نات کوین (Notcoin) چیست؟ درآمد دلاری بی‌دردسر؛ راست یا دروغ؟!

ارزدیجیتال نات کوین چیست
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

8 دقیقه

درآمد دلاری وعده‌ای‌ تاریخ‌گذشته است که مدت‌هاست در ذهن ایرانیان جا خوش کرده است و افراد زیادی از این طریق از کسانی که اطلاعات کافی در این زمینه نداشته‌اند کلاهبرداری کرده‌اند. اکنون یک پروژه کریپتویی با وعده درآمد دلاری در بین جامعه فارسی زبان ارزهای دیجیتال شدیدا محبوب شده است. بازی نات کوین (Notcoin) در تلگرام با تبلیغات فراوان مخاطبان را قانع کرده که قرار است یک درآمد خوب از طریق این بازی به دست بیاورند. اما آیا این مسئله حقیقت دارد؟ اصلا نات کوین چیست و چرا این قدر مشهور شد؟ با پول نو در این مقاله همراه باشید.

نات کوین یک ربات و بازی در پیامرسان تلگرام است که مدتی‌ست در دنیا و به خصوص کشور ما سر و صدای زیادی به پا کرده است. نات کوین یک بازی تلگرامی کلیکی ساده برای کسب پول خود بازی، یعنی نات کوین است. بررسی این بازی، نشان می‌دهد از شرایط و خصوصیات فاندامنتال خیلی خوبی برخوردار نیست. برای همین شاید بهتر باشد برای وقت صرف کردن روی آن کمی بیشتر درباره پروژه مطالعه کنیم.

نات کوین (Notcoin) چیست؟

بهترین تعریفی که می‌توان برای نات کوین (Notcoin) ارائه داد، این است که نات کوین یک بازی تلگرامی‌ست. اما چرا می‌گوییم بازی و نه یک پروژه کریپتویی؟

اولین فاکتوری که یک رمزارز باید داشته باشد، این است که یک ارز باشد! در واقع یک ارز دیجیتال، باید یک خصوصیت بنیادین داشته باشد تا در اولین و مهم‌ترین مرحله، آن را به یک «ارز» تبدیل کند. به این معنی که باید روی یک بلاک چین مینت یا اصطلاحا ضرب شده باشد. در آن صورت می‌توانیم آن را یک توکن بنامیم. تکنولوژی بنیادین دنیای کریپتوکارنسی، بلاک چین است. روی یک بلاک چین ممکن است ده‌ها یا شاید صدها توکن مختلف وجود داشته باشد. با اینکه نات کوین را به بلاک چین TON، شبکه مرتبط با شبکه اجتماعی تلگرام، نسبت می‌دهند، اما نات کوین تنها یک بازی‌ست. و توکن NOT همچنان روی شبکه TON مینت نشده است.

بنابراین فعلا می‌توان گفت که نات کوین یک بازی سرگرم‌کننده در تلگرام است و می‌توان از آن لذت برد. البته امکان اینکه این بازی به شکل یک بازی کریپتویی درآید و توکن‌های داده‌شده به کاربران به همان تعداد در شبکه‌ای (به احتمال زیاد TON) مینت شوند، نیز وجود دارد.

اما کمی درباره خود بازی نات کوین صحبت کنیم. زمانی که ربات تلگرامی نات کوین را استارت می‌زنید، می‌توانید در صفحه‌ای به کسب توکن «نات» بپردازید. این کار خیلی راحت است؛ تنها با کلیک کردن روی آیکون توکن طلایی‌رنگ NOT!

بازی نات کوین

بازی نات کوین رابط کاربری ساده‌ای دارد و همانطور که در تصویر می‌بینید با زدن روی نماد طلایی رنگ این توکن می‌توانید آن را بدست آورید.

