0

1

دامیننس بیت کوین به بالاترین میزان خود در دو سال اخیر رسیده است

بر اساس داده‌های سایت تحلیل آنچینی TradingView، ارزش بازار بیت کوین (BTC) در حال حاضر از مجموع ارزش بازار سایر ارزهای دیجیتال پیشی گرفته است. این در حالی است که اکثر آلت‌کوین‌های بازار با مارکت کپ بزرگتر در طی روز زیان‌های جزئی را شاهد بوده‌اند.

دامیننس بیت کوین به ۵۰ درصد رسید
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

بیت کوین هفتهٔ گذشته شروع نسبتاً ضعیفی داشت و در حدود ۲۶۰۰۰ دلار معامله شد. همه نگاه‌ها معطوف به انتشار داده‌های CPI و نشست بعدی FOMC فدرال رزرو بود که قرار بود هر دو در این هفته اعلام و برگزار شوند.

خرید ارز دیجیتال

اگرچه CPI اعلام‌شده نشان‌دهندهٔ کاهش تورم بود، اما تأثیر چندانی بر حرکت قیمت بیت کوین (BTC) نداشت. روز پنجشنبه همانطور که پیش‌بینی می‌شد فدرال رزرو تصمیم گرفت استراتژی پولی خود را برای افزایش نرخ بهره متوقف کند.

دامیننس بیت کوین آخرین بار در ژوئن ۲۰۲۲ به ۵۰ درصد نزدیک شد؛ زمانی که کل بازار کریپتو به دلیل افزایش مداوم تورم در ایالات متحده سقوط کرد و باعث شد فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تشدید کند.

جالب اینجاست که تسلط بیت کوین بر بازار از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲ تا کنون بیش از ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است که بیشتر به دلیل سرمایه‌گذارانی است که در پی ورشکستگی صرافی FTX و افزایش نظارت دولتی بر دارایی‌های رمزنگاری‌شده در ایالات متحده به دنبال ذخیر‌ه‌گاهی امن بوده‌اند.

در حال حاضر با کاهش قابل‌توجه قیمت بیت کوین، ارزهایی مانند اتر (ETH) حتی با سرعت بیشتری سقوط کرده‌اند و ارزش جفت معاملاتی ETH/BTC با نسبت ۰.۰۵ افت کرده است.

ارزش بازار بیت کوین اکنون کمی بیش از ۵۲۰ میلیارد دلار است، اما دامیننس آن بر آلتکوین‌ها بیش از ۵۰ درصد شده است که بیشترین میزان به ثبت رسیده برای آن در دو سال اخیر است.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۲۷۰۰۰ دلار در حال معامله شدن است.

خرید بیت کوین

منبع: کوین کو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)