0

4

جامعهٔ سولانا خواستار فورکی جدید برای رفع اتهامات SEC شد

طی مذاکره‌ای با محوریت ادعاهای اخیر SEC، جامعهٔ سولانا به این نتیجه رسیده که برای خلاص شدن از خطرات قانونی این ادعا باید اقدام به فورکی جدید در شبکهٔ بلاک چینی خود بکند. مؤسس شبکهٔ سولانا Abracadabra HGEABC از این ایده حمایت کرد. با این حال، اعضای جامعه نظرات متفاوتی در مورد این فورک دارند.

فورک سولانا برای رفع اتهام SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در این بحث، فورک اتریوم کلاسیک (ETC) شبکهٔ اتریوم نیز به عنوان مثال آورده شد. شخصی که مناظره را شروع کرد، گفت که این فورک یک کپی از زنجیرهٔ اتریوم بود، اما مجموعه‌ای از قوانین و پارامترهای جدید مخصوص به خود را داشت.

عضوی دیگر اظهار داشت فورک جدید سولانا نیز یک کپی از زنجیرهٔ سولانا خواهد بود که قوانین و پارامترهای جدید مختص به خود را خواهد داشت. به عنوان مثال، کیف پول های FTX ممکن است در لیست سیاه قرار گیرند و توکن جدید این شبکه را دریافت نکنند. و از آنجایی که توکن جدید دیگر توکن SOL نیست، می‌توان با روایتی جدید نام تجاری خود را تغییر داد و به طور پنهانی SEC را دور زد. اتریوم این کار را در سال ۲۰۱۷ انجام داد.

خرید ارز دیجیتال

اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) یک هارد فورک از پلتفرم منبع‌باز اتریوم است که در سال ۲۰۱۶ به دنبال هک سازمان غیرمتمرکز خودمختار مبتنی بر اتریوم (DAO) رخ داد. جامعه به دو جناح مخالف تقسیم شد. در مورد این پروژه هم چنین حالتی صدق می‌کند.

وقتی اتریوم را با اتریوم کلاسیک مقایسه می‌کنیم می‌بینیم اتریوم آن را پلتفرمی منبع باز و جهانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز قرار داده که هدف آن جلب پذیرش گسترده و بهبود شبکه برای خدمت به کاربران در حال رشد است.

از سوی دیگر، هدف اتریوم کلاسیک ارائه راهی بدون مجوز برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال و امکان انتقال پول با استفاده از قراردادهای هوشمند است؛ کاری که اتریوم در مراحل اولیه عملیات خود انجام داد. برخلاف زنجیرهٔ اصلی، هدف ETC حفظ سیستم در حالت قدیمی بدون هیچ تغییر قابل‌توجهی است.

در هر صورت از این نظر که: «این فورک را اتریوم کلاسیک در سال ۲۰۱۷ انجام داد، نه اتریوم. در نتیجه توکن جدید اتریوم کلاسیک (ETC) به وجود آمد و توکن اتریوم (ETH) بدون تغییر باقی ماند.» حمایت نشد.

بنیاد سولانا به‌تازگی بیانیه‌ای در خصوص مخالفت خود از قرار دادن توکن SOL در دسته اوراق بهادار منتشر کرده است. این بنیاد در حال حاضر تنها از مشارکت مداوم سیاستگذاران در تنطیم مقررات برای دستیابی به وضوح نظارتی برای چنین موضوعاتی و هزاران کارآفرین در سراسر ایالات متحده که در حال فعالیت در فضای کریپتوکارنسی هستند، استقبال کرده است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)