همانطور که گفتیم نات کوین هنوز مینت نشده است؛ پس یک توکن نیست و صرفا به صورت یک بازی یا Game دسته‌بندی می‌شود. برای همین هم منطقی‌ست که تنها با هر کلیک، 3 یا 6 یا تعداد بالاتری نات کوین دریافت کنید. اگر ارزی مینت شده بود و از شرایط فاندامنتال خوبی برخوردار بود، بعید بود که به این راحتی توکن‌های خود را به کاربران ایردراپ می‌کرد.

تیم نات کوین چه کسانی هستند؟

نات کوین در شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی ندارد و تنها در توییتر و تلگرام فعالیت می‌کند. همین هم باعث شده تا در پلتفرم‌های مثل لینکداین فعال نباشند و اطلاع زیادی از اعضای تیم توسعه‌دهنده آن وجود نداشته باشد.

البته در بلاگ بلاک چین TON، یک مقاله درباره بازی نات کوین وجود دارد. در این مقاله اشاره شده که تیم توسعه نات کوین، تیم شناخته‌شده‌ای نیست و پیش از این هم هیچ فعالیت خاص و قابل توجهی نداشته است. این بازی هم به عنوان یک میم کوین توسعه داده شده و هیچ ایده‌ای درباره آینده آن حتی نزد تیم سازنده وجود نداشته است. با این حال با وجود انتظارات پایین سازندگان این بازی، تنها پس از دو ماه از تولید آن، تعداد پلیِرهای آن در دنیا میلیونی شده است!

یکی از موضوعات جالب درباره پروژه نات کوین، این است که تیم سازنده آن، نات کوین را با عنوان «تقریبا هیچ چیز (Probably Nothing)» معرفی می‌کنند! البته این می‌تواند نوعی شعار تبلیغاتی مرتبط با نام «NOT» باشد. به هر حال حتی اگر یک درصد هم احتمال بدهیم که سازندگان نات کوین این حرف را به صورت جدی بیان کرده باشند، باید حتما به آن فکر کرد و آن را در نظر داشت!

ارزش نات کوین
در تصویر هدر پیج توییتر نات کوین، جمله “Probably Nothing” دیده می‌شود.

پروژه نات کوین چه پشتوانه‌ای دارد؟

در بخش قبل هم اشاره کردیم که پروژه نات کوین یک بازی‌ست؛ البته فعلا، و این موضوع می‌تواند در آینده تغییر کند. با این حال تیمی که این بازی را توسعه داده است، آوازه خاصی ندارد و سابقه درخشانی هم از خود در گذشته نشان نداده است. همین هم شاید مهم‌ترین دلیلی باشد که نات کوین پشتوانه و حمایت چندانی ندارد.

پروژه‌های ارز دیجیتال مختلف به واسطه تیم توسعه‌دهنده معتبر، نقشه راه مشخص و تدوین‌شده و همچنین حل مشکلات پیچیده در دنیای رمزنگاری‌شده، با سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های خوبی مواجه می‌شوند. اما حتی خارج از دنیای کریپتوکارنسی، می‌توان برای بازی‌ها و گیم‌ها هم سرمایه‌گذار پیدا کرد. اما به نظر می‌رسد تیم نات کوین نیازی به این کار نداشته است.

البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که نات کوین پروژه چندان پیچیده‌ای نیست. برای همین هم برای تولید یک بازی ساده کلیکی و چند آیکون، هزینه آنچنان زیادی صرف نشده است. این شاید یکی دیگر از دلایل اصلی تیم نات کوین برای توسعه این بازی توسط خودشان و بدون احتیاج به سرمایه‌گذار بوده باشد.

اهداف پروژه نات کوین

در بلاگ بلاک‌چین TON، صراحتا به این موضوع اشاره شده که بازی نات کوین با هیچ پیشبینی‌ای نسبت به آینده توسعه داده شده است! البته این اتفاق به زمانی مربوط می‌شود که بازی نات کوین در دسامبر ۲۰۲۳ معرفی شد. تا ابتدای سال ۲۰۲۴ هم خبر خاصی از نات کوین نمی‌شنیدیم، تا اینکه ناگهان نات کوین منفجر شد! افراد زیادی درباره آن صحبت می‌کردند و آن را به یکدیگر پیشنهاد می‌دادند.

