0

2

 پروتکل CCIP چین لینک در شبکهٔ بیس فعال شد!

چین لینک (Chainlink) ارائه‌دهنده برجسته خدمات اوراکلی اعلام کرده پروتکل قابلیت همکاری کراس چینی (CCIP) آن اکنون در شبکه بیس (Base) فعال است تا توسعه دهندگان در این شبکه لایه دو بتوانند به پروتکل قابلیت همکاری امن با کاربرد آسان برای ساخت برنامه‌ها و خدمات کراس چینی دسترسی داشته باشند.

ccip چین لینک در شبکه بیس فعال شد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این اقدام یک ماه پس از انتشار Chainlink Price Feeds در بیس انجام شد که به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به آن و سایر خدمات وب۳ را داد.

چین لینک تاکنون با موفقیت شبکه‌های اتریوم، پالیگان، آوالانچ، آپتیمیزم و آربیتروم را در پروتکل خود گنجانده است، بیس نیز به‌‌تازگی به عنوان ششمین شبکه به این لیست در حال گسترش پیوسته است.

ارز دیجیتال

CCIP؛ استاندارد طلایی جدید برای قابلیت همکاری

CCIP یک پروتکل ارتباطی کراس چینی است که قابلیت همکاری بین بلاک چین‌های مختلف و برنامه‌های کاربردی قدیمی وب۲ مانند سیستم پرداخت سوئیفت (SWIFT) را تسهیل می‌کند. طبق برآورد چین لینک لبز این پروتکل از میلیاردها دلار دارایی محافظت می‌کند و تاکنون بیش از ۸ تریلیون دلار تراکنش‌ آنچینی را تسهیل کرده است.

سرگئی نظروف، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت چین لینک، پیش‌تر گفته بود هدف این پروژه تبدیل شدن CCIP به «استاندارد طلایی جدید» برای همکاری بین بلاک چین‌ها است.

این پروتکل در ماه جولای و با پذیرش اولیه پلتفرم‌های برجسته دیفای مانند Synthetix و Aave، در Mainnet Early Access راه‌اندازی شد.

منبع: کریپتو پوتیتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)