با نات کوین نیفتید، باید به توصیه‌های زیر عمل کنید:

  • نات کوین را تنها در صرافی‌های معتبر خرید و فروش کنید.
  • هنگام خرید دقت کنید که نام توکن دقیقا با NOT یکسان باشد.
  • اطلاعات کیف پول خود را در اختیار دیگران نگذارید.
  • از ربات اصلی نات کوین استفاده کنید.
  • اطلاعات اکانت تلگرامی خود را در اختیار دیگران نگذارید.

مقایسه نات کوین با دیگر پروژه های ایردراپ تلگرامی

شاید رابط کاربری نات کوین در مقابل بات‌های تلگرامی بعدی ساده‌تر باشد، اما نات کوین به‌عنوان پیشتاز ‌سبک بازی‌های کلیکی قابل احترام است. در سایر موارد از مقایسه نات کوین با پروژه‌های دیگر، اطلاعات زیر به دست می‌آید:

نام پروژهرابط کاربریمدل درآمدیتعداد کاربران تا به امروز
نات کوینسادهایردراپ انجام شده-استیکینگ+۴۰ میلیون نفر
همستر کامبتمتوسطایردراپ در آینده+۲۵۰ میلیون نفر
تپ سواپمتوسطایردراپ در آینده+۶۰ میلیون نفر
یس کوینسادهایردراپ در آینده+۳۰ میلیون نفر
CEXسادهایردراپ در آینده+۲۰ میلیون نفر
داگزسادهایردراپ انجام شده+۵۰ میلیون نفر
بلومسادهایردراپ در آینده+۴۰ میلیون نفر
MAJORسادهایردراپ در آینده+۱۵ میلیون نفر

جمع بندی

نات کوین یک بازی تلگرامی است که نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کرد. بسیاری از این کاربران را ایرانیان تشکیل می‌دهند. ایردراپ این بات در اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام شد و پس از لیست شدن توکن NOT در صرافی‌ها، علاقه‌مندان به این ارز توانستند پاداش خود  را نقد کنند. میم کوین نات کوین که توکن بومی بازی است، روی شبکه TON فعالیت دارد. NOT خیلی زود از نظر حجم معاملات به ۱۰ ارز برتر رسید و با نوسان‌های جذاب، چشم‌ها را به خود دوخت. در حال حاضر دیگر امکان استخراج نات کوین از طریق کلیک کردن نیست اما دو روش برای جمع‌آوری نات کوین وجود دارد. روش اول استیکینگ است و در روش دوم می‌توانید در ورژن جدید بات تلگرامی بازی کنید. این فاز از بازی نات کوین اکسپلور نام دارد.

سوالات متداول

نات کوین چیست؟

نات کوین قبلا یک بازی کلیکی در تلگرام بود و در حال حاضر آپدیت نات کوین اکسپلور آن در دسترس است. در این ربات تلگرامی می‌توانید با پیوستن به استخرها، توکن NOT به دست آورید.

چگونه نات کوین داشته باشیم؟

در ربات تلگرامی «notcoin_bot» می‌توان این بازی را انجام داد و نات کوین جمع‌آوری کرد. همچنین با استیکینگ نات کوین در همین بات، امکان دریافت پاداش وجود دارد.

از کجا برای کسب نات کوین اقدام کنیم؟

علاوه بر کسب نات کوین از طریق دو روش بازی در بات تلگرامی و استیکینگ، می‌توانید نات کوین را از صرافی‌های معتبر نیز خریداری کنید.

چه زمانی می‌توان نات کوین را نقد کرد؟

نات کوین در حال حاضر در بسیاری از صرافی‌ها لیست شده و امکان نقد کردن آن وجود دارد.

کسب درآمد از نات کوین واقعیت دارد؟

بله. ایردراپ نات کوین در اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام شد و بازیکنان در این رویداد شرکت داده شدند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

31

نظر مخاطبان (0)