0

0

بایدن، جمهوری خواهان را به خاطر دفاع از سرمایه‌گذاران ثروتمند کریپتویی سرزنش کرد!

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، در هفته‌های اخیر چندین بار درباره بازار کریپتو اظهار نظر کرده است. اخیرا نیز از جمهوریخوان خواسته تا از سرمایه گذاران بازار کریپتو حمایت نکنند!

ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در توییتی که در ۹ می منتشر شد اظهار داشت که قانونگذاران جمهوری‌خواه از سرمایه‌گذاران ثروتمند ارزهای دیجیتال دفاع می‌کنند. او گفت که جمهوری‌خواهان از حذف خلأهای قانونی مالیاتی برای سرمایه‌گذاران کریپتو حمایت نمی‌کنند.

ارز دیجیتال

رئیس جمهور آمریکا در این توییت درباره کاهش بودجه صحبت کرد که موضوع اصلی بحث در واشنگتن است. وی اشاره کرد که جمهوری خواهان به جای پرداختن به خلأهای قانونی موجود برای فرار مالیاتی سرمایه‌گذاران کریپتو بر ایمنی مواد غذایی تمرکز کرده‌اند.

بایدن در مورد آرزوهای دولتش برای از بین بردن «راه‌های فرار مالیاتی که به سرمایه‌گذاران ثروتمند کریپتو کمک می‌کند» صحبت کرد که بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار است. او این مسأله را با این واقعیت مقایسه کرد که جمهوری خواهان معتقدند کنگره باید بازرسی‌های ایمنی مواد غذایی را کاهش دهد که بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار است.

این چندمین باری که بایدن و مقاماتش بازار ارزهای دیجیتال را مورد هدف قرار داده‌اند که به نظر آن‌ها نیاز به کنترل دارد. دولت بایدن اخیراً با استخراج کریپتو مخالفت کرده و اعلام کرده است که به محیط زیست آسیب می‌رساند.

مواضع کنونی دولت ایالات متحده عموماً جامعه کریپتو را ناراحت کرده است. آن‌ها معتقدند که تغییرات پیشنهادی ناعادلانه است. جای تعجب نیست که این توییت بحث داغی را در شبکه‌های اجتماعی کریپتو ایجاد کرده است.

انتقاد جامعه کریپتو از توییت بایدن

چندین عضو برجسته جامعه کریپتو از این توییت انتقاد کرده‌اند. FatMan تحلیلگر صنعت کریپتو اظهار داشت که بازار ارزهای دیجیتال هم بسیار کوچکتر است و هم به شدت سقوط می‌کند. او همچنین به سود رو به رشد شرکت‌ها به میزان ۱۱.۸ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد. دیوید لوانت (David Lawant)، رئیس تحقیقات FalconX به این واقعیت اشاره کرد که تنها ۱۷ درصد از بزرگسالان ایالات متحده در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

کاربران در توییتر پرسیده‌اند که این خلأهای مالیاتی چه هستند و اظهار داشتند همان کسانی که از سیستم‌های مالی قدیمی رنج می‌بردند اکنون روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد‌ه‌اند. پیر روچارد (Pierre Rochard)، معاون تحقیقات Riot Platforms نیز در مورد استانداردهای بازرسی ایمنی مواد غذایی ابراز تردید کرد.

دولت بایدن خواستار اخذ ۳۰ درصد مالیات بر استخراج کریپتو شد

بایدن در اوایل این ماه برای لایحه «DAME TAX»، یک طرح مالیاتی که به طور خاص استخراج‌کنندگان کریپتو را هدف قرار می‌دهد، تیتر خبرها شد. بر اساس این لایحه، برای مقابله با اثرات زیست محیطی، استخراج ارزهای دیجیتال ۳۰ درصد مشمول مالیات خواهد شد.

همچنین، کاخ سفید در گزارش اقتصادی خود در سال ۲۰۲۳ به این موضوع اشاره کرد که دارایی‌های رمزنگاری «هیچ ارزش بنیادی» ندارند. در این گزارش آمده است که کریپتو به عنوان یک وسیله مبادله مؤثر در برابر دلار آمریکا عمل نمی‌کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)