0

3

کاهش شدید ذخیره دلار در سال ۲۰۲۳؛ آیا ۲۰۲۴ سال بیت کوین خواهد بود؟

ذخیره دلار در بانک‌های مرکزی جهان رو به کاهش است و سایر دارایی‌ها مانند ین ژاپن در حال قدرت گرفتن هستند. اما آیا ۲۰۲۴ سال بیت کوین خواهد بود؟

کاهش ذخیره دلار
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بااینکه زمانی دلار آمریکا به عنوان یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان شناخته می‌شد، اما اکنون شاهد کاهش شدید مقدار دلار نگهداری شده در بانک‌های مختلف جهان هستیم و این مسئله ممکن است نهایتا باعث شود تسلط این دارایی کاهش شدیدی را تجربه کند.

خرید ارز دیجیتال

بر اساس گزارش‌های موسسه (IMF) International Monetary Fund، سهم دلار ذخیره شده در بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان، کاهش قابل توجهی را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ تجربه کرده است. سهم دلار در این بانک‌ها که در سه ماهه دوم سال میلادی حدود ۵۹.۴ درصد برآورد می‌شد، در سه ماهه سوم سال به ۵۹.۲ رسید.

با کاهش ذخیره دلار در بانک‌ها، شاهد رشد موجودی دارایی‌های دیگر مانند ین ژاپن بوده‌ایم. به نظر می‌رسد در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، با کاهش تسلط دلار در دنیا، بتوانیم شاهد رشد بیشتر بازار ارزهای دیجیتال در سال میلادی پیش رو یعنی ۲۰۲۴ باشیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)