0

1

کوین بیس عامل بولران سولانا؛ آیا سولانا ۸۰ دلاری می‌شود؟

وقتی به نمودار هفتگی ارزهای دیجیتال نگاه می‌کنیم، می‌بینیم سولانا (SOL) یکی از بهترین عملکردها را در بین رمزارزها داشته است. به گفته Kaiko، این افزایش قیمت به دلیل خرید خالص ۲.۲ میلیون توکن SOL توسط صرافی کوین بیس بوده که طی چند هفته پیش صورت گرفته است. این امر نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال در کنار اوج گرفتن بازار کریپتوکارنسی است.

کوین بیس عامل بولران سولانا
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

صرافی کوین بیس (Coinbase) با بیش از ۲.۲ میلیون توکن SOL خریداری شده، سردسته این موج فشار خرید جدید است. صرافی بایننس نیز رقابت تنگاتنگی با آن دارد و از این نظر در جایگاه دوم قرار گرفته است. بایننس از تاریخ ۱۸ اکتبر حدود ۲ میلیون توکن SOL خریداری کرده که نقش این صرافی را در انتقال نقدینگی به این ارز دیجیتال برجسته کرده است. با اینحال، نمی‌توان به عوامل خاصی که کاربران را مجبور به انتخاب کوین‌بیس به جای بایننس کرده، پی برد.

در حال حاضر، تقاضا برای SOL در صرافی کراکن رو به افزایش است، اما در صرافی‌هایی چون Bybit، Upbit و OKX کاهش یافته است. دلیل این امر مشخص نیست اما آنچه که واضح است این است که همه این صرافی‌ها امکان معامله مشتقه دارایی‌های متعدد، از جمله SOL را فراهم می‌کنند.

سولانا که اکنون در رتبه هفتم جدول امتیازات قرار دارد، جایگاه رمزارزهایی چون کاردانو، دوج کوین و ترون را تغییر داده و با توجه اختلاف قیمت بیش از    ۷ میلیارد دلار جایگاه خود را بین پروژه‌های هفتم و هشتم از نظر ارزش بازار، تثبیت کرده است.

شاخصCVD، شاخصی است که تفاوت بین حجم خرید و فروش را طی یک دوره اندازه‌گیری می‌کند. از این ابزار می‌توان برای شناسایی روندها استفاده کرد. هنگامی‌که عدد این شاخص بالا باشد می‌توان به ادامه‌دار بودن روند صعودی یک رمزارز امیدوار بود، اما اگر پایین باشد، خلاف آن اتفاق می‌افتد.  

آیا روند صعودی SOL  ادامه خواهد داشت؟

از نظراسپات یا همان قیمت لحظه‌ای، توکن SOL پس از شکستن سطح مقاومت ۳۲ دلاری در اواخر اکتبر، اکنون در محدوده ۴۳ دلار در نوسان است. با توجه به علاقه روزافزون به این ارز دیجیتال، روند صعودی آن می‌تواند ادامه‌دار باشد. با نگاهی به آرایش کندل سولانا در نمودار هفتگی، این افزایش تقاضا ممکن است قیمت سولانا را دو برابر کند و به سطح مقاومت بحرانی ۸۰ دلار برساند.

این تقاضا در درجه اول به دلیل افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و تصمیم سولانا لبز برای ارائه ویژگی‌های جدید و ایجاد مشارکت‌های استراتژیک است که سرمایه بیشتری را به سوی SOL جذب می‌کند. افزایش شاخص CVD نیز می‌تواند حاکی از این باشد که مؤسسات مایل به سرمایه‌گذاری در توکن SOL در جهت افزایش روند صعودی آن هستند.

در تاریخ ۶ نوامبر، صرافی ورشکستهٔ اف تی ایکس، ۷۵۰ هزار واحد SOL تحت تملک خود را به صرافی‌های بایننس و کراکن منتقل کرد. اگرچه نمی‌توان تأیید کرد که آیا آنها را برای فروش منتقل کرده یا خیر، اما قیمت SOL از اوج اخیر خود در این بازه عقب‌نشینی کرد. صرافی ورشکستهٔ FTX مدیریت بیش از ۱.۱ میلیارد دلار توکن SOL را در اختیار داشت که برای بازپرداخت طلبکاران، به‌تدریج این کوین و دیگر رمزارزها را می‌فروشد.

منبع: نیوز بی تی سی

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)