0

0

گلس نود: نهنگ‌های بیت‌کوین الگویی را که در هاوینگ‌های قبلی حفظ شده بود شکستند!

داده‌های آنچینی گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت‌کوین اخیراً از الگویی که در هاوینگ‌های قبلی به همان صورت پیش می‌رفت، پیروی نکرده‌اند.

نهنگ‌ های بیت کوین الگوی حفظ شده در چرخه های قبلی را شکستند
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق تجزیه و تحلیل داده‌های آنچینی، چرخه فعلی شبکه بیت کوین انحراف جالبی را از روندی که در چند چرخهٔ اخیر رعایت می‌شد، نشان داده است.

خرید ارز دیجیتال

در اینجا منظور از چرخه‌ یا «دوره/ایپاک‌» برای این ارز دیجیتال همان رویداد «هاوینگ» است. هاوینگ‌ رویداد دوره‌ای یک بلاک چین است که به طور دائم پاداش‌های بلاکی را که استخراج‌کنندگان برای حل بلاک‌ها دریافت می‌کنند به نصف کاهش می‌دهد.

این رویداد هر بار که ۲۱۰۰۰۰ بلاک در شبکه استخراج می‌شود یا تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. دلیل اینکه چنین رخدادهایی به عنوان نقطه شروع و پایان برای چرخه‌های بیت کوین انتخاب می‌شوند این است که تأثیر عمیقی بر اقتصاد بازار دارند، زیرا در اثر آنها نرخ تولید بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد. وقتی از میزان عرضه این دارایی گرانبها کاسته شود نتیجه روایتی است به قدری قوی که همیشه روندی صعودی را پس از این رویداد به دنبال خواهد داشت.

این پدیده قرار است نیمه اول سال آینده رخ دهد. در حال حاضر، ماینرها به ازای هر بلاکی که استخراج می‌کنند، ۶.۲۵ بیت کوین دریافت می‌کنند، بنابراین پاداش آنها پس از این رویداد پیش رو به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت.

الگوهای بسیاری وجود داشته‌اند که در طول چرخه‌های بیت کوین به همان صورت باقی ماندند، اما این بار همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید به نظر می‌رسد یکی از این روندها از الگوهای قبلی پیروی نکرده است.

افزایش ۹۸ درصدی تعدا کل نهنگ‌های بیت کوین در چرخه فعلی/منبع: گلس‌نود

روندی که از الگوهای قبلی پیروی نکرده «درصد رشد تعداد نهنگ‌ها»یی است که در طول هر یک از این دوره‌ها به ثبت رسیده است. منظور گلس نود از «نهنگ‌ها» نهادها یا اشخاصی هستند که حداقل ۱۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود دارند.

از نمودار پیداست که تعداد نهنگ‌ها در چرخه اول ۴۳۶٪ افزایش یافته است، در حالی که در چرخه دوم به ۱۳۹٪ رسیده است. سومین رشد حتی کمتر و در حدود ۹۱٪ بوده است.

این نشان می‌دهد که در هر هاوینگ بیت‌کوین، اگرچه تعداد نهنگ‌های آن افزایش می‌یابد، اما از درصد رشد آنها کاسته می‌شود.

با این حال، به نظر می‌رسد چرخه فعلی تاکنون متفاوت از  چرخه‌های قبلی خود عمل کرده است، زیرا رشد تعداد نهنگ‌ها این بار در واقع بیشتر از دورهٔ قبلی بوده است.

تعداد نهنگ‌های بیت کوین از زمان شروع چرخه چهارم ۹۸ درصد رشد کرده‌‌ است، اما این را هم باید در نظر داشت که هنوز حدود ۳۴۴ روز تا پایان این هاوینگ زمان باقی مانده است. حال باید دید که آیا این شاخص در چرخهٔ فعلی، همان روند دوره قبل از خود را دنبال می‌کند یا اینکه به کل الگوهایی پیش از خود را می‌شکند و روندی جدید ایجاد می‌کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)