0

0

معضل بودن ادامه‌دار نرخ بهره علیرغم سبز شدن بازار کریپتو پس از انتشار صورتجلسه FOMC

روز چهارشنبه ۲۲ فوریه (۳ اسفند)، فدرال رزرو در آخرین نشست از سیاست‌گذاری‌های خود، اطلاعات بیشتری را در مورد بالا بردن بیشتر نرخ بهره برای مهار تورم و روبه‌راه ساختن اقتصاد ارائه کرد.

معضل بودن ادامه‌دار نرخ بهره
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس صورتجلسه‌ای که در صحن علنی خوانده شد، تقریباً همه مقامات در این نشست به استثنای چند مقامی که خواهان افزایش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره بودند، از افزایش ۲۵ واحدی (bps) آن حمایت کردند. تقریباً همه حاضران در صحن با بررسی به این توافق رسیدند که کاهش سرعت افزایش نرخ در مقطع فعلی، امکان مدیریت ریسک مناسب را فراهم می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که برخی از حضار معتقد بودند احتمال رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ بیشتر است و نظرات خود را در مورد مسائل عمده‌تر نرخ بیکاری محفوظ داشتند. با این حال، به دنبال آخرین گزارش از حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی از سوی اداره آمار کار -که اعلام کرد ایالات متحده برای ماه ژانویه ۵۱۷۰۰۰ شغل ایجاد کرده است- اعلام شده که بحث رکود تمام شده است.

خرید ارز دیجیتال

همه شرکت‌کنندگان در این نشست بر این عقیده بودند که باید با طرح کاهش حجم دارایی‌های امنیتی فدرال رزرو، که پیش‌تر در سندی با عنوان «برنامه‌هایی برای کاهش اندازه ترازنامه فدرال رزرو» منتشر شده بود ،پیش رفت. این صورتجلسه نشان داد که اعضای فدرال رزرو همچنان احساس خطر می‌کنند و ممکن است مجبور باشند برای پایین نگه داشتن تورم، اقدامات بیشتری انجام دهند. در پیش گرفتن چنین روند تندی ممکن است نیاز به بینشی دقیق‌تر داشته باشد آن هم وقتی که سیاست‌گذاران در نشستی که طی چهار هفته برنامه‌ریزی می‌شود، نرخ بهره جدید و برآوردهای اقتصادی خود را در آن منتشر می‌کنند.

پس از یک سال افزایش متوالی نیم درصدی نرخ بهره تا ۷۵ واحد، فدرال رزرو در پایان نشستی که در تاریخ ۳۱ ژانویه و ۱ فوریه داشت تصمیم گرفت به میزان استاندارد افزایش نرخ بهره بازگردد. فدرال رزرو در حال حاضر نرخ بهره جدید خود را یک چهارم درصد (۲۵٪) افزایش داده است.

در زمان انتشار این خبر، بازار کریپتو حرکت صعودی اندکی از خود نشان داد، زیرا بیت کوین (BTC) با قیمت ۲۳۸۰۰ دلار معامله شد که نشان‌دهنده افزایش ۰.۱۴ درصدی در یک ساعت گذشته آن بود.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)