0

0

بازار کریپتوکارنسی شاهد بزرگترین فشار فروش ماینرها!

ادامه رکود بازار دارایی‌های دیجیتال که ناشی از سقوط صرافی FTX است، ماینرهای بیت کوین را نیز متضرر کرده است.

بازار کریپتو کارنسی شاهد بزرگترین فشار فروش ماینرها!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با ادامه رکود بازار و همزمان با فروپاشی صرافی FTX و برخی شرکت‌های وابسته به آن، بازار کریپتو کارنسی شاهد بزرگترین فشار فروش یک روزه ماینرها از ژانویه ۲۰۲۱ تا کنون بوده است و داده‌های تجزیه و تحلیل شده توسط CryptoSlate نشان می‌دهد که این فشار فروش هیچ‌ علامتی از متوقف شدن از خود نشان نداده است. خرید بیت کوین

تا زمانی که میانگین قیمت هش بیت کوین (BTC) شروع به کاهش کند، می‌توانیم فشار فروش طولانی‌تری را از سوی ماینرها شاهد باشیم. در نوامبر ۲۰۲۲ میانگین قیمت هش به ۰.۰۵ دلار رسید. سطوح فعلی ۱۷،۵۰۰ دلاری بیت کوین، استخراج مرزی را نه تنها برای ماینرهای کوچک، بلکه برای عملیات‌های بزرگ نیز بی سود می‌کند.

اضافه شدن ده‌ها هزار ماینر جدید ASIC به بازار در سال گذشته، حتی بزرگترین عملیات ماینینگ بیت کوین را نیز با مشکل مواجه کرد، به‌طوری که کمتر کسی انتظار چنین افزایش شدید قیمت هش را داشت.

با قیمت حدود ۹،۰۰۰ دلار برای هر دستگاه، جدیدترین ماینر Bitmain S19Pro ASIC دارای دوره بازپرداخت ۱۵۰۰ روزه با میانگین قیمت هش ۰.۰۶ دلار است.

جدول آمار استخراج بیت کوین را در نوامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد

این افزایش در هزینه‌های استخراج و کاهش سودآوری، ماینرها را وادار کرد تا دارایی‌های بیت کوین (BTC) خود را بفروشند. افت ناگهانی موجودی بیت کوین در کیف پول‌ ماینر‌ها از ابتدای نوامبر وجود داشته است و اکنون موجودی آن‌ها به کمترین میزان ثبت شده در ژانویه ۲۰۲۱ رسیده است.

نموداری که موجودی بیت کوین را در کیف پول‌ ماینر‌ها از ژانویه ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. منبع (Glassnode)

تغییر موقعیت خالص در دارایی‌های ماینر کاملاً با افت قیمت پر شیب بیت کوین (BTC) مرتبط است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود قیمت‌ حامل‌های انرژی در طول زمستان افزایش یابد در نتیجه پایانی برای بازار نزولی اخیر نمی‌توان متصور شد و می‌توانیم شاهد موجی از ماینرهای بی‌سود باشیم که فعالیت‌های خود را تعطیل خواهند کرد.

نموداری که تغییر موقعیت خالص را برای استخراج کنندگان بیت کوین نشان می‌دهد. منبع (Glassnode)
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)