0

5

نرخ بهره ثابت ماند؛ چشم انداز بیت کوین تغییر خواهد کرد؟

نرخ بهره در جلساتی که طی دو روز پیش برگذار شد توسط فدرال رزرو آمریکا اعلام شد و توانست بر بازار تاثیر بگذارد. اما آیا براساس جزئیاتی که در این جلسه بیان شد، ممکن است چشم انداز بیت کوین تغییر کند؟

نرخ بهره ثابت ماند
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

۱۲ و ۱۳ دسامبر مصادف با ۲۱ و ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲، دو روز متوالی شاهد تشکیل جلسه فدرال رزرو آمریکا بودیم و نهایتا در روز نهایی این نشست، FED اعلام کرد که نرخ بهره ثابت باقی می‌ماند. این تصمیم با پیش بینی‌های اعلام شده اقتصاددانان یکسان از آب درآمد، با این حال بیت کوین و طلا رشد خوبی را تجربه کردند.

از آنجایی که این ماه آخرین ماه سال ۲۰۲۳ میلادی است، کارشناسان فدرال رزرو پیش بینی کرده‌اند که احتمال کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ وجود دارد. بعد از این بخش از جلسه بود که شاهد رشد بیت کوین بودیم.

البته نهایتا نباید این نکته را جا بیندازیم که کارشناسان فدرال رزرو همچنین اعلام کرده کرده‌اند در صورت ضرورت ممکن است در سال پیش رو باز هم شاهد افزایش نرخ بهره باشیم.

بیت کوین چند ماهی است که روند صعودی تازه‌ای را آغاز کرده و به نظر می‌رسد فعلا بتواند وضعیت خود را حفظ نماید. با این حال در صورتی که در سال جدید میلادی شاهد کاهش نرخ بهره نیز باشیم، می‌توان به توقیت هرچه بیشتر بیت کوین و در نتیجه رشد قیمت آن امیدوار بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)