0

3

سقف جدید بیت کوین از دید اوراق قرضه آمریکا

در روزهای گذشته بیت کوین با رشد قیمت و رسیدن به ۴۴ هزار دلار به نهمین دارایی ارزشمند تبدیل شد. این رشد همچنین باعث شد که قیمت بیت کوین نسبت به شاخص TLT به سقف قبلی خود برسد.

جمال نوری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

قیمت بیت کوین نسبت به شاخص TLT به سقف قبلی خود رسیده است. اکنون بهتر است قبل از شروع این بررسی کمی در مورد TLT توضیح دهیم.

شاخص TLT چیست؟

شاخص TLT به معنای “iShares 20+ Year Treasury Bond ETF” است. یک شاخص تجاری است که توسط شرکت iShares، یک بخش از BlackRock، ارائه می‌شود. شاخص TLT به اختصار نمایانگر عملکرد یک صندوق معاملاتی قابل معامله در بورس (ETF) است که در تمامی سرمایه‌گذاری‌های خود در اوراق قرضه دولتی ایالات متحده با مدت معامله بلندتر از ۲۰ سال سرمایه‌گذاری می‌کند. به عبارت دیگر، این ETF در اوراق قرضه دولتی آمریکا با مدت انقضای طولانی‌تر سرمایه‌گذاری می‌کند و تغییرات در این شاخص بازتاب اوراق قرضه با طول عمر بیش از ۲۰ سال است.

خرید ارز دیجیتال

شاخص TLT یکی از ابزارهای مورد استفاده بسیاری از سرمایه‌گذاران برای نظارت بر عملکرد بازار اوراق قرضه دولتی آمریکا و تعیین جهت تغییرات بهره‌وری این اوراق است.

بررسی بیت کوین و شاخص TLT

نمودار BTCUSD/TLT

بررسی عمیق‌تر رابطه بین بیت‌کوین و TLT روند جالبی را نشان می‌دهد. هنگامی که تعداد واحدهای TLT مورد نیاز برای خرید یک بیت کوین را در نظر میگیریم، این رقم به ۴۶۷ می رسیم که سطحی است که قبلا این نمودار به آن واکنش نشان داده است.

جالب اینجاست که در آن دوره ها، بیت کوین به ترتیب با ارزش های بالاتری معادل ۵۷ هزار دلار و ۶۹ هزار دلار معامله می شد. این نشان می‌دهد که در حال حاضر، واحدهای TLT بیشتری برای به دست آوردن همان مقدار بیت‌کوین نیاز است، که نشان از عملکرد بهتر بیت کوین دارد. این موضوع می‌تواند بر این مسئله دلالت کند که احتمالا خرید BTC نسبت به سایر شاخص‌ها سود بیشتری خواهد داشت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)