0

3

شبکهٔ X با رویکرد ایلان ماسک سرانجام سودده شد!

ایلان ماسک پس از تصاحب توییتر به عنوان یک کسب‌وکار بدون بازده، اکنون این پلتفرم را به سمت سودآوری سوق داده است.

سوددهی شبکه ایکس با رویکرد ایلان ماسک
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino)، مدیرعامل X (توییتر سابق) به‌تازگی اعلام کرده این شرکت در آستانه سودآوری قرار دارد؛ شاهکاری که چندی پیش برای این پلتفرم دست نیافتنی به نظر می‌رسید.

یاکارینو اظهار داشت «از نظر جریان نقدی عملیاتی (Operating Cash Flow)، توییتر در نقطه سربه‌سر قرار دارد و آماده است تا در اوایل سال ۲۰۲۴ به سوددهی برسد. اتفاق دلگرم‌کننده‌تر این است که ۹۰٪ از ۱۰۰ تبلیغ‌کننده برتر به این پلتفرم بازگشته‌اند.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک به‌ نوبه خود خبری تکان‌دهنده بود. ماسک تغییر در این شرکت را از تعدیل کارکنان شروع کرد و سپس به ساده‌سازی عملیات پرداخت و تصمیماتی مهم گرفت. او همچنین مکانیسم‌های بحث‌برانگیز سانسور درون شرکت را از بین برد؛ اقدامی که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

شبکه X تحت رهبری ماسک دچار تغییر و تحول قابل‌توجهی شد؛ علامت چک مارک که زمانی برای حساب‌های وریفای شده به کار می‌رفت به مدلی از درآمدزایی قوی تبدیل شده که به تولیدکنندگان محتوا انگیزه می‌دهد و محیطی عاری از سانسور را ایجاد می‌کند. ایکس همچنین با معرفی بیش از صد ویژگی و ارتقای جدید از زمان خرید، محصول شگفت‌انگیزی را از نو راه‌اندازی کرده است.

تعهد X به سازندگان محتوا پابرجا باقی مانده است. این پلتفرم به سازندگان محتوا امکان رشد داده و فرصتی را برای آنها فراهم کرده تا بتوانند در حین محتواسازی، آزادانه خود را بیان کنند یا به عبارتی آزادی بیان داشته باشند. این پلتفرم اخیراً با تغییر لگوی پرنده و نام آن به ایکس نیز موجی از واکنش‌ها را برنگیخت.

حال نتایج حاصل از این اقدامات جسورانه به‌خوبی گویای آن است. یاکارینو در ادامه سخنانش اظهار کرد شبکه X در حال حاضر با ۵۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۲۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه، شاهد افزایش چشمگیر در تعامل کاربران بوده است. علاوه بر این، محتوای ویدئویی در این پلتفرم افزایش قابل‌توجهی را شاهد بوده و تعداد بازدیدها نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

افشای سوگیری رسانه‌ای نسبت به ماسک

در خلال این اقدامات، ایکس و ایلان ماسک با انتقادهای نابجای بخش‌های خاصی از رسانه مواجه شدند. با اینحال، این واکنش‌های ناخوشایند فقط اظهاراتی برای برجسته کردن بی‌ربط بودن روزافزون رسانه‌های سنتی در مواجهه با پارادایم‌های رسانه‌ای جدید بودند.

به گفته یاکارینو عناوینی مانند «ایلان ماسک برای نابودی X فرصتی دیگر می‌خواهد» از The Verge، تا «آیا کار توییتر تمام است؟» از BBC و … نمونه‌هایی از این سوگیری‌ها بوده‌اند.

منبع: کوین گیپ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)