با این حال پیج توییتر نات کوین در یک نظرسنجی از کاربران سوال کرده است که آیا باید نات کوین را مینت کرده و به شکل یک رمزارز یا توکن واقعی در اخیتار کاربران قرار دهند یا خیر.

اهداف نات کوین

در نظرسنجی که در تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، تیم نات کوین از کاربران پرسیده که آیا توکن NOT باید مینت شود و به شکل یک توکن در بیاید؟ موضوع جالب اینجاست که تمام گزینه‌های این نظرسنجی، پاسخی مثبت به این سوال هستند و چاره‌ای جز موافقت با این سوال وجود ندارد!

همین هم باعث می‌شود شایعات مینت توکن NOT بیشتر و بیشتر شود. البته تا بعد از این نظرسنجی و تا امروز، هیچ خبر رسمی‌ای مبنی بر مینت توکن NOT منتشر نشده است. با این حال همین توییت و نظرسنجی می‌تواند احتمال مینت NOT را قوت ببخشد.

نات کوین چگونه کار می‌کند؟

نات کوین یک بازی ساده است که در رباتی در تلگرام می‌توان آن را اجرا کرد. در اپلیکیشن تلگرام، با جستجوی آیدی notcoin_bot به این ربات دسترسی خواهید داشت. بعد از استارت کردن این ربات می‌توانید نات کوین را بازی کنید. در صفحه اصلی بازی با چنین تصویری مواجه می‌شوید.

صفحه بازی نات کوین

صفحه بازی نات کوین که در آن با ضربه روی سکه وسط صفحه می‌توانید این توکن را جمع‌ آوری کنید. آیکون طلایی‌رنگ بزرگی در وسط تصویر دیده می‌شود که همان نماد نات کوین است. با کلیک بر روی این آیکون، تعداد نات کوین‌های شما افزایش پیدا خواهد کرد. این تعداد در بالای صفحه نشان داده شده است.

بخش‌های دیگری هم در بازی نات کوین وجود دارند. در پایین صفحه بازی، 4 قسمت متفاوت دیده می‌شود.

انرژی

در پایین صفحه و سمت چپ، میزان انرژی فعلی شما نشان داده می‌شود. هدف از محدود بودن این مقدار این است که در مدت زمان کوتاهی، تعداد زیادی به نات کوین‌های خود اضافه نکنید. پس از تمام شدن انرژی، باید مدتی صبر کنید تا انرژی شما بازگردد. البته سرعت بازگشت انرژی و تمام شدن آن در بخش «Boosts» قابل تغییر است.

Boosts

در پایین صفحه و سمت راست، کادری مستطیل شکلی دیده می‌شود که یکی از بخش‌های آن مربوط به «Boosts»های بازی‌ست. در این بخش می‌توانید قابلیت‌های گوناگونی را با پرداخت بخشی از نات کوین‌هایتان تهیه کنید.

بوست نات کوین

با باز کردن صفحه Boosts، با تصویر بالا مواجه خواهید شد. برای مثال «Tap Bot» قابلیتی‌ست که در زمان آفلاین بودنتان هم، به میزان نات کوین‌های شما اضافه می‌کند. به عبارتی یک ربات جمع‌کننده برای مواقعی که نمی‌توانید بازی کنید!


قابلیت «Multi Tap» باعث می‌شود با هر کلیک، تعداد بالاتری نات کوین به شما اضافه شود. برای مثال در ابتدای بازی، با هر کلیک یک نات کوین به دست خواهید آورد. اما وقتی که این قابلیت را تهیه می‌کنید (هربار باید نات کوین بیشتری بپردازید)، با هر کلیک ۲ نات کوین به شما اضافه خواهد شد. در خریدهای بعدی این مقدار به 3 یا 4 و بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

همچنین محدودیت انرژی‌تان را هم می‌توانید از این بخش افزایش دهید.

