0

0

ماینرهای بیت کوین تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ هزینه تولید بیت کوین بسیار بالاتر از ارزش بازار آن است!

ماینرهای بیت کوین (BTC) به دنبال افزایش سختی اخیر در ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) ۲۰۲۲ و کاهش بیشتر ارزش دارایی این ارز دیجیتال در برابر دلار آمریکا پس از سقوط صرافی FTX، با فشار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آمارهای ثبت شده در آخر هفته گذشته نشان می‌دهد که میانگین هزینه تولید بیت کوین بسیار بالاتر از ارزش دلاری ثبت شده این رمزارز در مبادلات بازار نقدی بوده است.

هزینه تولید بیت کوین بسیار بالاتر از ارزش بازار آن است
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

روز یکشنبه سایت Bitcoin.com  از افزایش ۰.۵۱ درصدی سختی استخراج بیت کوین در ارتفاع بلوک ۷۶۴،۰۶۴ گزارش داد و این افزایش، سختی را به بالاترین حد خود در ۳۶.۹۵ تریلیون رساند. پس از این تغییر در سختی استخراج، داده‌ها نشان می‌دهد که هش ریت کلی جهانی نیز از ۳۱۷ اگزا هش در ثانیه (EH/s) به مقدار EH/s ۲۳۳ کاهش یافته است.

طبق سوابق سایت coinwarz.com، هش ریت در حال حاضر در امتداد مقدار EH/s ۲۵۰.۵۹ در حال حرکت است. در همین حین نیز ارزش فیات بیت کوین پس از سقوط صرافی FTX و درخواست حمایت از ورشکستگی، بسیار کاهش یافته است.

آمارهای منتشر شده در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که هزینه تولید بیت کوین بسیار بالاتر از ارزش فعلی دلاری آن در بازار است. معیارهای ثبت شده توسط macromicro.me نشان می‌دهد که میانگین هزینه استخراج بیت کوین (BTC)، امروز ۱۹،۶۶۲ دلار است، در حالی که ارزش دلاری اسمی BTC در هر واحد ۱۶،۱۲۰ دلار ثبت شده است.

استخراج بیت کوین چیست؟ بیت کوین چگونه تولید می‌شود؟

منبع آمار Macromicro.me در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲

آمار به دست آمده از سایت macromicro.me نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در مقایسه با هزینه تولید آن از تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) ۲۰۲۲ کمتر بوده است. با مشاهده‌ی اطلاعات به دست آمده از این سایت می‌توان دریافت که پورتال وب آن‌ها از داده‌های جمع آوری شده از دانشگاه کمبریج برای پیدا کردن میانگین هزینه‌های استخراج بیت کوین استفاده می‌کند.

در توضیحات وب سایت macromicro.me آمده است که:

زمانی که هزینه‌های استخراج کمتر از ارزش بازار بیت کوین باشد، ماینرهای بیشتری به استخراج این رمزارز خواهند پرداخت. زمانی که هزینه‌های ماینینگ بیشتر از درآمد ماینرها باشد، تعداد ماینرهای فعال کاهش می‌یابد.

منبع آمار Braiins.com در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۲

علاوه بر معیارهای نمایش داده شده در سایت macromicro.me، نمودار قیمت هش Glassnode نشان می‌دهد که قیمت هش در پایین‌ترین حد تاریخی خود قرار دارد. در توضیحات Glassnode اشاره شده که این نمودار یک معیار برای تخمین درآمد روزانه ماینرها، نسبت به سهم تخمینی آنها در قدرت هش شبکه را نشان می‌دهد.

هش ریت بیت کوین چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

تجزیه و تحلیل بر اساس داده‌های سایت braiins.com همچنین نشان می‌دهد که مقدار فعلی هش بیت کوین حتی کمتر از چیزی است که نشان داده شده است. مشابه آمارهای macromicro.me، معیارهای سایت braiins.com نیز بیان‌گر این است که این تغییر در حدود ۶ اکتبر (۱۴ مهر) ۲۰۲۲ رخ داده است. اگر قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا نکند و حتی پایین‌تر بیاید، تعدادی زیادی از پروژه‌های استخراج بیت کوین (BTC) به فعالیت خود خاتمه خواهند داد و از صنعت ماینینگ خارج می‌شوند. البته هم اکنون نیز این اتفاق برای برخی از آن‌ها افتاده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)