0

1

هشدار در مورد کلاهبرداری از کیف پول سرد

معامله‌گر معروف کریپتو با نام مستعار The Wolf of All Streets، در پی هک اخیر یک کیف پول سرد (آفلاین) و تخیله کل دارایی موجود در آن، ضمن هشدار دادن به  دنبال‌کنندگان خود تأکید کرد کیف پول‌های سرد و گرم هر دو ممکن است در معرض هک و کلاهبرداری قرار گیرند.

هشدار در مورد کلاهبرداری با کیف پول سرد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این معامله‌گر ارز دیجیتال اظهار کرد یکی از فالورهایش به او گفته امروز صبح مورد یک کلاهبرداری لجری واقع شده است، به همین دلیل از دنبال‌کنندگان خود خواسته در برابر کلاهبرداری‌های کیف پول سرد هوشیار باشند و هنگام پیمایش و ذخیره ارزهای دیجیتال در بازار پر نوسان کنونی احتیاط کنید.

او گفته این شخص که موارد امنیتی را رعایت می‌کرده، برایش توضیح داده در کیف پول سخت‌افزاری Nano-S خود با مشکل مواجه شد:

هنگام همگام‌سازی با خطای 503 HTTP API مواجه شدم که به خودی خود من را وحشت زده کرد. سپس با پشتیبانی Ledger در توییتر ارتباط برقرار کردم و در عرض چند ثانیه از شخصی که خود را CTO معرفی کرده بود پیام دریافت کردم.

آنها قربانی را گام به گام راهنمایی می‌کردند که مثلاً در حال رفع مشکل او هستند، اما در نهایت منجر به تخلیه کامل کیف پول وی شدند.

من حتی از او پرسیدم چرا باید این کارها را بکنم و او اشاره کرد که رمزگذاری شده و برای همگام سازی لازم است. خیلی سریع به حرف‌شان گوش کردم و کارهایی که می‌گفتند را انجام می‌دادم. واضح بود که در آن لحظه خیلی درست فکر نمی‌کردم. در عرض چند دقیقه متوجه شدم حسابم کاملاً خالی شده است.

افزایش کلاهبرداری‌های پیچیده

سرمایه‌گذاران چه یک کیف پول سرد (آفلاین) داشته باشند یا یک کیف پول داغ (آنلاین)، باید جوانب احتیاط را رعایت کنند. علاوه‌براین، قبل از شرکت در گفتگوهای راهنمایی‌‌کننده در مورد دستورالعمل ها یا وارد کردن اطلاعات در کیف پول خود نیز باید محتاط باشند.

همانطور که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، سهولت کلاهبرداری‌ها و حملات سایبری که می‌توانند سرمایه شما را تخلیه کنند نیز در حال افزایش است.

اخیراً گزارش شده است هوش مصنوعی (AI) اکنون این توانایی را دارد که به هکرها در تخلیه کیف پول قربانیان کمک کند؛ در ۱۱ مه گزارش شد Bard Google می‌تواند اشکالات قرارداد هوشمندی را که مجرمان می‌توانند از آن برای سرقت رمرارز یا پول استفاده کنند، شناسایی کند.

در ۲۳ جولای نیز بیش از ۲۳ میلیون دلار از کیف پول داغ  ارائه‌دهنده خدمات پرداخت کریپتویی Alphapo به سرقت رفته است. شرکت امنیت بلاک چین PeckShield، جزئیات وجوه سرقتی را شرح داد که شامل 6.074 میلیون USDT، ۱۰۸ هزار دلار USDC، بیش از ۱۰۰ میلیون FTN، ۴۳۰ هزار  TFL، ۲۵۰۰ ETH و 1700 DAI بوده است.

منبع: بین کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)