Earn

یکی دیگر از بخش‌های پایین صفحه اصلی، بخش «Earn» است. در این بخش تسک‌های مختلفی وجود دارند که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید تعداد زیادی نات کوین دریافت کنید.

اقدامات نات کوین

اقداماتی مثل دعوت دوستان به بازی، داشتن نسخه پریمیوم تلگرام و موارد دیگر. یکی از موارد قابل توجه در این بخش، فعالیت‌های کریپتویی‌ست. البته هیچکدام از این فعالیت‌های کریپتویی به خود بازی نات کوین مربوط نمی‌شوند.

این تسک‌ها برای فعالیت بیشتر در کامیونیتی بلاک چین TON هستند. مثل هولد کردن ان‌اف‌تی‌های «Welcome to TON». اقدامات دیگری هم وجود دارند که می‌توانند نات کوین شما را افزایش دهند اما همگی مربوط به اکوسیستم و شبکه TON هستند.

Frens

در این بخش هم می‌توانید ببینید کدام یک از دوستانتان را به بازی نات کوین دعوت کرده اید و فعالیت‌شان را رصد کنید. امتیازات مربوط به هر دعوت هم در این بخش نمایش داده می‌شود.

چگونه در نات کوین ثبت نام کنیم؟

بازی نات کوین تنها در تلگرام قابل اجراست. برای همین هم فقط به یک اکانت تلگرامی نیاز دارید. با جستجوی آیدی «notcoin_bot» در تلگرام، ربات این بازی را پیدا خواهید کرد. بعد از آن تنها لازم است با استارت کردن ربات، به صفحه اصلی بازی دسترسی داشته باشید. در این فرایند هیچ ثبت نامی نیاز نیست و به راحتی به نات کوین دسترسی خواهید داشت.

چگونه نات کوین استخراج کنیم؟

نات کوین کوینی‌ست که در بازی‌ای به همین نام به شما با کلیک کردن داده می‌شود. شما می‌توانید از طریق تلگرام و ربات notcoin، به انجام این بازی بپردازید. در بازی نات کوین، شما با کلیک روی آیکون نات کوین، می‌توانید نات کوین کسب یا آن را استخراج کنید. البته شاید کلمه استخراج برای نات کوین خیلی مناسب نباشد. چرا که استخراج یک رمزارز یا ارز دیجیتال، برای توکن‌هایی‌ست که روی یک بلاک‌چین مینت شده باشند.

نات کوین هنوز روی هیچ بلاک چینی مینت نشده است و تنها یک بازی تلگرامی‌ست که در رباتی به همین نام قابل اجراست. البته این احتمال وجود دارد که در آینده، این توکن در بلاک‌چین TON، بلاک‌چین پلتفرم تلگرام مینت شود. با این حال هیچ خبر رسمی‌ای مبنی بر مینت شدن توکن نات منتشر نشده است و این تنها یک احتمال است.

ربات تلگرامی نات کوین

ربات نات کوین در تلگرام، جایی‌ست که می‌توان بازی نات کوین را در آن انجام داد. این ربات با آدرس «notcoin_bot» در تلگرام قابل جست و جو است.

ربات تلگرام نات کوین

با استارت کردن این ربات، احتمالا با صفحه‌ای مشابه تصویر رو به رو مواجه می‌شوید.

گزینه‌های مختلفی را ربات تلگرامی نات کوین پیش رویتان می‌گذارد. از طریق گزینه «Notcoin Cummunity» می‌توانید به کانال تلگرامی این بازی دسترسی داشته باشید. همچنین از طریق «Notcoin on X» هم به صفحه این بازی در توییتر یا X هدایت خواهید شد. و در نهایت با گزینه «Play» هم می‌توانید بازی نات کوین را انجام دهید.

