0

0

قیمت بیتکوین علیرغم تأخیر SEC در تأیید ETF ناگهان به بالای ۳۷ هزار دلار رسید‍!

قیمت بیت کوین (BTC) که در پی کاهش اخیر به سطح ۳۵ هزار دلار رسیده بود، دوباره اواخر روز گذشته با افزایش قابل‌توجه حدود ۵٪ از سطح ۳۷ هزار دلار بالاتر رفت و پیش‌بینی‌های پیرامون خود را به چالش کشید. قیمت این ارز دیجیتال اوایل امروز در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) به اوج ۳۷۷۷۴ دلار رسید.

افزایش قیمت بیتکوین علیرغم تأخیر SEC در تأیید ETF اسپات بیتکوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این روند صعودی در حالی رخ داده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تصمیم خود را در مورد تأیید یا رد ETF اسپات بیتکوین به تعویق انداخته است.

با وجود تأخیر در تصمیم‌گیری، فاز صعودی بازار همچنان ادامه دارد

جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر برجسته ETF به‌تازگی در X در مورد تأخیر SEC در تأیید سه برنامه ETF اسپات بیت کوین، از جمله Hashdex، Franklin و GlobalX مطلبی پست کرده است.

انتظار چنین تأخیری می‌رفت و سیفارت همچنان دیدی مثبت نسبت به این قضیه دارد و تا ۹۰٪ احتمال تأیید شدن آن را تا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ حتمی می‌داند. به عقیده وی این تأخیرها نباید به عنوان عاملی بازدارنده برای شانس تأیید شدن ETF بیت کوین تلقی شوند.

نگاهی دقیق‌تر به لیکوئیدهای بازار

طبق داده‌های CoinGlass، بازار طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحرکات قابل‌توجهی بوده که میزان کل لیکوئیدها را به 127.69 میلیون دلار رسانده است. این لیکوئیدی شامل ۳۰.۴۹ میلیون دلار در پوزیشن لانگ (خرید) و ۹۷.۲۰ میلیون در پوزیشن شورت (فروش) بوده است.

در صرافی‌ها، بایننس با ۷۱.۴۵٪ سوگیری نسبت به موقعیت‌های فروش، با انحلال ۵۱.۶۴ میلیون دلاری مواجه شد.

صرافی OKX نیز مانند بایننس با قرارگیری اکثر معاملات آن در پوزیشن فروش (۷۸.۴۹٪)، لیکوئیدی ۳۷.۴۹ میلیون دلاری را تجربه کرد.

منبع: یو تودی

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)