0

2

آلتکوین‌هایی که نهنگ‌های کریپتو در ماه جولای می‌خرند!

به نظر می‌رسد بازار کریپتو در ماه جولای با روی آوردن مجدد سرمایه‌گذاران نهادی به آن با روندی صعودی آغاز شده است. اما آیا نهنگ‌های کریپتو می‌توانند فاد مربوط به شکایت‌های اخیر SEC را نادیده بگیرند و اقدام به خرید این سه آلتکوین در ماه جاری کنند؟

آلتکوین‌های محبوب نهنگ‌ها در ماه جولای ۲۰۲۳
هستی تاری

زمان مطالعه :

2 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

بیت کوین در ماه ژوئن تا حدود زیادی نمودارها و سرتیترهای رسانه‌ها را از آن خود کرده است. با این حال، برنامه اخیر ETF بیت کوین بلک راک نیز احساسات عمومی را در بازار این آلت کوین بهبود بخشیده است.

خرید ارز دیجیتال

در هفته‌های اخیر سه آلتکوین با داشتن بیشترین میزان تقاضا از سوی نهنگ‌ها توجهات را به خود جلب کرده‌اند. در این میان یکی از آنها حتی سودی سه رقمی در ماه ژوئن به ثبت رسانده است. آیا این ارزهای دیجیتال برترین کوین‌هایی هستند که باید در این ماه (جولای ۲۰۲۳) آنها را زیر نظر داشت؟

بیت کوین کش (BCH)

قیمت بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۳۰ ژوئن با ۳۰۸ دلار بسته شد و سود ماهانه بیش از ۱۴۰٪ را به ثبت رساند. با توجه به داده‌های آنچینی، افزایش قیمت BCH ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.

نمودار زیر نشان می‌دهد نهنگ‌های کریپتو که دارای ۱ تا ۱۰ میلیون کوین BCH هستند، از تاریخ ۲۱ ژوئن این دارایی دیجیتال خود را افزایش داده‌اند. از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ ژوئن، آنها ۱۷۰ هزار واحد BCH خریداری کردند.(خرید بیت کوین کش)

موجودی BCH در کیف پول نهنگ‌ها (جولای ۲۰۲۳)/ منبع: Santiment

با قیمت فعلی (۳۰۸ دلار) این رمزارز، سرمایه‌گذاری تازه انجام‌شده در آن از سوی نهنگ‌ها ۵۲.۴ میلیون دلار می‌ارزد. با چنین جریان عظیمی از سرمایه در عرض یک هفته، جای تعجب نیست که بیت کوین کش برای اولین بار از ماه مه ۲۰۲۲ به نقطه‌عطف ۳۰۰ دلاری دست یافته است.

اگر نهنگ‌ها به خرید خود از این رمزارز ادامه دهند، ۳۵۰ دلار می‌تواند هدف بعدی BCH در جولای ۲۰۲۳ باشد.

لایت کوین (LTC)

در تاریخ ۳۰ ژوئن، پس از تلاش‌های متعدد در ماه‌های فوریه و آوریل، لایت کوین سرانجام از مقاومت ۱۰۵ دلاری عبور کرد و به اوج قیمتی جدید ۱۰۸ دلار در سال ۲۰۲۳ رسید. با این حال، گروه خاصی از نهنگ‌های کریپتو که موجودی‌هایی بین ۱ تا ۱۰ میلیون LTC دارند، اکنون به دنبال سود بیشتر از این رمزارز هستند.(خرید لایت کوین)

نمودار زیر نشان می‌دهد این نهنگ‌ها در تاریخ ۲۶ تا ۳۰ ژوئن ۴۳۰ هزار واحد LTC را به دارایی‌های خود افزوند.

موجودی LTC در کیف پول نهنگ‌ها (جولای ۲۰۲۳)/ منبع: Santiment

قیمت لایت کوین در حال حاضر ۱۰۷ دلار است، این یعنی سرمایه‌گذاری جدید نهنگ‌ها ۴۶ میلیون دلار ارزش دارد. با توجه به قدرت و نفوذ مالی آنها، این گروه از نهنگ‌ها می‌توانند سرمایه گذاران خرده‌فروش استراتژیک را ترغیب کنند تا به‌جای نقد کردن سود خود، در وضعیت صعودی باقی بمانند.

اگر نهنگ های لایت کوین حرکت صعودی خود را حفظ کنند، ۱۲۰ دلار می‌تواند توقف بعدی قیمت LTC در ماه جولای  باشد.

کامپاند فایننس (COMP)

قیمت ارز دیجیتال کامپاند فایننس (COMP) با برانگیختن تعجب همگان در آخرین هفته ماه ژوئن به رشدی ۹۰٪ را ثبت کرد. از آنجایی که قیمت COMP برای اولین بار از فوریه ۲۰۲۳ سطح ۶۰ دلار را امتحان کرد، داده‌های آنچینی نشان داد افزایش فعالیت معاملات نهنگی یکی از عوامل محوری پشت پرده افزایش قیمت این ارز دیجیتال بوده است که همچنان نیز ادامه دارد.

از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ ژوئن، تراکنش‌های نهنگی این رمزارز بیش از ۳۰۰٪ افزایش یافته است.

نمودار زیر که از سایت IntoTheBlock گرفته شده است، میزان تراکنش‌های حجیم کامپاند از ۸ تراکنش در ۲۰ ژوئن به ۶۷ تراکنش در ۲۹ ژوئن را نشان می‌دهد که افزایش یافته است.(خرید COMP)

تراکنش‌های COMP نهنگ‌ها در ژوئن ۲۰۲۳/ منبع: IntoTheBlock

متریک تراکنش‌های حجیم، فعالیت معاملاتی نهنگ‌ها را با جمع‌بندی تعداد روزانه تراکنش‌های تأییدشده که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار است، ردیابی می‌کند.

با توجه به اینکه این میزان تراکنش بالاترین سطح فعالیت نهنگی است که کامپاند فایننس از فوریه ۲۰۲۲ به خود دیده،  می‌تواند به‌زودی سرمایه‌گذاران خرد را به ایجاد پوزیشن‌های لانگ ترغیب کند.

در مجموع، داشتن نگرش مثبت کلی در مورد ارزش و چشم‌انداز آتی هر پروژه ارز دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ، حیاتی است. با هجوم برنامه‌های ETF بیت کوین، تعداد نهنگ‌هایی که این آلتکوین‌ها را خریداری می‌کنند، احتمالاً افزایش خواهد یافت.

از این رو، سرمایه‌گذاران در ماه جولای کوین‌هایی مانند بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و کامپاند فایننس (COMP) را زیرنظر خواهند داشت.

منبع: بین کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)