0

0

کاهش قیمت شدید هش ماینر بیت کوین؛ آیا این مسأله بر قیمت بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت؟

گلس‌نود (GlassNODE) گزارش داد که قیمت هش (Hash) ماینر بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است. این عدد در حال حاضر ۵۸.۳ هزار دلار به ازای هر اگزا هش (Exahassh) در روز است.

کاهش قیمت هش ماینر بیت کوین
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بازار جهانی دارایی‌های دیجیتال اکنون با اثرات سوء ثانویه سقوط گسترده صرافی FTX دست و پنجه نرم می‌کند. طبق گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تنها در عرض چند روز از بازار ناپدید شده است. با این حال امواج شوک آن اکنون به ماینرهای بیت کوین نیز رسیده است.

ماینرهای بیت کوین در حال کاهش هستند

به گزارش سایت گلس‌نود، قیمت هش ماینر بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است و در حال حاضر ۵۸.۳ هزار دلار به ازای هر اگزا هش (Exahassh) در روز است. قیمت BTC بیش از ۷۶ درصد از اوج خود کاهش یافته است. این کاهش قیمت بیت کوین صنعت ماینینگ را تحت فشار زیادی قرار داده است.

هش ریت بیت کوین چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

اخبار سقوط صرافی FTX که هفته گذشته منتشر شد، ماینرهای بیت کوین را ترغیب کرد که بیت کوین اضافی خود را در بازار توزیع کنند. طبق داده‌ها ماینرها ۸.۲۵ هزار بیت کوین اضافی را برای حفظ ترازنامه خود جابه‌جا کرده‌اند. اکنون خزانه ماینرها حدود ۷۸ هزار بیت کوین را در خود جای داده است. با این حال آن‌ها تمام بیت کوین‌های سال ۲۰۲۲ خود را توزیع کرده‌اند و امسال در تعداد بیت کوین ذخیره‌ این ماینر‌ها تغییری ایجاد نشده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین آن را با نرخ بسیار بالای ۱۳۵ درصد از کوین‌های صادر شده روزانه، خرج می‌کنند. این نشان می‌دهد که ماینرها در مجموع همه ۹۰۰ بیت کوین تازه ضرب‌شده را توزیع می‌کنند. در همین حال آن‌ها همچنین هر روز ۳۱۵ بیت کوین دیگر را نیز از خزانه‌های خود توزیع می‌کنند.

قیمت بیت کوین ۱۳٪ کاهش یافت

قیمت بیت کوین در ۳۰ روز گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است. بیت کوین در زمان انتشار این خبر با میانگین قیمت ۱۶۷۶۵.۱۷ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار آن نیز به ۳۲۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

طبق گزارش گلس‌نود، ماینرها مجبور شده‌اند در هفته گذشته حدود ۹.۵ درصد از موجودی خزانه‌های خود را نقد کنند. آنها ۷.۷ هزار بیت کوین خرج کرده‌اند. این به عنوان شدیدترین کاهش ماهانه ذخیره بیت کوین ماینرها از سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. این مسئله ماهیت ناپایدار ماینرهای بیت کوین را نشان می‌دهد.

پیش از این نیز در گزارشات آمده بود که سرمایه‌گذاران سازمانی در بحبوحه بحران صرافی  FTX، در حال فروش بیت کوین‌های خود هستند. با این حال Grayscale Bitcoin Trust Fund (GBTC) بزرگترین صندوق ارزهای دیجیتال جهان، تحت پریمیوم منفی (Negative Premium) ۴۰ درصد معامله می‌شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)