اگر هم درباره نحوه انجام بازی سوالی داشته باشید، گزینه «How to Play» شما را راهنمایی می‌کند. البته پول نو پیشتر در همین مقاله این کار را به شکل بهتری برایتان انجام داده است!

چگونه نات کوین رایگان بیشتری دریافت کنیم؟

راه‌های مختلفی برای افزایش نات کوین‌های دریافتی وجود دارد. یکی از آن‌ها قابلیت «Multi Tap» است که در بخش «Boosts» صفحه اصلی بازی می‌توانید ان را پیدا کنید. با خرید این قابلیت، با هر کلیک به جای دریافت 1 نات کوین، تعداد بیشتری دریافت خواهید کرد.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید بکنید، دعوت از دوستان خود با لینک مخصوص خودتان به بازی نات کوین است. هرچه دوستان بیشتری را به بازی دعوت کنید، نات کوین پاداش بیشتری هم به شما خواهد داد.

فعالیت‌های مختلف دیگری هم هستند که هرکدام پاداش مخصوص به خود را دارند. با انجام دادن این فعالیت‌ها، تعداد زیادی نات کوین به شما اضافه خواهد شد. بخشی از این موارد در قسمت «Earn» نام برده و توضیح داده شده اند. کمی بالاتر در همین مقاله، چنین تیتری را می‌توانید ببینید.

وایت پیپر نات کوین

نات کوین تا به حال وایت پیپری منتشر نکرده است. البته این موضوع شاید با توجه به اینکه هنوز توکن رسمی‌ای ندارد، منطقی به نظر برسد. نات کوین فعلا در زمره پروژه‌های کریپتویی قرار نمی‌گیرد و توکنی ندارد. با این حال با توجه به اینکه شایعاتی حول اینکه توکن این بازی (NOT) قرار است مینت شود، وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد شاید شاهد انتشار وایت پیپر از سوی تیم توسعه‌دهنده نات کوین باشیم.

احتمال اینکه این اتفاق رخ ندهد هم وجود دارد. چون نات کوین تنها یک بازی ساده کلیکی در پلتفرم تلگرام است. برای اینکه بخواهیم یک پروژه بلاک‌چینی گیمینگ خوب با وایت پیپر مدون داشته باشیم، باید فاکتورهای مهم و زیادی را رعایت کرد. با این حال هیچ چیز درباره آینده نات کوین مشخص نیست. هر احتمالی برای آینده این بازی محتمل است!

نقاط ضعف نات کوین

نات کوین شاید به خودی خود نقطه ضعفی نداشته باشد! اگر آن را یک بازی کلیکی ساده برای دریافت توکن نات در نظر بگیریم، نقطه ضعف خاصی را نمی‌توان برای آن متصور شد.

اما اگر بخواهیم آن را به چشم یک پروژه کریپتویی نگاه کنیم، نقاط ضعف در سرتاسر آن دیده می‌شوند! چرا که اصلا نات کوین یک پروژه کریپتویی نیست و حداقل‌های آن را ندارد. برای همین ایرادات بسیار زیادی را می‌توان به آن وارد کرد. نداشتن وایت پیپر، مشخص نبودن کامل تیم سازنده، نداشتن نقشه راه برای آینده، و از همه مهم‌تر، اینکه نات کوین، اصلا وجود خارجی ندارد! در ابتدا باید چنین توکنی مینت شود تا بعدا بتوانیم آن را به عنوان یک پروژه رمزارزی مورد بررسی قرار دهیم.

نقاط قوت نات کوین

یکی از نقاط قوت اصلی بازی نات کوین، رابط کاربری بسیار ساده آن است. این بازی تنها چند صفحه دارد . در هر صفحه، بخش‌ها به صورت مجزا و تفکیک‌شده دیده می‌شوند. آیکون‌های مینیمال، قابل فهم و ساده باعث شده اند تا این بازی خیلی ساده و راحت باشد!

