0

0

گلسنود: نهنگ‌های بیتکوین و اتریوم رفتاری متفاوت دارند

با توجه به داده‌های گلسنود (Glassnode)، در حالیکه نهنگ‌های بیتکوین (BTC) در حال انباشت این رمزارز هستند، نهنگ‌های اتریوم (ETH) در حال فروش اترهای خود هستند. جریان چیست؟

مقایسه رفتار نهنگ های بیتکوین و اتریوم توسط گلسنود
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در این هفته، ناظران متوجه تضاد شدید بین دارندگان بزرگ دو ارز دیجیتال برتر بازار شدند که احساسات ظاهراً متناقضی را در بین نهنگ‌های بیت‌کوین و اتریوم به نمایش گذاشته است. طبق داده‌های آنچینی گلسنود، تعداد نهنگ‌های اتریومی که هزار اتریوم به بالا دارند (با ارزش تقریبی 1.5 میلیون دلار)، از سال 2020 روند نزولی شدیدی داشته و 20 میلیون دلار ETH توسط آنها به فروش رفته است.

از سوی دیگر، نهنگ های بیت کوین بی سر و صدا در حال انباشت این ارز دیجیتال هستند. تعداد کسانی که هزار بیتکوین به بالا دارند (تقریباً 26.9 میلیون دلار) در مدت زمان مشابه عمدتاً ثابت مانده است، البته با چند افت شدید؛ شاید به دلیل سقوط FTX یا کسب سود پس از یک دوره صعودی موفق در سال ۲۰۲۱ بوده است.

ارز دیجیتال

نابرابری آشکار در فعالیت نهنگ‌ها منجر به اظهار نظرهای بسیاری شده که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌ است. چهره‌های برجسته در سمت بیت‌کوین نیز از این فرصت برای انتقاد از همتایان جامعه اتریوم خود استفاده کردند.

استیون لوبکا (Steven Lubka)، رئیس خدمات مشتریان خصوصی خدمات مالی بیت کوین Swan، گفت که شرکت او تعداد زیادی از افراد با خالص دارایی بالا (HNWI) را دیده که به دنبال فروش ETH خود برای خرید BTC هستند. او بیش از همه به نگرانی‌های حقوقی پیرامون این صنعت اشاره کرد.

او گفت: «اتریوم تحت فشار نظارتی است، در حالیکه بیتکوین این چنین نیست».

نظر او مشابه نظر جسی شریدر (Jesse Shrader)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Amboss؛ شرکت تجزیه و تحلیل داده برای شبکه لایتنینگ است.

شریدر اظهار کرد: «بیت کوین عملکرد ساده‌‌ای دارد به عبارتی پول بهتری است. از سوی دیگر، اتریوم اگرچه پیچیدگی‌های بسیار جذابی ارائه می‌کند، اما خطر از دست دادن طرح در قراردادهای هوشمند و تغییرات هارد فورکی مهم را دارد».

اما نمی‌توان تنها به داده‌های Glassnode و نتایج به دست آمده تکیه کرد.

کونال گوئل (Kunal Goel)، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی مساری (Messari) می‌پرسد: «آیا نمودار استیکینگ به درستی تنظیم می‌شود؟» او توضیح می‌دهد: «نقل و انتقالات به یک قرارداد استیکینگ ممکن است مانند فروش آنچینی به نظر برسد اما در واقع اصلاً فروشی صورت نمی‌گیرد».

در حال حاضر، استیکینگ در شبکه اتریوم به کاربرانی نیاز دارد که ۳۲ اتر را در یک قرارداد هوشمند قفل کنند (یا وثیقه بگذارند) تا به این بلاک چین در تأیید تراکنش‌ها کمک کنند. به نظر می‌رسد این موضوع باعث کاهش ادعاشده در دارایی‌ها توسط نهادهای بزرگ می‌شود.

گوئل اضافه کرد اگرچه تفاوت زیاد در مقادیر دلار بین هولدرهای بزرگ، آنها را از مقایسه هم محروم نمی‌کند، اما «داده‌ها باید درست باشند».

آندره دراگوش (André Dragosch)، رئیس تحقیقات Deutsche Digital Assets (DDA) همین نظرات گوئل را تکرار کرد و خاطرنشان کرد که درصد عرضه ETH در قراردادهای هوشمند «به طور متوازن» در حال افزایش است.

او در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد گلسنود اتری را که در قراردادهای هوشمند به معیار عرضه نهنگ مذکور قبلی مرتبط است، در نظر نمی‌گیرد. در واقع، درصد عرضه ETH که توسط 1% آدرس‌های برتر نگهداری می‌شود، اصلا کاهش نیافته است.

اعداد ممکن است در نگاه اول یک چیز را بیان کنند، اما واقعیت چیز دیگری است: نهنگ‌های بیت کوین و اتریوم همچنان در حال خرید این رمز ارزها هستند.

منبع: دیکریپت

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)