0

0

بر اساس پیش‌بینی‌ها افزایش نرخ بهره چه تأثیری بر قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

به گزارش تیم Yahoo Finance Live ابزار CME Fed Watch  اخیراً به پیش‌بینی افزایش ۵۰ واحدیِ نرخ بهره و احتمال ۷۲ درصد افزایش ۲۵ واحدی در جلسه آتی (۲ تا ۳ مه/ ۱۲ تا ۱۳ اردیبهشت) فدرال رزرو رسیده است.

تاثیر افزایش نرخ بهره بر قیمت بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

قیمت بیت کوین و سایر بازارهای مبادلاتی کریپتو و همچنین بازارهای سهام، اوراق قرضه و سایر بازارهای مالی تا پایان ماه آوریل برای هضم اخبار پیرامون افزایش نرخ بهره فرصت دارند.

فدرال رزرو به دلیل قدرت‌نمایی مداوم در بازارهای کار ایالات متحده احتمالاً این نرخ را افزایش خواهد داد. جسی ویلر (Jesse Wheeler) تحلیلگر اقتصادی در برنامه Morning Consult شبکه CNBC گفت:

خرید ارز دیجیتال

گزارش مشاغل بسیار خوب بود و نشان داد که بازار کار ایالات متحده چقدر قوی و منعطف است. به نظرم این رقم، یعنی ۲۳۶ هزار شغل، اگرچه نسبت به‌ رشدی که در ۶ ماه گذشته شاهدش بودیم کاهش یاقته، اما به اندازه‌ای قوی هست تا با رقم ۳.۵ درصدی نرخ بیکاری، افزایش نرخ دیگری را به‌طوربالقوه در آغاز ماه مه تضمین کند.

مأموریت دوجانبه فدرال رزرو از کنگره، به حداکثر رساندن ارقام اشتغال در ایالات متحده و تثبیت قیمت دلار است.

وال استریت میندرز، افزایش قیمت بیت کوین

بازار سهام وال استریت روز دوشنبه حرکت ثابتی را پشت سر گذاشت و در طول روز کمی بالاتر رفت. سهام Blue Chip با کاهش سهام اپل، آلفابت و تسلا در طول روز و سقوط NASDAQ Composite با مشکل مواجه شد:

شاخص S&P 500ء ۰.۱٪ افزایش یافت و به ۴.۱۰۹.۱۱ رسید. میانگین صنعتی داوجونز با افزایش ۱۰۱.۲۳ واحدی یا ۰.۳ درصدی به ۳۳.۵۸۶.۵۲ واحد رسید. در همین حال، نزدک کامپوزیت ۰.۰۳٪ کاهش یافت و در نقطه ۱۲.۰۸۴.۳۶ بسته شد.

در این بین، با انتشار اخبار میزان افزایش نرخ بهره در ماه مه، قیمت بیت کوین حدود ۷ درصد افزایش یافته است. این رالی، مقاومت آن را در محدوده ۳۰ هزار دلار شکست و به بالاترین سطح خود در ده ماه اخیر رساند.

به طور قطعی نمی‌توان گفت این افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو است یا خیر. بالا بردن این نرخ می‌تواند جریان نقدینگی را تحت فشار قرار دهد که به افزایش قیمت بیت کوین در کنار سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند.

بازار سهام در واکنش به افزایش نرخ بهره احتمالاً کاهش خواهد یافت، زیرا حواشی بر سرمایه‌گذاری‌ها تأثیر می‌گذارند. اگر بازار سهام در ماه مه تسلیم یک رویکرد مالی تهاجمی‌ شود، قیمت ارزهای دیجیتال نیز ممکن با آن ریزش کند.

ناگفته نماند قیمت بیت کوین از تازه‌ترین داده‌های CPI که دیروز منتشر شد تأثیر نپذیرفت و به‌شدت محدوده بالای ۳۰ هزار دلار را در زمان انتشار این خبر حفظ کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)