0

2

کاهش موجودی بیت کوین صرافی‌ها همزمان با انباشت زیاد این رمزارز توسط نهادها

از وقتی کمپانی بلک راک (BlackRock) برای تشکیل ETF اسپات بیت کوین درخواست داده است، سرمایه‌گذاران نهادی پیوسته در حال افزودن به بیت کوین‌های خود هستند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که موجودی این ارز دیجیتال در صرافی‌ها به پایین ترین حد خود رسیده است.

کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

داده‌های ByteTree نشان می‌دهد میزان بیت‌کوین نگهداری‌شده توسط صندوق‌ها سریعاً به حدود ۸۵۰۰۰۰ بیت کوین در ماه ژوئن افزایش یافته است. مایلز داچر (Miles Deutscher)، تحلیلگر کریپتو معتقد است این رشد نشان‌دهنده «آغاز انباشت گسترده نهادی بیت کوین» است.

انباشت بیت کوین توسط سرمایه گذاران نهادی

ماه گذشته علاقه سازمان‌ها به بیت کوین با درخواست چندین مؤسسه مالی سنتی مانند BlackRock، Fidelity و دیگر مؤسسات برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) افزایش یافت. اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هنوز به راه‌اندازی این محصول BTC مجوز نداده است، اما کارشناسان صنعت کریپتو به‌سرعت از احساسات مثبت بازار ناشی از برنامه‌های ETF استقبال کردند.

خرید ارز دیجیتال

در همین راستا شرکت مایکرواستراتژی در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۲۳۳۳ واحد بیت کوین دیگر به قیمت ۳۴۷ میلیون دلار خریداری کرد که مجموع دارایی بیت کوین این شرکت را به ۱۵۲۳۳۳ بیت کوین رسانده است. این خریدها به دلیل اعتقاد راسخ مایکل سیلر به این ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد.

داده‌های گلسنود (Glassnode) نیز این افزایش علاقه به انباشت بیت کوین از سوی مؤسسات را تأیید می‌کند. تحلیل‌ها نشان می‌دهد تعداد نهنگ‌های BTC در ۷ جولای به ۱۶۸۵ نهنگ در یک ماه گذشته رسیده است.  اکثر نهنگ‌ها سازمان‌ها هستند که  مقدار قابل توجهی بیت کوین در اختیار دارند؛ معمولاً هزار واحد BTC یا ۱۰ میلیون دلار یا بیشتر از این ارز دیجیتال دارند.

نگاه سازمان‌هایی که تا پیش از این از سرمایه‌گذاری در بیت کوین تردید داشتند به طور فزاینده‌ای مثبت شده است. اظهارات اخیر لری فینک  (Larry Fink)، مدیرعامل بلک راک، این تغییر موضع را به بهترین شکل نشان می‌دهد.

فینک که مدت هاست از منتقدان بیت کوین بوده است، اخیراً در حمایت از این دارایی پرچمدار صحبت کرده است. مدیرعامل بلک راک این رمزارز را یک سرمایه‌گذاری جایگزین برای محافظت در برابر کاهش ارزش پول توصیف کرد.

به نظر وی:

بیت کوین بر اساس هیچ ارز واحدی نیست،  بنابراین می‌تواند دارایی باشد که مردم به عنوان جایگزین از آن استفاده کنند. بیت کوین در واقع دارد طلا را به روش‌های مختلف دیجیتالی می‌کند.

کاهش موجودی مبادله بیت کوین به پایین‌ترین حد ۵ ساله

در همین حال، افزایش انباشت سرمایه‌گذاران نهادی با کاهش موجودی بیت کوین درصرافی‌ها همزمان شده که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به طور فزاینده‌ای به خودحضانتی (Self-Custody) روی آورده‌اند.

داده‌های گلسنود نشان می‌دهد موجودی بیت کوین در تمام صرافی‌ها در حال حاضر ۲.۲۶میلیون است که پایین‌ترین موجودی از مارس ۲۰۱۸ است.

بیت کوین اکنون بالای سطح ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود و اخیراً به بالاترین سطح سالانه ۳۱۵۰۰ دلار نیز رسیده است. در زمان نگارش این خبر بیت کوین با قیمت ۳۰۲۷۳ دلار خرید و فروش می‌شود. 

خرید بیت کوین

منبع: بین کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)