از دیگر نقاط قوت این بازی می‌توان به اعتیادآور بودن آن اشاره کرد! اگر وعده‌هایی مثل «میلیونر شدن با نات کوین!» را فاکتور بگیریم، کلیک کردن روی یک آیکون ساده برای به دست آوردن یک پول دیجیتالی، خیلی جذاب به نظر می‌رسد! حتی اگر ارزش خاصی هم نداشته باشد. شاید هم برای همین باشد که برخی ساعت‌ها از وقتشان را با کلیک کردن در بازی نات کوین سپری می‌کند! این خصلت این بازی‌ست که نوعی احساس کسب درآمد ساده و بی‌دردسر را به کاربران القا می‌کند.

اعتبار پروژه نات کوین چقدر است؟

تا اینجا بارها اشاره کردیم که فعلا نمی‌توان به نات کوین به چشم یک پروژه کریپتویی نگاه کرد. چرا که خیلی از فاکتورها و حداقل‌ها برای اینکه نات کوین را یک «رمزارز» شناسایی کنیم، برای این پروژه رعایت نشده اند. مواردی مثل مشخص بودن و اعتبار تیم سازنده، وایت پیپر تدوین‌شده و مشخص، نقشه راه معین و روشن برای آینده و از همه مهم‌تر داشتن یک توکن.

در حال حاضر نات کوین هیچ یک از موارد بالا را در رزومه خود ندارد. همین باعث می‌شود هیچ اعتباری به عنوان یک پروژه کریپتویی نداشته باشد. اما با توجه به اینکه احتمال مینت توکن NOT در آینده وجود دارد و محتمل است پس از این کار، وایت پیپر و نقشه راه این توکن هم منتشر شود، نمی‌توان برای آینده هم تصمیم گرفت. احتمال دارد در آینده و با رعایت این موارد توسط نات کوین، آن را به عنوان یک پروژه معتبر گیمینگ شناسایی کنیم.

آینده نات کوین به چه صورت است؟

تا کنون نات کوین تصمیمات قطعی خود را درباره آینده منتشر نکرده است. البته به جز همان نظرسنجی پیج توییتر که مبنی بر مینت کردن توکن NOT بوده است. اگر این اتفاق صورت بگیرد، نات کوین یک مرحله پیش خواهد رفت و از یک بازی کلیکی ساده، به یک بازی بلاک‌چینی تبدیل خواهد شد. این باعث می‌شود تا کمی نسبت به آِینده نات کوین امیدوار شویم.

اما از طرفی هم باید اشاره کرد که اگر توکن NOT مینت شود و کاربران به اندازه توکن‌های فعلی‌شان در بازی، توکن NOT در یک بلاک‌چین به خصوص را دریافت کنند، ارزش این توکن بسیار پایین خواهد بود. چرا که بسیار راحت و بدون هیچ محدودیتی، کاربران آن را به دست آورده‌اند و NOT، محدودیت کمیابی خاصی ندارد.

به هر حال اگر تیم نات کوین قصد دارد تا پروژه خود را ارتقا بدهد، بهتر است که به فکر مینت توکنش باشد؛ که احتمال هم می‌رود این اتفاق رخ بدهد. اگر هم مینتی در کار نباشد، نات کوین یک بازی کلیکی ساده برای کسب یک توکن خیالی باقی خواهد ماند!

چگونه در دام کلاهبرداری مرتبط با نات کوین نیفتیم؟

با محبوب شدن ناگهانی بازی نات کوین، افراد سودجوی بسیاری به دنبال کسب منفعت از این موج بودند. بسیاری با وعده‌های «ثروتمند شدن تنها با چند کلیک!» قصد داشتند تا با آموزش این بازی، مردم را ثروتمند کنند! در صورتی که تنها افرادی که در این میان ثروتمند شدند، همان سودجویان بودند.

