0

2

پیش‌بینی بانک استاندارد چارترد: پیروزی ترامپ در انتخابات به نفع بیت کوین است

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، حالا همه نگاه‌ها به نتیجه این رویداد و تاثیر احتمالی آن بر بازار رمزارزها متمرکز شده است. در حالی که گمانه‌زنی‌های مختلفی از نتیجه انتخابات نوامبر آمریکا وجود دارد، بانک استاندارد چارترد معتقد است پیروزی ترامپ، به نفع بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خواهد بود.

انتخاب ترامپ و تاثیر روی بازار رمزارز
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

آیا دونالد ترامپ موضع ملایم‌تری در برابر کریپتو خواهد داشت؟

ترامپ در اولین دوران ریاست جمهوری خود از سال 2017 تا 2021، دیدگاه بدبیانه‌ای نسبت به ارزهای دیجیتال داشت. با این حال اظهارات اخیر وی نشان می‌دهد ممکن است در صورت انتخابات مجدد او، شاهد موضع ملایم‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال باشیم.

ترامپ در ماه مارس در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد دولتش احتمالا به سراغ سرکوب ارزهای دیجیتال نخواهد رفت. وی در این رابطه گفت:

در حال حاضر بیت کوین کاربرد زیادی دارد و من مطمئن نیستم در این مرحله بخواهم آن را حذف کنم.

جفری کندریک (Geoffrey Kendrick)، تحلیلگر دارایی‌های دیجیتال در بانک سرمایه‌گذاری استاندارد چارترد معتقد است دولت ترامپ ممکن است نسبت به دولت فعلی، اقدامات نظارتی کمتری را برای صنعت کریپتو اتخاذ کند. این رویکرد می‌تواند خریداران خارجی اوراق قرضه آمریکا را تشویق کند تا به سراغ دارای‌های جایگزینی مثل بیت کوین بروند؛ اتفاقی که می‌تواند قیمت بیت کوین را افزایش دهد.

خرید ارز دیجیتال

کندریک در این باره می‌گوید:

ما فکر می‌کنیم که دولت دوم ترامپ یک محیط نظارتی حمایت‌کننده‌تری را فراهم می‌کند که به نفع ارزهای دیجیتال خواهد بود.

دیدگاه در حال تحول ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال تا حدی تحت تأثیر تجربیات او از معاملات این ارزهااست. بین سال 2022 تا 2023 رییس جمهور سابق آمریکا مجموعه NFT مخصوص به خود را عرضه کرد و داده‌های مختلف نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از 5 میلیون دلار ارز دیجیتال در آدرس‌های متعلق به او وجود دارد.

بر اساس گزارش بانک استاندارد چارترد، تحلیلگران این بانک معتقدند بیت کوین پوشش خوبی در برابر دلارزدایی و کاهش اعتماد به اوراق خزانه‌داری آمریکا ایجاد می‌کند و با انتخاب شدن ترامپ می‌تواند این اتفاق را تسریع کند.

همزمان با این گمانه‌زنی‌ها، به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌ترین موضوعات در انتخابات پیش روی آمریکا باشند. بر اساس نظرسنجی شرکت دیجیتال کارنسی گروپ، از هر پنج رای دهنده در آمریکا، یک نفر رمزارزها را مسئله کلیدی برای انتخابات ماه نوامبر می‌داند.

بانک استاندارد چارترد معتقد است قیمت بیت کوین در طول سال جاری رشد خوبی را تجربه خواهد کرد و با توجه به افزایش تقاضا برای خرید این ارز دیجیتال، احتمالا تا پایان سال به 150 هزار دلار خواهد رسید. این بانک همچنین پیش‌بینی می‌کند بیت کوین تا پایان سال 2025 به 200 هزار دلار برسد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)