0

0

چرا قیمت بیت کوین ناگهان به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد؟

قیمت بیت کوین (BTC) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته است. ارزش این رمزارز به‌طور ناگهانی بار دیگر به زیر سطح روانی مهم ۲۰ هزار دلار سقوط کرد.

چرا قیمت بیت کوین (BTC) ناگهان به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در پی این افت قیمت، ارزش بزرگترین ارز دیجیتال جهان در صرافی Bitstamp در ساعت ۴:۲۰ UTC به کمترین میزان خود یعنی ۱۹۵۵۹ دلار رسید.

بر اساس پلتفرم  Coinglass که ارائه‌کننده داده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است، تنها در یک ساعت گذشته ۱۱۲.۸۳ میلیون دلار ارز دیجیتال نقد شده است. پوزیشن‌های بلند مدت، ۹۴.۹۴ درصد از پوزیشن‌های حذف‌شده را تشکیل می‌دهند.

این کاهش قیمت اخیر احتمالاً نتیجه سرایت عدم قطعیت در وضعیت آینده صرافی FTX غول فضای کریپتو کارنسی در پرتو اختلافات اخیر پیش‌آمده بین این صرافی و صرافی بایننس به بازار داریی‌های دیجیتال است.

خرید و فروش رمز ارزها

ارزش توکن بومی صرافی اف تی ایکس (FTT) به‌طور‌ناگهانی در یک ساعت ۱۴ درصد سقوط کرد. قیمت توکن این صرافی هم اکنون نسبت به روز گذشته ۲۵.۶۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی بلاک چین PeckShield، ۲۸۴ میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی FTX توسط یک نهنگ خارج شده است.

همانطور که از گزارش‌ها می‌توان دریافت، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل صرافی بایننس، با اعلام اینکه این شرکت تصمیم گرفته است تمام توکن‌های FTT خود را بفروشد، بازار را شوکه کرد. این در حالی رخ داد که شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت Alameda Research، که یک شرکت نزدیک به صرافی  FTX است با مشکلات مالی مواجه شده، رخ داد.

با این حال مدیر عامل صرافی FTX سم بنکمن فرید (Sam Bankman Fried) در تلاش برای پنهان کردن شایعات نادرست گفت که دارایی‌های شرکتش وضعیت خوبی دارد. در همین حین نیز چانگ پنگ ژائو مدیر عامل بایننس، توضیح داد که او در تلاش برای مبارزه با صرافی FTX نیست.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)