0

3

۸ میلیون دلار ارز دیجیتال و NFT به طرز مرموزی از بین رفته اند!

این هفته، کاربری به نام «nd4.eth» با سوزاندن حدود ۸ میلیون دلار توکن غیرمثلی (NFT) و ارز دیجیتال، تمام توجه‌ها را به خودش جلب کرده است. NFTهایی که این کاربر سوزانده است، چند مورد از بزرگ‌ترین NFTهای مجموعه‌های بزرگ دنیا بوده اند. این شخص همچنان توضیحی درباره اقدام خود اعلام نکرده است که باعث شده جوامع NFT و کریپتوکارنسی، متعجب بمانند!

۸ میلیون دلار ارز دیجیتال و NFT به طرز مرموزی از بین رفته اند!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

والت «nd4.eth» ابتدا دارایی‌هایی به ارزش ۴.۵ میلیون دلار را سوزاند؛ برای این کار هم هیچ توضیحی ارائه نکرد! در ادامه و چند روز بعد، او مقداری ارز «GMX» و «GNS» و چند NFT گران‌قیمت، به ارزش مجموعا ۳.۳ میلیون دلار را هم سوزانده.

ان‌اف‌تی‌هایی که در این بین به نابودی پیوستند، از مجموعه‌های «BAYC» و «MAYC» بودند. همچنین «کریپتوپانک #5237» هم جزء این NFTها بوده است.  با نگاهی به کف قیمت این کالکشن‌ها می‌توان فهمید که ارزش آن‌ها، به حداقل ۲۲۵٬۰۰۰ دلار می‌رسیده است.

ارز دیجیتال

اما نکته عجیب ماجرا اینجاست که این انتقال‌ها و فروش‌ها، معمولی نبوده اند و به یک والت مرده ارسال شده اند. والتی که هیچکس به آن دسترسی ندارد و بنا براین، هیچکس هم قادر به بازگردانی این دارایی‌ها نیست! هویت فرد انتقال‌دهنده یا «nd4.eth» و والت‌های مقصد، همچنان مشخص نیستند.

در بیشتر مواقع و در موادر مشابه، هدف از چنین اقداماتی افزایش کمیابی پروژه‌های NFT و بالابردن قیمت آن‌هاست. در این مورد اما همچنان از قصد و قرض فرد انتقال‌دهنده خبر نداریم!

شرکت تحقیقاتی «Arkham Intelligence» در توییتی، به فعالیت‌های قبلی nd4.eth اشاره کرده است:

این شخص ۳.۵۹ میلیون دلار ارز دیجیتال را سوزانده است که بیشتر آن‌ها را هم برای ماه‌ها در والت خود نگهداری می‌کرده. از ژانویه سال جاری تا کنون، او حدود ۱.۸ میلیون دلار GNS، و حدود ۱ میلیون دلار توکن GMX را از «یونی‌سواپ» خریداری کرده است. اما تصمیم گرفت بدون هیچ توضیحی، ‌آن‌ها را بسوزاند!

این کاربر مقداری توکن APE هم داشته که آن را هم به آدرس سوزانده‌شده منتقل کرده است. او حتی آدرس ENS خود یعنی «nd4.eth» را هم سوزانده است! به هر حال این اقدام بسیار عجیب و تامل برانگیز است. چرا که این فرد به هیچ وجه تازه‌کار نبوده و فرضیه اشتباه کردن او کاملا رد می‌شود. این والت سابقه معاملات ۲۵ میلیون دلاری در یونی سواپ و ۲۰ میلیون دلاری در بایننس را دارد!

به هر حال باید منتظر اقدام بعدی او و شاید درز اطلاعات بیشتر باشیم تا ببینیم هدفش از این اقدامات چه بوده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)