0

1

بیت کوین ۳۵ هزار دلاری؛ زمستان کریپتو به سر آمد؟

وقتی بیتکوین (BTC) روز دوشنبه به بالای ۳۱ هزار دلار رسید، این اتفاق برای ناظران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال به اندازه کافی هیجان‌انگیز بود. اما طی آخرین ساعات همین روز این ارز دیجیتال به سطوح جدیدی دست یافت که از مه ۲۰۲۲ مشاهده نشده بود.

افزایش قیمت بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در اواخر روز گذشته، بیت کوین تنها در عرض چند دقیقه به 32000 دلار، سپس 33000 دلار، 34000 دلار و در نهایت به 35000 دلار رسید.

رمزارز اصلی بازار کریپتو اخیراً به سطوحی بازگشته که آخرین بار در ماه مه ۲۰۲۲ قبل از سقوط شبکهٔ ترا لونا، تری کپیتال اروز، جنسیس و FTX مشاهده شده بود؛ جاییکه قیمت این ارز دیجیتال به ۱۵ هزار دلار نزدیک شد و بقای این صنعت را زیر سوال برد.

اما اکنون این وضعیت به طور قابل‌توجهی بهبود یافته که دلیل آن نیز عمدتاً چشم‌اندازهایی است که صندوق‌های ETF بیت‌کوین ارائه می‌کنند؛ صندوق‌هایی که به نظر مروجین خرید بیت‌کوین را به‌طور چشمگیری آسان‌تر و تعداد سرمایه‌گذاران بالقوه را افزایش می‌دهد.

خرید ارز دیجیتال

شرکت گری اسکیل (Grayscale) در حال حاضر بزرگترین محصول بیتکوین معامله‌ شده در بورس را که از نوع تراست است اجرا می کند، اما صندوق تراست کاستی‌هایی دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست این شرکت را برای تبدیل این محصول به یک ETF جذاب‌تر رد کرد، اما دادگاه اخیراً این رد درخواست را محکوم کرد و گفت SEC حق درخواست تجدیدنظر در حکم را ندارد، و این احتمال را افزایش داد که گری اسکیل بتواند ETF بیتکوین خود را راه‌اندازی کند.

بلک راک (BlackRock)، بزرگترین کمپانی مدیریت دارایی جهان نیز چشم‌انداز بیتکوین را بالا برده و مانند سایر شرکت‌های مالی، برنامه ETF بیتکوین خود را در SEC دارد. لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک راک اخیراً به فاکس بیزینس گفت: «مشتریان‌ ما در سراسر جهان از نیازشان به ارزهای دیجیتال می‌گویند».

فینک در طول مصاحبه، کریپتو را در دسته جداگانه‌ای قرار داد که مانند اوراق خزانه ایالات متحده و طلا، دارایی دیگری برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود. او به فاکس بیزینس گفت: «من معتقدم کریپتو نقش دارایی ایمن را در طول رکود اقتصادی بازی خواهد کرد».

ای تی اف بلک راک به‌تازگی در و‌بسایت Depository Trust & Clearing Corp نمایش داده شده است؛ ابزاری کلیدی در بازار ایالات متحده که تمام معاملات اوراق بهادار را پردازش می‌کند. در این صفحهٔ کسل‌کننده اوراق بهادار واجد شرایط با یک شماره شناسه منحصربه‌فرد به نام CUSIP نشان داده می‌شوند، چیزی که همه انواع سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌ها نیز آن را دارند. نمایشETF بلک راک در این صفحه به معنای تأیید مجوز راه‌اندازی آن نیست، اما این واقعیت که بلک راک در فراهم‌سازی مقدمات ETF خود تا این حد پیش رفته است قطعاً نشانه خوبی است.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، در پلتفرم اجتماعی X نوشت: «همه این کارها بخشی از فرآیند عرضه ETF به بازار است».

طبق گزارش CoinGlass، در ساعات انتهایی روز دوشنبه افزایش سریع قیمت بیت کوین منجر به نقد شدن 167 میلیون دلار در موقعیت‌های مشتقه شد که مجموع عدد روزانه آن را به 344 میلیون دلار رساند. شاخص بهره باز (Open interest)، معیاری که ارزش احتمالی تمام موقعیت‌های اشتقاقی را ثبت می‌کند، نتوانست با رشد بیتکوین همگام شود و در نتیجه فرآیند نقدسازی، متوقف شدن پوزیشن‌های شورت و کسب سود پوزیشن‌های لانگ، از رقم بالای ۱۰.۵ میلیارد دلار به ۹.۴ میلیارد دلار سقوط کرد.

منبع: کوین دسک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)