0

0

نوسانات قیمت بیت کوین عامل ضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ایلان ماسک به اولین شخصی تبدیل شد که ۲۰۰ میلیارد دلار از سرمایه خود را دست داده است. البته این در حالی است که تسلا فقط ۷۸۳ میلیون دلار به دلیل نوسانات بیت کوین (BTC) ضرر کرده که معادل ۰.۳۹ درصد از کل ضرر ماسک است.

نوسانات قیمت بیت کوین عامل ضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ثروت شخصی ماسک در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) سال ۲۰۲۱، حدود ۳۴۰ میلیارد دلار بود که او را به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل کرد. در دسامبر سال ۲۰۲۲، ثروت ماسک به ۱۳۷ میلیارد دلار کاهش یافت و برنارد آرنو (Bernhard Arnault) مدیرعامل شرکت تولید و فروش لوازم لوکس لویی ویتان (LVMH) جایگزین او شد.

تسلا به عنوان شرکت تولید خودروهای الکتریکی که مالکیت آن نیز با ایلان ماسک است، ۶۵ درصد از ارزش خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داد، در همین حین اما ماسک بخش قابل‌توجهی از دارایی خود را فروخت تا بتواند پلتفرم توییتر را به قیمت ۴۰ میلیارد دلار خریداری کند.

تسلا ۴۳،۲۰۰ بیت کوین (BTC) را به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار در فوریه ۲۰۲۲ خریداری کرد. این مبلغ معادل ۷۱۶،۳۶۸،۳۲۰ دلار با قیمت فعلی بیت کوین (BTC) است. در زمان نگارش این مقاله BTC با قیمتی در حدود ۱۶۵۴۱ دلار معامله می‌شود. مجموع ضرر تسلا از سرمایه گذاری بیت کوین (BTC) خود ۸۷۳،۶۳۱،۶۸۰ دلار است که معادل ۰.۳۹ درصد از ضرر ۲۰۰ میلیارد دلاری ماسک است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)