0

0

کاهش ارزش ۷۳۰ میلیون دلاری رمزارزهای حوزه هوش مصنوعی

کمتر از دو ماه پیش، ارزهای دیجیتال در حوزه هوش مصنوعی (AI) رشد چشمگیر ۴ میلیارد دلاری پیدا کردند. پروژه‌های این حوزه که تعدادشان به حدود ۷۰ عدد می‌رسد، حالا با سقوط ارزش قابل توجهی مواجه شده‌اند. در هفته‌های گذشته این بازار حدود ۷۳۰ میلیون دلار متضرر شده است و پروژه‌های بزرگ در این حوزه، هرکدام ضررهای دو رقمی داشته‌اند.

کاهش ارزش ۷۳۰ میلیون دلاری رمزارزهای حوزه هوش مصنوعی
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فروکش هیجان‌ها برای ترکیب دنیای هوش مصنوعی (AI) و بلاک‌ چین

داده‌های مختلف نشان می‌دهند علاقه‌ها نسبت به پروژه‌های هوش مصنوعی مبتنی بر بلاک چین خیلی کمتر شده است. سرچ‌های بین‌المللی برای عبارت «crypto ai» در اوایل فوریه ۲۰۲۳ به بالاترین مقدار رسیده بود. امتیاز سرچ این عبارت در پلتفرم «گوگل ترندز Google Trends» هم توانست به عدد ۱۰۰ برسد. با این حال از ۹۰ روز گذشته این امتیاز به ۲۲ کاهش پیدا کرده است. کشورهای اسلوونی، هلند، قبرس، لبنان و نجیریه بیشترین سرچ را برای این عبارت داشته‌اند.

خرید ارز دیجیتال

از فوریه، به دنبال سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی چون مایکروسافت در شرکت «اوپن اِی آی Openai»، سازنده هوش مصنوعی «ChatGPT»، پروژه‌های بلاک چینی در این زمینه هم رشد قابل توجه ۴ میلیارد دلاری پیدا کردند. با این حال بر اساس داده‌های وبسایت «cryptoslate.com» به نظر می‌رسد این مارکت در صنعت کریپتوکارنسی، ۷۳۰ میلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است.

ارزش ارز سینگولاریتی نت (AGIX) در ماه گذشته ۲۹٪ و در هفته گذشته ۲۱٪ کاهش پیدا کرده است

در ماه گذشته، بزرگ‌ترین ارز حوزه هوش مصنوعی یعنی گراف (GRT) حدود ۱۰٪ نزول پیدا کرده. در مدت مشابه دومین ارز از لحاظ حجم بازار در این حوزه، سینگولاریتی نت (AGIX) هم حدود ۳۰٪ افت داشته است. پشت سر این دو رمزارز، ارز فِچ (FET) هم با ضرر حدودا ۱۴ درصدی مواجه شده است. عمده این کاهش‌ها در هفته گذشته و همراه با کاهش حجم کلی بازار کریپتوکارنسی حاصل شده است.

خرید و فروش سینگولاریتی نت (AGIX)

در کل حجم بازار ارزهای AI در هفته گذشته حدود ۷ درصد نزول یافته است. هفته گذشته با افت ارزش ۱۵ درصدی، هفته بسیار سختی برای صنعت کریپتوکارنسی بود. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته ارزهای حوزه AI حدود ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)