0

1

بالاترین حجم معاملات اوردینال‌ها در ۶ ماه گذشته، با افزایش محبوبیت توکن ORDI

روز گذشته، بازار اوردینال‌های بیت کوین به دلیل لیست شدن توکن ORDI در بایننس، بسیار داغ شده بود. ORDI توکن جدید BRC-20 و بر بستر شبکه بیت کوین است که به تازگی با لیت شدن در بایننس، با رشد بسیار خوبی مواجه شده.

بالاترین حجم معاملات اوردینال‌ها در ۶ ماه گذشته، با افزایش محبوبیت توکن ORDI
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

چهارشنبه، حجم معاملات اوردینال‌های بیت کوین به بیشترین مقدار خود در ۶ ماه قبل رسید. این مقدار در روز گذشته (۸ نوامبر) از مرز ۱۵ میلیون دلار عبور و رکورد جدیدی را ثبت کرد. اطلاعات مربوط به تراکنش‌های اوردنیال بیت کوین در این داشبورد از وبسایت «Dune» قابل مشاهده است.

«اوردینالز Ordinals» پروتکلی‌ست که در ابتدای سال جاری میلادی راه‌اندازی شد. کاری که این پروتکل می‌تواند انجام دهد، تولید دارایی‌هایی شبیه به توکن‌های غیرمثلی (NFT) روی شبکه بیت‌کوین است. با استفاده از اوردینالز می‌توان اطلاعات خاصی را به هر ساتوشی (۱ صد میلیونم بیت کوین) متصل کرد. این اطلاعات می‌تواند تصویر، هنرهای مولد، متن و یا هر چیز دیگری باشد.

روز گذشته حجم معاملات اوردینال‌ها در شبکه بیت کوین به حدود ۱۶ میلیون دلار رسید. حدود ۷۰٪ از این مقدار، در مارکت‌پلیس «او کی ایکس OKX» معامله شده است.

تصویر بالا یکی از بخش‌های داشبورد Dune را نشان می‌دهد که مربوط به حجم معاملات است. البته در این داشبورد اطلاعات مربوط به معاملات در بایننس قرار داده نشده. در ماه مه، این صرافی بزرگ پشتیبانی خود را از معاملات برخی از اوردینال‌های تصویری اعلام کرده بود. اما روز سه‌شنبه بود که بایننس پشتیبانی خود از توکن‌های BRC-20 «اوردی ORDI» را اعلام کرد. همان روز، حجم معاملات اوردنیال‌های بیت کوین افزایش چشمگیری پیدا کرد.

دلایل رشد توکن ORDI

روزی که ORDI در صرافی بایننس لیست شد، در ابتدا با قیمت حدودا ۵ دلاری معامله می‌شد. پس از گذشت تنها ۳ روز، ارزش این دارایی به حدود ۱۵ دلار رسیده است (حدود ۳ برابر)! در ۲۴ ساعت گذشته از زمان تالیف این خبر، ارزش ORDIهای تریدشده در تمام صرافی‌ها، به حدود ۱۸۵ میلیون دلار می‌رسد.

«Domo»، شخصی‌ست که این داشبورد را در Dune طراحی کرده است. خود او کسی‌ست که اولین توکن BRC-20 یا همان ORDI را روی بیت کوین لانچ کرد. استاندارد توکن‌های BRC-20، الهام‌گرفته‌شده از توکن‌های ERC-20 شبکه اتریوم است. استانداردی که می‌توان به وسیله آن، توکن‌های دیگری مثل تتر روی شبکه اتریوم، روی بیت کوین هم ایجاد کرد.

یکی دیگر از دلایل رشد توکن ORDI، رشد کلی بازار NFT نیز می‌تواند باشد. به دنبال اپیزودی از انیمیشن «سیمپسون‌ها» و دلایل دیگری، مارکت NFT در روزهای اخیر توانست با رشد خوبی مواجه شود.

در ماه مه، با افزایش استفاده از اوردنیالزها، کارمزدهای شبکه بیت کوین هم افزایش پیدا کرد و به حدود ۲۵ دلار برای تراکنش‌های پراهمیت رسید. این موضوع داشت باعث نگرانی برخی از بیت‌کوینرها می‌شد، که در ادامه کارمزدها در این شبکه کاهش پیدا کرد و به ۵ دلار رسید.

برخی از شرکت‌ها و شخصیت‌های بزرگ دنیای NFT سعی کردند از اوردینالز برای فروش هنرشان استفاده کنند. شرکت‌هایی مثل «یوگا لبز Yuga Labs»، سازنده مجموعه بزرگ «Bored Ape Yacht Club»، که البته این کار را هم کرد. منتهی در ادامه و با رشد فزاینده توکن‌های BRC-20، هنر و آرت‌های شبکه بیت کوین با استقبال کمتری مواجه شدند. حالا هم که با اقدام بایننس، انتظار می‌رود این استقبال بیشتر از این‌ها هم بشود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)