0

0

پیش‌بینی آینده بیت کوین در حرکت بعدی فدرال رزرو؛ سقوط یا صعود؟

پیش‌بینی آینده بیت کوین در حرکت بعدی فدرال رزرو؛ سقوط یا صعود؟
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با توجه تغییر قیمت اخیر بیت کوین (BTC)، برخی از کارشناسان مالی مانند مدیرعامل سابق BitMEX آرتور هیز (Arthur Hayes)، اکنون در مورد تأثیر بالقوه تغییر سیاست پولی فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال گمانه‌زنی می‌کنند.

آیا بیت کوین روند صعودی جدیدی را آغاز می‌کند؟

داده‌های اخیر اداره آمار مشاغل ایالات متحده نشان می‌دهد تورم که در اواسط سال ۲۰۲۲ به ۹ درصد رسیده بود، اکنون در حال کاهش به سطح موردنظر ۲ درصد است. برخی از کارشناسان بر این باورند که این روند ممکن است نشان‌دهنده تغییر سیاست پولی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو باشد که به‌طور بالقوه قصد دارد برای جلوگیری از رکود از سیاست انقباض کمی/پولی (QT) فاصله بگیرد.

منبع: U.S. Bureau of Labor Statistics

اما این برای بیت کوین به چه معناست؟ بسیاری استدلال می‌کنند که بازار کریپتو، به‌ویژه بیت کوین، مستقل از سازمان‌های واسطه‌ای چون بانک‌های مرکزی و موسسات مالی بزرگ عمل می‌کند. علاوه‌براین، قیمت بیت کوین به دلیل نقش دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی، به‌شدت به مسیر آینده نقدینگی جهانی دلار وابسته است.

رفتار اخیر بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در حال پیش‌بینی رویکردهای موردنظر فدرال رزرو هستند. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر فدرال رزرو به دنبال تغییر رویه باشد می‌توانیم شاهد افزایش قیمت بیت کوین باشیم و به طور بالقوه یک «بازار افزایشی سکولار» را از آن ببینیم.

با‌این‌حال، اگر فدرال رزرو هیچ تغییر رویکردی نداشته باشد یا از شدت سیاست‌های خود نکاهد، قیمت بیت کوین به‌طور بالقوه می‌تواند مجدداً به سطوح قبلی خود سقوط کند.

توجه به این نکته مهم است که مانند هر بازاری، بازار کریپتو نیز در معرض نوسانات و اصلاحات است. برخی به شکست شرکت‌هایی مانند Three Arrows Capita ،FTX ،Genesis و Celsius به عنوان مدرکی برای این نوسانات اشاره می‌کنند. استدلال برخی دیگر نیز این است که این شکست‌ها بخشی طبیعی از بازار بوده که خود را اصلاح و از کسب‌وکارهای ضعیف با مدل‌های تجاری معیوب پاک می‌کرده است، که در نهایت منجر به بازگشت سریع و سالم شده است.

از آنجایی که جهان همچنان به آینده سیاست‌های پولی و تأثیر بالقوه آن بر بازار ارزهای دیجیتال چشم دوخته است، یک چیز کاملاً واضح و مبرهن است؛ اینکه دنیای بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال تحول است و پتانسیل برای نوسانات و رشد همچنان بالاست.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)