0

1

کوین بیس به شکایت SEC مبنی بر نقض قانون اوراق بهادار پاسخ می‌دهد

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل صرافی کریپتویی کوین بیس، به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی ارز دیجیتال خود پاسخ داد. این رگولاتور اوراق بهادار، پلتفرم معاملاتی کوین‌بیس را به خرید و فروش غیرمجاز ارزهای دیجیتالی که به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده‌اند، دلال‌گری و تسویه وجوه و همچنین فروش اوراق بهادار ثبت نشده «در ارتباط با برنامه خدمات استیکینگ» آن متهم کرده است.

پاسخ کوین بیس به شکایت SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی صرافی Coinbase که در لیست بازار نزدک نیز قرار دارد، روز سه‌شنبه (۶ ژوئن ۲۰۲۳) در توییتر به شکایتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی آن تنظیم کرده، پرداخت.

این رگولاتور در شکایتش کوین ‌بیس را به خرید و فروش غیرمجاز ارزهای دیجیتالی که به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده‌اند، دلال‌گری و تسویه وجوه و همچنین فروش اوراق بهادار ثبت نشده «در ارتباط با برنامه خدمات استیکینگ» آن متهم کرد.

آرمسترانگ در توییتی نوشت: «با توجه به شکایت امروز SEC علیه ما، مفتخریم که به نمایندگی از صنعت کریپتو در این دادگاه حضور داریم تا در نهایت در مورد قوانین کریپتو شفاف‌سازی شود». این مدیر اجرایی به تشریح تعدادی از عوامل مؤثر بر نقض قانون اوراق بهادار ادعایی علیه صرافی خود پرداخت. وی به تفصیل بیان کرد:

هیچ راهی برای «ورود و ثبت نام» وجود ندارد. ما بارها و بارها تلاش کردیم، به همین خاطر توکن‌هایی را که ممکن است اوراق بهادار در نظر گرفته شوند در پلتفرم‌مان لیست نمی‌کنیم. ما در بررسی‌ها، بیشتر ارزهای دیجیتال را به این دلیل رد می‌کنیم.

کوین بیس همین حرف را در ماه مارس پس از دریافت اخطار ولز از SEC نیز زده بود که سعی کرده در این سازمان ثبت نام کند، اما این ناظر مالی «به شرکت‌های کریپتویی اجازه ورود و ثبت نام نمی‌داده.»

علاوه‌براین، آرمسترانگ در توییت روز سه‌شنبه خود اشاره کرد که SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) «اظهارات متناقضی را بیان کرده‌اند و حتی در مورد اینکه چه چیزی یک اوراق بهادار و چه چیزی یک کالایی محسوب می‌شود، توافق ندارند.» یکی از موضوعات کلیدی که این دو سازمان نظارتی در مورد آن اختلاف‌نظر دارند، دسته‌بندی اتر (ETH) در یکی از دو مقولهٔ اوراق بهادار و کالا است. در حالی که گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس SEC ادعا می‌کند تمام رمزارزها، به غیر از بیت کوین (BTC)، اوراق بهادار هستند، رئیس CFTC، راستین بهنام (Rostin Behnam)، اصرار دارد که دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتوکارنسی یعنی اتریوم یک کالا است.

مدیر کوین بیس با تأکید بر عدم وضوح نظارتی در فضای کریپتو گفت:

به همین دلیل است که کنگرهٔ ایالات متحده قوانین جدیدی را برای رفع این وضعیت ارائه می‌دهد و بقیه جهان هم به همین منوال در حال وضع قوانینی واضح برای حمایت از این فناوری هستند.

وی در ادامه افزود: SEC به‌جای انتشار یک قانوننامه‌ واضح، مقرراتی را با رویکرد اجرایی اتخاذ کرده است که به آمریکا آسیب می رساند. بنابراین، اگر حضور ما در دادگاه‌ها به این شفاف‌سازی کمک خواهد کرد، پس بگذارید همین کار را بکنیم.

آرمسترانگ همچنین خاطرنشان کرد: «SEC کارهای معاملاتی ما را بررسی کرد و به ما مجوز داد تا در سال ۲۰۲۱ به عنوان یک شرکت عمومی فعالیت کنیم.» با این حال، اشخاص متعددی در توییتر اشاره کرده‌اند که این شکایت به وضوح بیان می‌کند که «ثبت فرم S-1 از نظر SEC یا کارکنان آن به منزله قانونی بودن یا تأیید یک کسب‌وکار نیست».

پس از اینکه SEC اقدام قضایی خود را علیه صرافی کوین بیس اعلام کرد، بسیاری از افراد در رسانه‌های اجتماعی به انتقاد از SEC پرداختند که دارد از طریق اعمال قانون، صنعت کریپتو را کنترل می‌کند. سناتور بیل هاگرتی (Bill Hagerty) در این باره نوشت: «SEC در حال اجرای نقش خود برای از بین بردن یک صنعت است. دادن مجوز فعالیت عمومی به یک شرکت و بعد سنگ‌اندازی در کارهای آن برای ثبت نام غیر قابل‌قبول است. سناتور سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) نیز عقیده دارد SEC نتوانسته برای ثبت مبادلات دارایی دیجیتال شیوه‌نامه‌ای درست تنظیم کند. بدتر از آن این سازمان حتی در ارائه راهنمایی قانونی قانع‌کننده در مورد آنچه که یک اوراق بهادار را از یک کالا متمایز می‌کند، ناکام مانده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)