0

2

قانون‌ گذاری بیت کوین، جادوی اقتصادی السالوادور

جادوی قانون گذاری بیت کوین بر اقتصاد السالوادور باعث شده که تا سال ۲۰۲۹، تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۰برابر شود.

پیشرفت‌های السالوادور به خاطر پذیرش و قانون گذاری بیت‌کوین و هوش مصنوعی
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کتی وود (مدیر عامل شرکت ARK Invest) پس از ملاقات با بوکله گفت: طرح های قانون گذاری بیت کوین و هوش مصنوعی در السالوادور می‌تواند تولید ناخالص داخلی را تا سال ۲۰۲۹ ده برابر افزایش دهد! عزم رئیس جمهور بوکله برای تبدیل السالوادور به واحه‌ای برای جوامع بیت کوین و هوش مصنوعی دلیلی است که من معتقدم تولید ناخالص داخلی آن می‌تواند در طول پنج سال آینده ۱۰ برابر شود.

ارز دیجیتال

ادغام بیت کوین در بازارهای سرمایه، هوش مصنوعی و سیاست‌های مالیاتی، موضوعات اصلی صحبت‌های کتی وود و بوکله بود. کتی وود پس از این دیدار السالوادور را برای قانون‌ گذاری بیت کوین و هوش مصنوعی ستایش کرد. بر اساس داده‌های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی السالوادور در سال ۲۰۲۲ به ۳۲.۴ میلیارد دلار رسید که بیش از ۳۰ درصد از زمان روی کار آمدن بوکله در ژوئن ۲۰۱۹ افزایش یافته است. اگرتولید ناخالص داخلی این کشور آمریکای مرکزی به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد، تقریباً با رومانی، جمهوری چک و شیلی برابری می‌کند!

مکس کایزر، مشاور بوکله در مورد مسائل مربوط به بیت کوین گفت: وود ما را در اعداد و ارقام راهنمایی کرد تا السالوادور بتواند تولید ناخالص داخلی خود را با افزایش۱۰ برابری تا سال ۲۰۲۹، به ۳۰۰ میلیارد دلار برساند.

از زمان اولین دوره ریاست جمهوری بوکله، السالوادور خرید و فروش بیت کوین را قانونی کرد، مالیات‌های مربوط به نوآوری‌های فناوری را حذف کرد و مالیات بر درآمد سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حواله‌ها را حذف کرد. السالوادور ۵۷۶۴ بیت کوین به ارزش ۳۹۶.۲ میلیون دلار را در خزانه‌ی خود نگهداری می‌کند. قیمت لحظه‌ای بیت کوین نسبت به میانگین قیمت خید السالوادور ۵۶.۸% رشد داشته است.

بر اساس نظرسنجی ژانویه توسط دانشگاه آمریکای مرکزی خوزه سیمیون کاناس در سال ۲۰۲۳، تنها ۱۲ درصد از جمعیت محلی این منطقه از پرداخت رمزارزی استفاده می‌کنند. به این معنی که حداقل یک بار از بیت کوین برای پرداخت کالاها و خدمات استفاده کردند. این آمار نسبت به سال ۲۰۲۲ کمتر است. روند صعودی قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۳، موج جدیدی از پذیرش را در ماه‌های اخیر آغاز کرد. این موج توسط شرکت‌هایی مانند والمارت، استارباکس و دومینوس آغاز شدند.

سیاست‌های کشور السالوادور می‌تواند سرلوحه تصمیمات سایر سیاست‌مداران قرار بگیرد. این مساله تا حد زیادی به پذیرش و قانون‌ گذاری بیت کوین و حوزه‌ی کریپتو کارنسی کمک خواهد کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)