دنیای ارزهای دیجیتال دنیای ساده‌ای نیست، نه آن طوری که سودجویان بیان می‌کنند. بازی کردن برای کسب درآمد (P2E)، ترید کردن، خرید و فروش NFT و هر فعالیت دیگری در دنیای کریپتوکارنسی نیاز به دانش و مطالعه نیاز دارد. به هیچ عنوان نمی‌توان در یک شب در این مارکت پولدار شد؛ البته که همیشه استثناهایی هم وجود دارد. پروژه‌های گیمینگ و میم‌کوین‌های زیادی وجود داشته اند که قلبا سودجویان برای صید کاربران کم‌اطلاع در این بازار بوده اند.

باید مراقب بود که همیشه آگاانه تصمیم گرفت. اگر هم پروژه‌ای بسیار خوب و باارزش برای سرمایه‌گذاری باشد، با علم و آگاهی درباره آن تصمیم گرفت. وعده‌های پوچ «ثروتمند شدن تنها با کلیک کردن» از آن وعده‌هایی‌ست که قصد خالی کردن جیب مردم را دارد.

جمع بندی

نات کوین به عنوان یک بازی کلیکی بسیار ساده، شاید جذاب به نظر برسد. در دنیای کریپتو، برای اعتبارسنجی و ارزش‌گذاری روی یک پروژه موارد بسیار زیادی مورد بررسی قرار می‌گیرند. البته که بارها هم در مقاله اشاره کردیم که هنوز نات کوین یک پروژه رمزارزی محسوب نمی‌شود. اما خب شاید در آینده و با مینت توکن NOT، این اتفاق بیفتد.

به هر روی، پیشنهاد پول نو عجولانه و احساسی تصمیم نگرفتن است.شاید بهتر باشد برای اینکه بخواهیم درآمد دلاری داشته باشیم، به فعالیت‌های دیگری مثل خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید و هولد NFT، استیک کردن یا ماین ارزهای دیجیتال اشاره کرد. در بلاگ پول نو تمامی این موارد آموزش داده شده اند.

نات کوین فعلا هیچ توکنی ندارد و اگر هم روزی توکن NOT مینت شود، با توجه به اینکه بدون هیچ محدودیتی و به مقدار زیاد به کاربران ایردراپ شده است، ارزش چندانی نخواهد داشت.

نات کوین چیست؟

نات کوین یک بازی کلیکی در تلگرام است که در آن با هر کلیک روی آیکون نات کوین، به تعداد کوین‌های شما اضافه می‌شود. این بازی بسیار ساده است اما فعلا هیچ توکنی ندارد که قابل خرید و فروش باشد.

چگونه نات کوین داشته باشیم؟

نات کوین در بازی‌ای به همین نام قابل جمع‌آوری است. در ربات تلگرامی «notcoin_bot» می‌توان این بازی را انجام داد و تنها با کلیک کردن، نات کوین جمع‌آوری کرد.

از کجا برای کسب نات کوین اقدام کنیم؟

در ربات تلگرام نات کوین باید این بازی را انجام داد. با استارت کردن ربات، می‌توان به راحتی این بازی را انجام داد و نات کوین کسب کرد.

چه زمانی میتوان نات کوین را نقد کرد؟

توکن نات یا NOT، هنوز روی بلاک‌چین شکل نگرفته است که بتوان آن را خرید و فروش کرد. هنوز هم تیم نات کوین رسما اعلام نکرده است که قرار است NOT روی بلاک‌چین ایجاد یا مینت شود. اما اگر زمانی NOT مینت شود، می‌توان آن را خرید و فروش کرد.

کسب درآمد از نات کوین واقعیت دارد؟

فعلا خیر. چرا که نات کوین هنوز توکنی ندارد که قابل معامله و خرید و فروش باشد. اگر روزی توکن نات کوین ایجاد شود، شاید بتوان گفت می‌توان از این بازی کسب درآمد کرد. فعلا می‌توان نات کوین را یک بازی ساده کلیکی تلگرامی به شمار آورد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

18

نظر مخاطبان (0)